Volkswagen otevřel rezervace na svůj revoluční elektromobil ID.3. Cenu chce stlačit na tři čtvrtě milionu korun

volkswagen-id3-electric1

Volkswagen ID.3

0Zobrazit komentáře

Automobilka Volkswagen během své historie vyprodukovala celou řadu zajímavých modelů. Za skutečně revoluční se ovšem dají označit především dva z nich, a to původní Volkswagen Beetle ve své první generaci a Volkswagen Golf, který slaví úspěchy v každé své mezigenerační obměně. Volkswagen by nyní na úspěchy těchto dvou legendárních modelů rád navázal svou novinkou, kterou označuje jako třetí revoluční automobilový projekt otevírající zcela novou kapitolu automobilového průmyslu.

Novinka nese název ID.3 a jedná se o čistě elektrický kompaktní hatchback vycházející z konceptu I.D. Svou oficiální premiéru bude mít na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který proběhne na podzim tohoto roku, ale německý gigant již pro své evropské zákazníky otevřel předobjednávky. Očekávaný elektromobil by se měl k prvním majitelům dostat v létě příštího roku a kdo si ho předobjedná již nyní, dostane několik příjemných bonusů.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Po složení zálohy ve výši 1 tisíce eur (v Česku 25 000 korun) si zájemce na webu VW zarezervuje ID.3 ve speciální edici 1st, se kterou je spojeno například bezplatné dobíjení vozu během prvního roku provozu v limitu 2 000 kWh. Tohoto bonusu budou moci využít řidiči na dobíjecích stanicích Ionity a stanicích zařazených do aplikace Volkswagen We Charge.

Speciální edice 1st bude nabízena ve čtyřech barevných variantách a třech konfiguracích s dojezdem od 330 do 550 kilometrů na jedno nabití. Všechny konfigurace budou stát na velkých litých discích a obsahovat celou řadu výbavových prvků. Definitivní podobu nicméně Volkswagen stále neodhalil a láká maskovanými vizuály. Vyrábět chce svůj první masový elektromobil koncem letošního roku v německém Cvikově, kde přestavuje továrnu tak, aby se v ní od příštího roku vyráběly pouze elektrické vozy.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

U nejlevnější konfigurace ID. 1st bude řidič moci využít hlasového ovládání a zabudovaného navigačního systému. U verze ID. 1st Plus navíc najde inteligentní světlomety IQ Light a dvoubarevně zpracovaný interiér i exteriér. A konfigurace ID 1st Max nabídne i rozměrnou panoramatickou střechu a k tomu celou řadu inovativních prvků, jako je například head-up displej s rozšířenou realitou.

Volkswagen dělá elektromobily pro masy

„Se zahájením celoevropského předprodeje ID. 3 dostane elektromobilita pro naše zákazníky konkrétní podobu. Ode dneška může být každý její součástí,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva Volkswagenu odpovědný za marketing a prodej.

„S ID.3 přichází třetí velká kapitola v historii naší značky, která následuje po Beetle a Golfu. S ID.3 přinášíme elektromobil vhodný pro masovou mobilitu. Nejdříve budeme elektrifikovat s ID.3 Evropu a poté další regiony s ostatními modely rodiny ID, které budou následovat,“ dodává Stackmann.

elonmusk

Přečtěte si takéTesla získá až 2 miliardy eur od skupiny Fiat-Chrysler. Ta díky tomu splní přísné emisní normy EUTesla získá až 2 miliardy eur od skupiny Fiat-Chrysler. Ta díky tomu splní přísné emisní normy EU

Volkswagen nabízí možnost předobjednávky vozu ve 29 zemích Evropy, přičemž nejvíce se chce zaměřit na trhy zemí západní Evropy a Norsko. Držitelé prvních předobjednávek, kteří jsou i z České republiky, by se měli svého ID.3 dočkat v příštím roce. Ještě předtím však musí zájemce provést závaznou objednávku a vybrat si některou ze tří konfigurací edice 1st. V té je nabízeno celkem 30 tisíc kusů ID.3, přičemž cena nejlevnější konfigurace by se měla pohybovat pod hranicí 30 tisíc eur (771 tisíc korun).

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Čtyřiadvacet hodin po otevření předobjednávek Volkswagen oznámil, že přijal již přes 10 tisíc rezervací, a jeho cílem je produkce 100 tisíc vozidel ročně, s čímž je spojena příprava masivní reklamní kampaně s názvem eManifesto, na kterou automobilka ze svého rozpočtu vyčlenila desítky milionů eur a bude se v rámci ní do značné míry zaměřovat i na sociální sítě.

„Pro zásadní transformaci Volkswagenu směrem k e-mobilitě, o kterou se momentálně snažíme, potřebujeme zcela nový marketingový přístup. To je důvod, proč jsme u ID nepřijali konvenční marketingovou strategii. Začali jsme mnohem dříve, než je obvyklé, a nemluvíme pouze o projektu. Zabýváme se komunikací s novým hnutím. Volkswagen nyní dělá elektromobily pro masy. To bude hlavním sdělením naší kampaně,“ dodává Jochen Sengpiehl, ředitel marketingu Volkswagenu.

A Volkswagen bude potřebovat, aby byla tato kampaň úspěšná – v příští dekádě si totiž stanovil cíl vyrobit a prodat celkem 22 milionů elektromobilů.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3