Vivantis se stahuje ze segmentu zdraví, na kterém historicky vyrostl. Zavřel i dva své e-shopy
Pro skupinu e-shopů Vivantis se poslední rok nesl ve znamení redukce. Díky opatřením ale zlepšil své hospodářské výsledky.
Michal Špak, generální ředitel Vivantisu
Po odeznění pandemie koronaviru zažila skupina e-shopů Vivantis ochlazení, kdy nerostla a zisk jí klesl z 30 milionů korun na milion. Loni se i z těchto důvodů pustila do výrazné transformace, podle jejího šéfa a předsedy představenstva Michala Špaka se rok nesl ve znamení redukce. Došlo tak na výrazné omezení prodeje v sortimentech zdraví i módy, které pro skupinu kdysi byly nejpodstatnější.
Podle publikované výroční zprávy za fiskální rok od dubna 2023 do března 2024 se navzdory redukci segmentů skupině e-shopů Vivantis ekonomicky dařilo. Dosáhla obratu na úrovni 1,66 miliardy korun s nepatrným růstem o 1,3 procenta, zároveň ale zlepšila ukazatel ziskovosti před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 27 procent na téměř 36 milionů korun. Čistý zisk pak dosáhl 2,6 milionu.
Vivantis byl podle Špaka historicky rozkročen mezi šest segmentů a míra komplexity procesů tak firmě ubírala pozornost od toho, kde je její největší potenciál. „I když jsme v některých segmentech dosáhli úspěchů a různých ocenění, rozhodli jsme se, že je právě kvůli potenciálu jiných segmentů opustíme,“ popisuje.
Jako první na řadu přišel projekt redukce sortimentu segmentu zdraví. „Paradoxně našeho historicky nejsilnějšího segmentu,“ doplňuje Špak, podle kterého dosáhl vrcholu během pandemie. Pak ale na trhu začala vznikat výrazná konkurence, Vivantis se proto stáhl a z původně nabízeného sortimentu v jeho nabídce zůstalo jen patnáct procent produktů.