Vybudovala obří komunitu žen a do jejího startupu investovala Heureka. Někteří mi radili, ať radši skončím, říká Eva Čejková

Eva Čejková, zakladatelka Ženy s.r.o. a startupu Testuj.to

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Vždy snila o práci v televizi, což si jí splnilo. Rozjela velkou PR agenturu, u které osudově prováhala moment na velký prodej. Nijak ji to ale nezlomilo a vzápětí vybudovala stotisícovou komunitu žen, které testují produkty. Ze všeho nakonec vznikl startup Testuj.to, který přilákal i Heureku a teď rychle roste. Podnikatelský příběh Evy Čejkové je hodně barvitý a teď ho popisuje v novém díle CzechCrunch Podcastu.

„Podnikat jsem se na začátku učila hlavně chybami. Měla jsem ale štěstí na lidi, kteří mi radili a pomáhali. Doporučuji to i dnes každému, aby si našel mentora, komu může zavolat, když si neví rady, a může mu všechno říct,“ říká Eva Čejková, která se nechala zaměstnat jen na pár měsíců, než zjistila, že to není nic pro ni, a raději si začala řídit život sama.

V novém díle CzechCrunch Podcastu hovoříme o tom, jak ji v pětadvaceti najednou pod rukama vyrostl velký agenturní byznys, jak ho v tichosti opustila a co se vlastně skrývá pod značkou Ženy s.r.o – jen málokdo to totiž na první dobrou uhodne. Podcast si můžete pustit v přehrávači níže nebo v aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů a dozvíte se i to, v čem ji příjemně překvapily námluvy s velkým hráčem v podobě Heureky.

O čem dalším byla v CzechCrunch Podcastu s Evou Čejkovou řeč?

***

„Sedm let jsme v Česku zastupovali velké světové značky, dařilo se nám. Tenkrát jsem dostala nabídku prodat agenturu za 15 milionů, ale mně to přišlo málo. Udělala jsem tehdy asi nejvíc osudovou chybu, ale měla jsem mimo jiné strach, že bych byla bez práce,“ vzpomíná dnes devětatřicetiletá Eva Čejková na to, jak po angažmá v televizi spustila agenturu, ale místo velkého prodeje nakonec odešla na mateřskou. A na ní začala psát nový příběh.

Rozjela komunitu Ženy s.r.o., v rámci níž se testují produkty všeho druhu a píšou uživatelské recenze. „Původně to mělo být jen médium a součást agentury, ale stal se z toho samostatný byznys,“ popisuje podnikatelka, která postupně sdružila pod jednu střechu přes 100 tisíc aktivních testerek a spolupracovala s největšími značkami. Tak velká iniciativa už pochopitelně nešla přehlídnout.

Jednoho dne tak přišli zástupci vydavatelství Vltava Labe Media a Evě Čejkové řekli, že buď s nimi začne spolupracovat, nebo rozjedou vlastní konkurenci. „Měli jsme tehdy vypilovanou technologii a byli v tom jednička na trhu, ale přišlo mi strategičtější se propojit a nabídnout možnost testovat i na dalších médiích, kde budeme mít domluvený byznys, než aby naši klienti odešli jinam a my z toho neměli nic. Byla to jasná volba,“ vzpomíná na pragmatické rozhodnutí a jeden ze zlomových momentů.

Jak se byznys rozvíjel a rozšiřoval, na půdorysech testovací komunity vznikl startup Testuj.to, se kterým chtěla Eva Čejková začít rychle růst, expandovat – zkrátka škálovat, jak to startupy dělají. Zatímco Ženy s.r.o. financovala z toho, co vydělala, pro Testuj.to začala hledat investory, jelikož věděla, že bez dalšího kapitálu nepůjde růst. S několika už byla skoro domluvená, ale pak na jednom večírku potkala Tomáše Bravermana, šéfa Heureky, a všechno do sebe zapadlo.

Jenže ještě předtím musela zakladatelka testovacího startupu překonat asi nejsložitější období své kariéry. Po několika měsících od startu muselo Testuj.to měnit svůj obchodní model a někteří menší akcionáři, kteří s rozjezdem pomáhali, nevěřili, že na to Eva bude mít. „Přišli za mnou s tím, ať firmu radši položím. Bylo to hodně nepříjemné, řešila jsem do toho navíc problémy v osobním životě, byl to velký psychický tlak,“ vzpomíná.

Tradičně nezlomná Eva Čejková se ale nevzdala, u několika kolegů našla důležitou oporu, startup otočila správným směrem a za několik měsíců si plácla s Heurekou. Pro velký cenový srovnávač přitom byla podpora Testuj.to jeho vůbec první takovou investicí a Eva Čejková popisuje i to, jak probíhala jednání s majiteli Heureky v čele s Rockaway a proč ji právníci při vyjednáváních zakazovali mluvit.

V CzechCrunch Podcastu zakladatelka Testuj.to hovoří o tom, jak důležité je vybrat si dobré lidi do managementu, za kým si šla při rozjezdu startupu pro peníze, nebo o pochybách sebe samotné i ostatních. S Heurekou ale prý udělala nejlepší rozhodnutí a už teď se těší na další roky. A proč doufá, že pozná, kdy bude na čase odejít? I to si můžete poslechnout na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech i ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.