Vrátil se z podsvětí, aby se pomstil. Vyšel první trailer remaku kultovní Vrány, vzbudil mnoho vášní

Komiksová adaptace Vrány z roku 1994 se do paměti zaryla estetikou, herectvím a tragickým osudem Brandona Leeho. Nový remake se vydal překvapivým směrem.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

the-crow-bill-skarsgard

Reprofoto: Lionsgate Movies/YouTube

Titulní postavu v nové Vráně ztvárnil Bill Skarsgård

0Zobrazit komentáře

Vyšel velký trailer Vrány, remaku slavného filmu z 90. let. To a mnoho dalšího přináší nové vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Vrána – příběh muže, který povstal z mrtvých a mstí se za vraždu svojí milované – se poprvé objevila koncem 80. let na stránkách komiksových časopisů. Nejznámější je nicméně film z roku 1994, při jehož natáčení kvůli nehodě tragicky zemřel představitel hlavní role Brandon Lee. Snímek dostal několik pokračování, všechny ale propadly. Teď se v Hollywoodu pokusili o remake a první zveřejněný trailer vzbuzuje mnoho vášní.

Nová Vrána představí Erica Dravena a jeho snoubenku Shelly Webster, kteří jsou spolu chladnokrevně zavražděni. Jejich duše se vydají do podsvětí, Eric ale dostane šanci se vrátit mezi živé, aby se pomstil. Přesně to udělá. Režisér Rupert Sanders v rozhovoru pro Vanity Fair řekl, že ho zaujala „příležitost natočit temnou romanci, něco, co se zabývá tématy ztráty, zármutku a závoje mezi životem a smrtí.“

Vrána z roku 1994 vynikala hlavně svojí estetikou a virtuózním audiovizuálním zpracováním. Pokud se remake ze současnosti nechtěl jen opakovat nebo se snažit napodobit atmosféru tehdejší doby, musel se vydat jiným směrem. Sanders, stojící za Sněhurkou a lovcem a Duchem ve stroji, se přitom dříve ukázal jako tvůrce příběhově pokulhávajících, ale vizuálně velice dobrých filmů. Jeho nová Vrána oproti nim ale působí mnohem civilněji a v traileru schází výraznější expresionistické výjevy.

Překvapí ovšem hlavně brutalita, s jakou hlavní hrdina vykonává svoji pomstu. Hned v prvním traileru je k vidění řada přímých záběrů na zásah projektily z brokovnice nebo sečné rány. V jednom momentě Vrána dokonce střílí skrz vlastní hrudník na zloducha za sebou. Zaujme také vzezření hrdiny, u něhož prý tvůrci chtěli zkombinovat estetiku devadesátkových raverů s moderními hvězdami jako Post Malone nebo Lil Peep. Mnoho diváků film předem zavrhuje a trailer kvůli změnám kritizuje.

České diváky může mimochodem zaujmout také fakt, že se nová Vrána natáčela v Praze. Kompletní film s Billem Skarsgårdem a FKA Twigs v hlavních rolích do kin zamíří 6. června.


Co ukazují trailery

První znamení: Přichází satan!

Mladá Američanka se vydává do Říma, kde má v pokoře sloužit církvi. Brzy se ale začne ukazovat, že nejde o vůbec posvátné místo, ba naopak zde vládne temnota. První znamení zatím vypadá jako jeden ze zajímavějších hororů s náboženskou tematikou, režisérka Arkasha Stevenson ostatně v minulosti pracovala na seriálech LegionPomsta s chutí třešní.


Co hýbe světem filmu a televize

Pokračování Batmana se odkládá

Batman s Robertem Pattinsonem byl kritický i divácký hit a prakticky hned od vydání v roce 2022 začaly přípravy na pokračování. To mělo původně vyjít počátkem října příštího roku, studio Warner Bros. ale teď oznámilo, že premiéra se odkládá až na 3. října 2026. Spolu s tím se přesunula také uvedení pár dalších filmů – hororu The Bride od Maggie Gyllenhaal s Christianem Balem (vyjde místo Batmana 2) nebo gangsterky Alto Knights s Robertem De Nirem (vyjde 21. března 2025 místo 15. listopadu 2024). Nově pak datum premiéry dostal chystaný snímek Paula Thomase Andersona s Leonardem DiCapriem, Seanem Pennem či Reginou Hall. Zatím nepojmenovaný film má vyjít 8. srpna 2025.


Co si pustit

Taylor Swift: The Eras Tour

Disney+  |  Hudební  |  2024  |  210 min.  |  ČSFD

taylor-swift-eras-tour-film

Reprofoto: Taylor Swift/YouTube

Koncertní film Taylor Swift: The Eras Tour

Jak vypadá nejúspěšnější koncertní show v historii? To ukazuje Taylor Swift: The Eras Tour zachycující velkolepá vystoupení nejpopulárnější žijící zpěvačky a písničkářky po celém světě. Právě už svými složitými aranžemi pódií, kostýmy či choreografií dokumentární snímek může zaujmout i ty, které tvorba Taylor Swift jinak příliš netáhne. V jejím širokém katalogu by si ale několik oblíbených skladeb mohl vybrat snad každý. A fanoušci se mohou těšit na záznamy akustických písní, které v kinoverzi The Eras Tour nebyly.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.

Christopher Nolan s Oppenheimerem ovládl Hollywood. Teď za to má dostat odměnu 100 milionů dolarů

Christopher Nolan je placený lépe než ty největší herecké hvězdy. Za úspěch Oppenheimera mu má přijít odměna v přepočtu přes dvě miliardy korun.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

OPPENHEIMER

Foto: CinemArt

Christopher Nolan a Cillian Murphy při natáčení filmu Oppenheimer

0Zobrazit komentáře

Oppenheimer je hned v několika ohledech nejúspěšnějším filmem v kariéře scenáristy a režiséra Christophera Nolana – vydělal nejvíce peněz v poměru k nákladům, podařilo se mu spojit postupy blockbusteru s historickým dramatem na velké téma, s přehledem ovládl letošní Oscary. Hezká zlatá soška ale mnoho účtů nezaplatí. Ani s tím si ovšem Nolan v dohledné době nebude muset dělat žádné starosti, díky tříhodinovému thrilleru o vzniku atomové bomby si totiž má přijít asi na 100 milionů dolarů.

Triumf Oppenheimera lze jen těžko přecenit. Pravda, na titul nejvýdělečnějšího filmu loňského roku, který patří feministické komedii Barbie, mu schází půl miliardy dolarů (a ještě je před ním polozapomenutý Super Mario Bros. ve filmu). Pokud ale vezmeme v úvahu i jeho přístupnost od 15 let (respektive R ve Spojených státech), je v této kategorii druhým nejúspěšnějším snímkem všech dob – nad ním je pouze Joker. Příjmy Oppenheimera přesahující 958 milionů dolarů je přitom důležité vidět v kontextu s rozpočtem, který byl 100 milionů dolarů. Z tohoto pohledu jde o zdaleka největší hit v Nolanově kariéře.

Navíc zatímco zmíněná Barbie si přes osm nominací na Oscara nakonec odnesla pouze jednu cenu za nejlepší píseň (What Was I Made For? od Billie Eilish), Oppenheimer ovládl většinu hlavních kategorií. Jeho tvůrci si odnesli celkem sedm Oscarů – za nejlepší film, režii, herce v hlavní a vedlejší roli, kameru, hudbu a střih. To se přičetlo na už dlouhý seznam cen z dřívější doby včetně pěti Zlatých glóbů, sedmi cen BAFTA, osmi cen Critics’ Choice Awards a řady dalších.

Snímek, který na jedné straně strhnul diváky svým audiovizuálním zpracováním, scénářem či hereckými výkony a na druhé do širokého povědomí opět vynesl náročnou debatu o světě s nukleárními zbraněmi, se zkrátka do velkých filmových dějin vepsal tučným písmem. A asi nejvíce z toho bude těžit jeho scenárista a režisér, a to nejen z hlediska uznání jeho kreativních schopností a příležitostí do budoucna, ale také z hlediska bezprostřední finanční odměny.

Podle informací serveru Variety, který cituje anonymní insidery, má Christopher Nolan za Oppenheimera od studia Universal dostat necelých 100 milionů dolarů, v přepočtu 2,3 miliardy korun. To zahrnuje základní plat za scénář, režii a produkci, odměnu za dosažení ziskovosti filmu, podíl z příjmů z prodejů vstupenek a další odměnu za získání cen Akademie. Snímek se navíc po vítězství vrací do kin a očekává se, že díky tomu překročí miliardovou hranici v tržbách, což by znamenalo dodatečný bonus pro hlavního tvůrce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Je široce známo, že Nolan patří mezi nejžádanější filmaře v Hollywoodu a poté, co se po dlouhé době kvůli neshodám rozhodl odejít od studia Warner Bros., si mohl vyjednat velkou kreativní volnost a velice štědrý honorář. Jeho filmy, i když mají typicky složité zápletky a delší stopáž, jsou vždy výdělečné a nepotřebují k tomu dobře známé předlohy ani zasazení do větší franšízy.

Sto milionů dolarů za Oppenheimera bude pro režiséra Mementa, Dokonalého triku, Temného rytíře nebo Počátku pravděpodobně největší výplata za jeden projekt v životě, už v minulosti se mu ale vedlo nadmíru dobře. Podle odhadu serveru Deadline si Nolan díky 20milionovému honoráři a podílu 20 procent na veškerých příjmech snímku Interstellar měl vydělat celkem 90 milionů dolarů (2,07 miliardy korun). Prakticky stejná smlouva mu podle The Hollywood Reporteru za Dunkirk vynesla 73 milionů a Vanity Fair odhaduje, že díky Počátku mu na bankovním účtě přibylo 69 milionů dolarů.

Na podobné odměny, až na pár málo výjimek, nedosahují ani ti nejznámější herci a původní filmy režisérů zpravidla nejsou tak výdělečné, aby jim sebelepší smlouva zajistila obdobný příjem. Jedinou příležitostí jsou franšízy, kde jsou ovšem poměry jiné kvůli duševnímu vlastnictví. Například Robert Downey Jr., který si po deseti letech u Marvelu jako představitel jedné z nejzásadnějších postav mohl za poslední ztvárnění Iron Mana v Avengers: Endgame diktovat zcela ojedinělé podmínky. Přesto si přišel „jen“ na 75 milionů dolarů.

OPPENHEIMER

Foto: CinemArt

Christopher Nolan při natáčení filmu Oppenheimer

Aktuálně mezi nejlépe placené tvůrce v Hollywoodu patří Adam Sandler díky smlouvě s Netflixem na závratných 250 milionů dolarů, to je ale smlouva na několik let a řadu filmů. Margot Robbie, která vedle ztvárnění hlavní role v hitu Barbie působila i coby producentka, si pak podle amerického Forbesu loni přišla na 78 milionů dolarů. Nejblíže za poslední roky má k Nolanově výplatě Tom Cruise, který měl za masivní úspěch Top Gunu: Maverick dostat kolem sta milionů dolarů.

Teď budou hollywoodská studia a fanoušci Christophera Nolana s napětím očekávat, do čeho se pustí dále. Už delší dobu se spekuluje, zda by nemohlo jít o sci-fi thriller vycházející ze seriálu The Prisoner z 60. let. V roce 2009 ale vznikla televizní minisérie, film tedy není příliš pravděpodobný.  Filmař má jistě v záloze hned několik námětů, jelikož je mnohdy postupně rozvíjí v průběhu řady let. Nedávno dokonce zmínil, že pokud by přišel dobrý nápad, měl by zájem natočit i horor.

Jisté je jedno – půjde o další blockbuster. Ačkoliv mezi nejoceňovanější Nolanovy filmy dodnes patří Memento s rozpočtem čtyři miliony dolarů a sám má nejraději nezávislou produkci jako Aftersun nebo Minulé životy, s vlastní tvorbou chce zůstat u vysokých rozpočtů. „Táhne mě to k velkým projektům, protože vím, jak křehké jsou příležitosti takové zdroje využít,“ řekl pro magazín Time. „Vím, že mnoho tvůrců by za přístup k tomu, čím disponuji já, dali levou nohu, a proto cítím zodpovědnost ty zdroje použít co nejproduktivnějším a nejzajímavějším způsobem,“ dodal.