Vlastní značka táhne byznys Aktinu. Český fitness e-shop loni rostl a dosáhl na obrat 390 milionů
Šetření se firmě pod vedením Michala Hubíka vyplatilo. Jen za posledních pár měsíců se rozšířil na čtyři nové trhy – a do pátého se chystá.
Za více než dekádu fungování se Aktin stal synonymem pro sportovní výživu a jeho pravidelnými zákazníky jsou zejména lidé, kteří se jednoduše starají o své zdraví. E-shop pod vedením Michala Hubíka ale nechce zůstat jen u výživy ani na domácím rybníčku. Navzdory nepříznivému roku pro e-commerce loni dokázal růst a expandoval do západní Evropy. Sází přitom především na vlastní značku produktů Vilgain.
Jak vychází z čísel, která společnost pro CzechCrunch poskytla, za loňský rok obrat Aktinu dosáhl na 390 milionů korun z předloňských 368 milionů. To znamená těsné nenaplnění cíle ve výši 400 milionů korun, který Hubík deklaroval loni, a meziroční růst o necelých šest procent. Je to sice výrazně pod úrovní čísel mezi roky 2021 a 2022, kdy Aktin rostl o více než 36 procent, zároveň si ale stále vede výrazně lépe, než je průměr české e-commerce. Obor jako takový totiž loni naopak klesal o 11,66 procenta.
Z čísel je patrné, že i tak makroekonomickou situaci Aktin pocítil. Podle vyjádření společnosti mu poklesly zejména prodeje značek třetích stran, začal proto šetřit a optimalizovat, ale zároveň se zaměřil na rozvoj vlastní značky Vilgain. Pod ní už si mohou zákazníci zakoupit více než tisícovku produktů.
Mezi její tradičnější zástupce patří třeba vločky, proteiny, arašídová másla, ale i kečup nebo nebo základ na pizzu. Dnes už ale zahrnuje i přírodní kosmetiku, produkty pro domácnost a sportovní módu. V letošním roce stojí značka za téměř polovinou obratu firmy.