Vilgain vyrostl na 850 milionů a v Brně otevírá svůj první fast food. Letos chce vstoupit i do USA

Expanze, nové produkty i první clean eating fast food. Vilgain pokračuje v dynamickém růstu a letos míří nejen do USA, ale i na Blízký východ.

Vilgain

Foto: Vilgain

Vilgain otevře svůj první fast food už 10. února v Brně

0Zobrazit komentáře

Vilgain, kam se podíváš! Značka, která spadá pod brněnský e-shop Aktin, má za sebou velmi úspěšný rok. Dosáhla během něj meziročního růstu tržeb o 82 procent a její obrat dosáhl na 850 milionů korun. A nezdá se, že by měla být budoucnost jakkoliv méně plodná – Vilgain otevírá nový fastfoodový koncept a svou zdravou výživu i sportovní oblečení plánuje vyvézt do Ameriky i na Blízký východ.

Loni expandoval Vilgain do Velké Británie, Švýcarska a Rumunska, do svého e-shopového portfolia zařadil 835 nových produktů a jejich variant. Mezi hlavní novinky patří proteinové tyčinky, protein chutnající jako limonáda nebo proteinový shake vyrobený z českého mléka a ochucený přírodními ingrediencemi.

„Za celý rok se nám podařilo zkompletovat přes 758 tisíc objednávek, které celkově obsahovaly více než 8,3 milionu produktů,“ říká pro CzechCrunch David Šťastný, finanční ředitel Vilgainu, který dnes přináší Aktinu přes 80 procent tržeb. Značka zároveň otevřela své první kamenné prodejny včetně poboček v Karlíně a na Národní třídě v Praze. Ty nabízí nejen samotné produkty Vilgainu, ale také čerstvé ovoce, zeleninu, pečivo a lokální farmářské mléčné výrobky.

Sortiment značky ale expanduje i v online prostoru, kde jsou její produkty dostupné na Rohlíku, Woltu nebo Alze. V Británii a Německu je ale najdete i na Amazonu, kam se mohou brandy dostat jen na pozvání. V Německu se mu navíc podařilo navázat spolupráci s největším obchodním řetězcem Edeka.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Novinkou, kterou Vilgain už velmi brzy představí, je pak fast food v domovském Brně. Zaměří se v něm na rychlé, ale kvalitní stravování. „Cílem je nejen být první clean eating fast food v České republice, ale také přinést komukoliv možnost najíst se v dnešní uspěchané době rychle, a přesto kvalitně a vyváženě,“ říká šéf kamenných poboček Jakub Hladký.

Na přípravě menu spolupracoval tým odborníků se zkušenostmi z brněnských 4pokojů. „Zákazníci budou znát kvalitu a původ surovin. Kromě našich produktů budou v kuchyni používány i lokální potraviny od farmářů, například grass-fed hovězí maso z Farmy Škodovi nebo kvalitní mléčné výrobky z Farmy Struhy,“ dodává Hladký s tím, že fast food otevře pro veřejnost už 10. února. V nejbližší době dojde navíc i k relokaci současné brněnské pobočky Vilgainu z obchodního centra Letmo na frekventovanou Masarykovu třídu.

Značka ale nezapomíná ani na posilování v zahraničí a tento rok se plánuje zaměřit na expanzi do Spojených států. „Kromě amerického trhu se chceme vydat také na Blízký východ, který představuje nejen zajímavé příležitosti pro B2B partnerství,“ vysvětluje manažer obchodního rozvoje Vilgainu Lukáš Verner.

A aby toho nebylo málo, začal se Vilgain aktivně angažovat i ve sportu – koneckonců i pro něj určené vybavení v jeho sortimentu najdete. Už přes rok je hlavním výživovým partnerem Českého hokeje a teď přidal další milník. „Začátkem roku se Vilgain také stal oficiálním výživovým partnerem organizace RunCzech, která organizuje běžecké závody pro profesionály i začátečníky po celé České republice i v zahraničí,“ uzavírá Verner.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.