Virtuální realita je opět dostupnější. Facebook ukázal výkonnější Oculus Quest 2 a vyvíjí chytré brýle Ray-Ban
Šest let uplynulo od doby, kdy Mark Zuckerberg koupil za dvě miliardy dolarů společnost Oculus a sliboval si, že z virtuální reality udělá celosvětový fenomén. Ačkoliv dodnes jsou VR headsety v obývácích spíše vzácností, nově představený produkt by mohl Zuckerbergovu vizi posunout blíže k realitě.
Na výroční konferenci Facebook Connect společnost oficiálně představila nový headset Oculus Quest 2, který přináší výrazné zlepšení téměř po všech stránkách oproti svému předchůdci představenému před dvěma roky. Klíčová ale je i příznivá cenovka, která je nižší hned o sto dolarů.
Stejně jako v případě první generace nebudou hráči nutně potřebovat k hraní ve virtuální realitě žádnou konzoli nebo silný počítač. Headset nové generace jim nabídne výrazný upgrade v případě grafiky, kdy celkové rozlišení bude činit necelé 4K, přesněji 1832 na 1920 pixelů na jedno okolo. To je o 50 % více pixelů než u prvního Questu. Místo dvou oddělených displejů je v Questu 2 jedno velké LCD.
Výrazně lepší zážitek umožní zcela nová čipová sada od Qualcommu, Snapdragon XR2, která je speciálně designovaná na fungování ve virtuální a rozšířené realitě. Oproti Snapdragonu 835 z předchozího Questu (i z konkurenčních zařízení) je to zcela zásadní zlepšení, které znamená dvojnásobný výkon v procesoru i grafice. Dále Quest 2 nabídne celkem 6 GB RAM, což je o dva gigabajty více než první generace, a v prodeji budou verze s úložištěm o velikosti 64 GB, nebo 256 GB.
Také z pohledu designu se mohou hráči těšit na zcela nový zážitek. Tvůrci slibují, že Quest 2 je o 10 % lehčí, díky novým elastickým popruhům se lehko nandavá a má tedy být i pohodlnější. Nového vzhledu se dočkaly také ovladače, které mají vylepšenou ergonomiku. Na některé hry ale nebudou vůbec třeba – i Questu 2 totiž má funkci, která umožní ovládání jen za pomocí gest rukou.