Volkswagen hodlá do roku 2022 investovat do nové generace baterií 34 miliard eur
Německý koncern Volkswagen již oznámil některé své plány na poli elektromobilů. S auty na elektrický pohon chce začít ve velkém přicházet od roku 2020 a s tím souvisí i výzkum a vývoj baterií, jež jsou pro elektroauta klíčová. A také dnes nejvíce brzdí jejich další rozvoj. Volkswagen proto hodlá do této oblasti investovat obřích 34 miliard eur, což je téměř 870 miliard korun.
Největší výrobce automobilů na světě chce svou masivní investicí zatlačit na Teslu, dosavadního lídra elektromobilového trhu, kterému se však stále nedaří dostatečně rychle vyrábět potřebný počet vozů a překlopit svůj byznys do černých čísel. To Volkswagen s výrobními kapacitami rozhodně problém nemá a do budoucna by rád vyřešil také potíže s bateriemi.
Německý koncern, do něhož patří také Škoda Auto, úspěšně spolupracuje s firmou QuantumScape, s níž postupuje ve vývoji bateriových článků s pevným elektrolytem. To je rozdíl oproti současným Li-ion bateriím, v nichž je elektrolyt tekutý, a používají se jak v elektromobilech, tak i spotřební elektronice a mnoha dalších odvětvích.
Volkswagen věří, že právě tato technologie by mohla představovat budoucnost, protože by díky ní mohla být elektrická auta levnější a hlavně měla větší dojezd, což je největší současná překážka. Jak informuje magazín Bloomberg, Volkswagen oznámil, že s QuantumScape bude v následujících letech nové, tzv. „solid-state“ baterie testovat a pokud vše půjde dobře, mohl by je začít v roce 2024 sériově vyrábět.
Do roku 2022 chce proto německý koncern investovat do vývoje 34 miliard eur. Souvisí s tím ostatně i „elektrický plán“ Volkswagenu, který chce za pár let vydat elektrické verze všech svých 300 vozů, kamionů a autobusů a přidat k tomu i nové modely. Do roku 2025 chce Volkswagen vyrobit celkem 3 miliony elektromobilů, kvůli nimž ale zatím vlastní „gigafactory“, jako má Tesla, neplánuje. Naopak baterie nakoupí za více než 25 miliard dolarů od Samsungu, LG či Contemporary Amperex Technology.
Na rozdíl od Tesly Elona Muska totiž Volkswagen nemá žádný problém s financováním. Ve druhém čtvrtletí koncern vykázal provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek (řešení emisního skandálu) ve výši 4,75 miliardy eur s tím, že za výzkum a vývoj utratil 3,39 miliardy eur. I v tomto ohledu bude zajímavé sledovat dnešní finanční výsledky Tesly za poslední čtvrtletí, kdy se očekává, že Elon Musk opět prozradí, že je jeho automobilka v červených číslech. Podle analytiků by však měla být ztráta zásadně menší než v předchozím čtvrtletí, tehdy Tesla vykázala ztrátu ve výši 784,6 milionu dolarů.