Vlastní startup za miliony prodal své druhé firmě. Petr Svoboda začlenil Convertim do Shopsysu
Pro tvůrce e-shopů Shopsys jde o druhou akvizici v poslední době. Nástroj Convertim pro rychlejší dokončení objednávek chce integrovat do své platformy.
Před dvaceti lety Petr Svoboda založil společnost Shopsys, z níž v průběhu let vyrostl jeden z předních poskytovatelů e-commerce platforem s klienty jako Tescoma, Sconto Nábytek, Mountfield, Mana či Okay. Před pěti lety se ale Svoboda rozhodl stáhnout z aktivního řízení firmy, kterou nyní vede Matěj Kapošváry, a v roce 2022 založil další startup Convertim. Teď se obě firmy spojují.
Původní myšlenka dnes šestatřicetiletého Svobody byla zásadně zjednodušit i zrychlit dokončení objednávky na e-shopech a pomoci jim tak zvýšit tržby. „Vytvořili jsme takzvaný one-click checkout, kde identifikujeme zákazníky napříč e-shopy a pouhým zadáním e-mailu jsme schopni zákazníkům předvyplnit veškeré údaje nutné k dokončení objednávky,“ vysvětluje.
„Momentálně jsme schopni takto identifikovat zhruba pětadvacet procent zákazníků, z nichž následnou konverzi provede 95 až 98 procent oproti e-shopům, u kterých se bez identifikace a automatického vyplnění pohybují konverze mezi 60 až 80 procenty,“ doplňuje Svoboda a jako klienty Convertimu vyjmenovává značky Růžový slon, Agátin Svět nebo Emos.
Původně se startup zaměřoval spíš na menší prodejce, své zákazníky ale nakonec našel v segmentu středních a větších obchodníků, na které se specializuje také Shopsys. To mělo být i jedním z důvodů, proč se nyní společnosti rozhodly spojit. „Jelikož jsme s Petrem v úzkém kontaktu, výsledky jeho startupu sledujeme od začátků. Convertim navíc využívají někteří naši klienti, takže máme vlastní zkušenost s tím, co jim produkt přináší,“ popisuje Kapošváry, který je také jedním z podílníků Shopsysu.
Shopsys plánuje Convertim integrovat do své platformy, což ale neznamená, že produkt bude dostupný pouze pro klienty firmy. „Zjednodušený objednávkový proces usnadňuje nakupování koncovým zákazníkům a budeme ho aktivně nabízet i e-shopům mimo naši platformu,“ doplňuje Kapošváry, který očekává, že nový nástroj pomůže maximalizovat konverze v nákupním košíku e-shopů.
Již v začátcích Convertim podpořil také český venture kapitálový fond Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, který předtím dvakrát investoval také do Shopsysu, a současná transakce probíhala i pod jeho dohledem. „Pro Reflex se nejedná o exit, spíše jsme naznali, že dává smysl to dělat společně pod jednou střechou. Je to také konsolidace entit kolem Shopsysu, které čekají velké věci,“ komentuje Fryc pro CzechCrunch.