Vrtulník na parkovišti a zlatíčka v nákupním košíku. Lidl se spojil s rapovým komikem Kapitánem Demo
Po herci Marku Vašutovi a šéfkuchaři Romanu Paulusovi získal obchodní řetězec další výraznou marketingovou tvář.
Hudebník Jiří Burian se s postavou Kapitána Dema vyžívá v mystifikacích a parodiích. V létě 2020 například oznámil, že končí s rapem a stěhuje se. K popu. Nyní sociální sítě zaplavil jeho videoklip, kde pěje, svým nezaměnitelným způsobem, ódy na obchodní řetězec Lidl. Tentokrát ale nejde o žádnou kuriozní show, nýbrž o plnohodnotnou reklamu. „Lidl je pro mě svým způsobem záhada, fascinuje mě, je to cool značka“ říká Jiří Burian k partnerství, které by mělo mít dlouhodobější charakter.
„Lidl, to je přesně to místo, kde si já vždycky nakoupím něco k jídlu. Nezáleží na tom, jestli přijedu, přiletím, nebo přijdu,“ deklamuje v úvodě písně třiačtyřicetiletý Burian, který se svým hiphopovým alteregem Kapitánem Demo vystupuje už deset let. Vedle něj je i frontmanem poprockové kapely Southpaw nebo DJem a moderátorem. Jeho otcem je známý písničkář Jan Burian, jeho dědečkem byl slavný divadelník E. F. Burian.
S obézním Kapitánem Demo, jehož prostřednictvím si utahuje z machistické kultury rapové scény, dosáhl až nečekaných komerčních úspěchů. Singly jako Zlatíčka, ADHD nebo Kouzlo mají na YouTube miliony zhlédnutí a jsou běžně ke slyšení i v rádiích. „Je v pořádku, že ta postava rozděluje. Část lidí na ni reaguje podrážděně a tak to má být, od toho tu je,“ vysvětluje pro CzechCrunch Burian.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Se svým týmem dostává nabídek na spojení Dema s nějakou značkou relativně dost, jen málokdy ale kývne. Proto je Buriánova spolupráce s Lidlem relativně překvapivá. Aktuální song s názvem Hlas Lidlu je načasovaný tak, aby podpořil nadcházející akci Týden značkových slev, která začne v pondělí 18. července. „Opravdu platí, co stojí v tiskové zprávě. Totiž že Lidl je lovebrand a i Kapitán Demo je lovebrand. To spojení nám dávalo smysl,” říká ke kooperaci s Lidlem Burian.
Je za tím ale prý ještě něco víc: „Je zajímavé, jak se Lidlu podařilo změnit svou image. Dnes to je cool značka. Mně osobně je mezi obchodními řetězci nejsympatičtější a určitě nejsem sám.“ Burian tím naráží na neobyčejný posun v renomé německého řetězce, který do Česka poprvé vstoupil před bezmála 20 lety. A tehdy k sobě poutal primárně negativní pozornost, protože například kácel bez povolení stromy v místech, kde stavěl své prodejny. Hodně se proměnila i skladba sortimentu a vzhled prodejen, jeho privátní značky navíc pravidelně bodují v různých spotřebitelských testech.
https://www.youtube.com/watch?v=1sFHTMOpRpM
Snímek, který netrvá ani dvě minuty, se nese v duchu Demovy nadsázky – k prodejně přilétá vrtulníkem, do ruky dostává nákupní košík se zlatým koněm ve znaku á la Ferrari, do obchodu vchází jako king. Po ruce má i své dva spolupracovníky Jordana Haje a Givinara Kříže aka rappery ProGrama a Giwi Krosse. „Chtěli jsme naše zákazníky zaujmout, a kromě skvělých cen jim poskytnout i hudební zážitek. O parkovacích místech pro vrtulníky u našich prodejen ještě budeme jednat,“ dodává s nadsázkou Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.
Nemělo by ale jít o jednorázovou spolupráci mezi Lidlem a Kapitánem Demo, respektive Jiřím Burianem: „Mělo by to mít pokračování, idea je taková, že pokud se to osvědčí, pojedeme dál a vymyslíme nové věci.“ Jinými slovy, Hlas Lidlu nejspíš nebude jediná lidlovská písnička, které se fanoušci a diváci dočkají. Jinak kromě videoklipu vznikl v rámci kampaně i televizní spot, diváci prý budou demovské promo potkávat jak na sociálních sítích, tak v letácích a tisku, na billboardech či v rádiu.
To, proč Burian do akce šel a proč by v ní i rád pokračoval, je prý i tvůrčí svoboda – text písně i klip totiž byly v režii jeho týmu: „Měli jsme v podstatě úplnou volnost, nikdo nám do toho nemluvil. To je při spolupráci s takto velkými firmami hodně neobvyklé.“
Jiří Burian alias Kapitán Demo není jedinou známou osobností, která se dlouhodobě spojila s Lidlem. Jeho sekci s víny pravidelně promuje herec Marek Vašut, recepty zase zastřešuje někdejší michelinský šéfkuchař Roman Paulus. Úspěšným marketingovým produktem Lidlu jsou i jeho edice oblečení ve firemních barvách modré, žluté a červené, z nichž se stalo v podstatě nedostatkové zboží a běžně se přeprodávají na internetových tržištích.
Související témata:LidlPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.