Vše je jedna velká změna. Očekávané pokračování kultovního Matrixu se blíží a láká fanoušky dalším trailerem

Filip HouskaFilip Houska

matrix-1

Foto: Vertical Ent.

Oficiální plakát k filmu Matrix Resurrections

0Zobrazit komentáře

Jak je možné, že Neo a Trinity jsou naživu? V jakém čase se nový film odehrává? A co znamenají všechna opakování událostí, které dobře známe v odlišném kontextu? Čtvrtý díl kultovní filmové série Matrix nabízí před svým vstupem do kin hned několik nezodpovězených otázek, které zamotají hlavu i těm, kteří původní příběhy hltali po velkých soustech. Ti s větší fantazií mohou odpovědi částečně nalézt v novém traileru.

Warner Bros. do světa vypustilo další ukázku z Matrix Resurrections, která se nese v obdobně tajemném duchu jako všechny předchozí. Nový trailer s podtitulem Déjà Vu začíná s Trinity, která vysloví (a následně několikrát opakuje) legendární hlášku známou z prvního filmu: „Déjà vu je obvykle závada v Matrixu, která se stává, když se něco změní.“

Poté se naskýtá pohled na Nea, který zírá na černou kočku, jež mu zkříží cestu. Znovu podobně jako v prvním filmu. Nabízí se proto myšlenka, že čtvrté pokračování bude mít několik souvislostí s původním dílem, jenž vyšel už v roce 1999. Na to navazuje několik momentů, ve kterých se střídají mladší a starší verze postav, včetně Nea v porodním slizovém modulu, Trinity, Morfea, agenta Smithe a dalších.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Stejně jako v prvním traileru na Matrix Resurrections i nyní hraje v pozadí skladba White Rabbit od Jefferson Airplane, přičemž celou zhruba minutovou ukázkou na nás podvědomě vyskakuje jedno stěžejní slovo – změna. Zbytek už je na divácích, kteří si před uvedením na stříbrná plátna mohou domýšlet to, co se v novince bude dít. Matrix Resurrections vyjde v českých kinech 23. prosince.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Ten, co změnil streetwear. Ve 41 letech zemřel Virgil Abloh, kreativní ředitel pánské divize Louis Vuitton

Filip HouskaFilip Houska

virgil3

Foto: LVMH

Americký návrhář Virgil Abloh

0Zobrazit komentáře

Jen málokdo měl takový vliv na streetwearovou módu jako Virgil Abloh, americký návrhář, který ve světě proslul coby zakladatel prémiové značky Off-White. V posledních letech se navíc jeho jméno skloňovalo s luxusním módním domem Louis Vuitton, kde byl Abloh kreativním ředitelem pánské divize. A byť mu jeho dosavadní zásluhy už nikdo nesmaže, žádné nové si už nepřipíše – prohrál totiž svůj boj s rakovinou.

Smutná zpráva, která zasáhla nejen celý módní průmysl, se dnes objevila na jeho oficiálním instagramovém profilu a kondolovala také samotná skupina LVMH, pod kterou Louis Vuitton (spolu s Hennessy, Moët & Chandon, Off-White a dalšími luxusními značkami) spadá. „LVMH, Louis Vuitton a Off-White jsou zdrceny tím, že musí oznámit dnešní úmrtí Virgila Abloha,“ píše LVMH v prohlášení.

Virgil Abloh měl dlouhé roky bojovat s vysoce vzácným typem rakoviny srdce, přičemž veřejnost o jeho onemocnění prakticky vůbec netušila. O to víc šokující je jeho úmrtí. „Virgil byl nejen geniální designér a vizionář, ale také člověk s krásnou duší a velkou moudrostí,“ napsal Bernard Arnault, šéf LVMH. Virgil Abloh, manžel a otec dvou dětí, zemřel ve věku 41 let.

Ten, co změnil streetwear

Virgil Abloh se o módu začal zajímat už během studií na vysoké škole v americkém státě Illinois, kde se ostatně i narodil (konkrétně ve městě Rockford) ghanským imigrantům. Svou první štaci v ryze luxusní módě odstartoval stáží v italské značce Fendi, odkud postupně pronikal do high fashion a zkoušel navrhovat své vlastní designy. Například na již neaktuální trička od Ralpha Laurena, která nezištně koupil, aby na ně natiskl vlastní motivy. A pak je sám prodával.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílel uživatel @virgilabloh

O svou největší slávu se ale zasloužil v roce 2012, kdy založil streetwearovou značku Off-White. S ní se později dostal do celého světa a jednu dobu šlo o brand, který prakticky formoval takzvanou hypebeast éru, v rámci které bylo Off-White pomyslnou trofejí v šatníku všech mladých milovníků pouliční módy. Off-White se proslavilo i pro své kreativní spolupráce – ať už šlo o Nike, Heron Preston nebo Yeezy od Kanyeho Westa.

Po masivním úspěchu s Off-White byl Virgil Abloh jmenován kreativním ředitelem pánské oděvní řady Louis Vuitton, díky čemuž se mimo jiné stal jedním z mála afroamerických návrhářů, kteří kdy pro tohoto francouzského módního obra pracovali. Svou první kolekci představil tentýž rok a hned dostal uznání od zpěvačky Rihanny (která má pod LVMH vlastní módní značku) či rapperů Playboye Cartiho, A$AP Nasta nebo Kida Cudiho.

V roce 2019 začal slavný designér spolupracovat také s nábytkářským gigantem IKEA, se kterým navrhl „nábytek pro mileniály“ – od skříní a koberců až po konferenční stolky či židle, které bylo doplněny jeho ikonickým grafickým prvkem v podobě uvozovek ohraničujících jednotlivá slova. Ve stejném roce začal navrhovat i různé tréninkové oblečení s firmou Ssense.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jen o módě ale jeho kariéra nebyla. Zájem měl Virgil Abloh také v umění, což potvrzuje jeho spolupráce s japonským umělcem Takašim Murakamim, a bavil ho i DJing. Co se hudby týče, loni navrhl přebal alba Shoot for the Stars, Aim for the Moon od tehdy rostoucího amerického rappera Pop Smokea, který byl ve věku dvaceti let zastřelen při přepadení jeho domu.

Virgil Abloh byl během své velkolepé kariéry oceněn různými cenami, naposledy získal cenu British Fashion Awards „Urban Luxe“ a v roce 2017 cenu International Designer of the Year při příležitosti GQ Men of the Year Awards.