Vyhledávač letenek od Googlu nově umí najít spojení dle rozpočtu a říct, zda jde o dobrou cenu
Internetový gigant Google doplnil svůj vlastní vyhledávač hotelů a letenek o funkci, která lidem poměrně významně ulehčí výběr jejich dovolené. Služba Google Flights pro vyhledávání letenek totiž nově nabízí pokročilou funkci Explore, která umožňuje zadat specifická kritéria, včetně přesných dat nebo jen určeného časového období a také maximální cenu za osobu či skupinu lidí a podle toho jednoduše najít všechny dostupné možnosti.
Místo hledání konkrétních spojení jako Praha-Londýn je tak například možné zobrazit všechny dostupné letenky s týdenním pobytem kdykoliv v dubnu, a to v jakékoliv destinaci za řekněme cenu do tří tisíc korun. Mezi výsledky pak lze najít například letenky z Prahy do tureckého Istanbulu, španělského Bilbaa nebo irského Dublinu.
I když se to na první pohled nemusí zdát, většina lidí cestujících někam do zahraničí bez cestovní kanceláře využívá často velmi omezených metod, které je mohou dostat k levným hotelům nebo letenkám. Standardně si spousta lidí vyhledává letenky přímo na stránkách aerolinek nebo ve vyhledávačích, které mají vysokou přirážku či omezené možnosti spojení.
Podobná funkce tak slouží především pro inspiraci těm, kteří jednoduše chtějí někam vyrazit, ale nejsou stále rozhodnuti kam. Ale nejen to, Google navíc na základě množství dat, které neustále sbírá, dokáže vyhodnotit, zda je zobrazená cena výhodná či nikoliv a jak moc se liší od standardní ceny, kterou lze historicky pro podobné termíny nebo trasy najít.
Mezi dalšími filtry je pak samozřejmě i množství zavazadel, počet mezipřistání, výběr konkrétních aerolinek nebo délky letu. Funkce pro hlídání ceny funguje podobně jako u aplikace Hopper, pokročilé vyhledávání pak zase podobně jako u českého startupu Kiwi.com, který se mimo jiné snaží nacházet spoje aerolinek, které spolu běžně nespolupracují, ale také si na jednotlivé letenky nasadí vlastní přirážku.
Vedle letenek i podrobné hledání hotelů
Podobnými funkcemi nedisponují pouze Google Flights, ale také služba Googlu na vyhledávání hotelů, která za poslední roky prošla zásadními vylepšeními. Nově tak lze hotely vyhledávat nejen podle ceny, lokace či hodnocení ale samozřejmě i podle značky hotelové sítě nebo podle přesného vybavení, ať už jde o bazén, fitness centrum, klimatizaci nebo třeba bezplatnou snídani.
Hotely v kategorii Deals pak Google zobrazuje pouze v případě, že je jejich aktuální cena nižší o minimálně 15 procent. A ať už to berete jako výhodu nebo ne, Google všechny výsledky upravuje i podle vaší historie vyhledávání, prohlížení webových stránek nebo třeba potvrzení od hotelů či leteckých společností, které dostáváte do e-mailu. Z každého prodeje, který lze často uskutečnit přímo na Google Flights či mezi hotely jde pak za internetovým gigantem menší provize, ceny ovšem navyšovány nejsou.