Vzali původní kresby na papíře a předělali podle nich celou hru. A tak udělali Broken Sword ještě hezčí

Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged je možná až zbytečně dlouhý název pro něco tak jednoduše geniálního.

Michal MančařMichal Mančař

broken-sword

Foto: Revolution Software

Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged je moderní remake jedné z nejlepších adventur vůbec

0Zobrazit komentáře

V roce 1996 vyšla jedna z nejlepších adventur všech dob: Broken Sword. Nyní byl tenhle zlomený meč znovu zkut – a vychází jeho vylepšená verze. Ne však jen tak ledajaká, jak to u moderních remaků občas bývá. Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged je původními autory precizně přemalovaný do 4K rozlišení. A obsahuje i českou lokalizaci.

Už v době svého vydání patřil Broken Sword mezi nádherné hry. Jeho grafika připomínala poctivě kreslené filmy, Paříž i jiné lokace v něm byly jako z disneyovky. I kdybyste si ho pustili dnes a odpustili mu pixelovou čtverečkovost, uznáte, že vypadá pěkně. A hlavně se Broken Sword pořád parádně hraje.

Příběh amerického turisty George Stobbarda, který se s francouzskou novinářkou Nico Collard zaplete do starobylých tajemství – kam se hrabe Dan Brown… – je stále napínavý. Od čtvrtka si ho užijete ve zbrusu novém, ale přesto kultovní hru uctívajícím vizuálu.

Vyšel totiž Broken Sword: Shadow of the Templars – Reforged. Moderní předělávka klasické adventury s komplikovaným názvem, ale jednoduchým nápadem. Udělat Broken Sword ještě hezčí.

Původní vývojář Charles Cecil a jeho tým ze studia Revolution Software vzali na papíře nakreslené podklady a koncepty k prvnímu Broken Swordu a s uctivým přihlédnutím ke grafice originálu všechno digitálně překreslili do 4K rozlišení. A to opravdu všechno. Tedy stovku pozadí a třicet tisíc políček animace.

„Původní pozadí byla kreslená ručně tužkou na papíry formátu A5, občas i větší. Rozhodl jsem se, že právě z těchto kreseb budeme vycházet. A to i v případech, kdy se od nich finální grafika ze hry liší,“ uvedl britský vývojář na blogu PlayStationu, na který Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged také vychází. Spolu ním je dostupný i na PC (na Steamu i na GOGu), Mac a Xbox, za pár týdnů dorazí i na Switch. A dobrá zpráva pro domácí fanoušky – vychází s českými titulky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„To znamená, že v remaku došlo k několika změnám. Třeba v pařížském muzeu je na původních konceptech sfinga. Ale grafik při vývoji ušetřil čas tím, že ji nahradil podobiznou bohyně, nejspíš úpravou nějaké fotografie. Remake ve vysokém rozlišení ale nově skutečně obsahuje sfingu,“ popsal Cecil detaily procesu zkrášlení už tak pohledné hry, jehož výsledky můžete vidět v galerii.

Při svém návratu k prapůvodním podkladům se nicméně vývojáři párkrát nechali nachytat. „Dialogy občas odkazovaly na prvek vyobrazený ve hře, který ale na zdrojových kresbách nebyl,“ přidal historku šéf studia. Kromě statických pozadí v Revolution Software vylepšili i animované prvky včetně postav, jejich pohyby a mimika jsou mnohem plynulejší. Zdokonalené je i audio hry.

A i když původní Broken Sword měl oproti starším a krkolomnějším adventurám velmi přívětivé uživatelské rozhraní a ovládání, také to se v remaku dočkalo změny pro pohodlnější zážitek. „Ale je nám jasné, že spousta lidí si chce zachovat zážitek z původní hry, takže hráč má volbu mezi klasickým přístupem a novým, více na příběh zaměřeným režimem,“ uvedl Cecil.

Studio Revolution Software je autorem všech pěti dílů série Broken Sword, ten první omlazovací kúru jednou podstoupil už v roce 2009. Tehdejší The Director’s Cut hru nejen graficky vylepšil, ale dokonce původní příběh obohatil o několik scén, kde se hráč ujme nejen George Stobbarda, ale i jeho parťačky Nico.

Po jedničce a dvojce následovaly dva spíš rozpačitější pokusy s 3D grafikou, zatím poslední, pátý díl Broken Sword 5: The Serpent’s Curse  byl tak trochu návratem ke kořenům, ale vyšel před jedenácti lety. Charles Cecil a kolegové už nicméně pracují na šestém díle s podtitulem Parzival’s Stone.

Klasické hry vám budou připadat hloupé a omezené. Spouštíme AI revoluci, říká šéf pražského studia

Jak promptuje Marek Rosa z GoodAI? „Většinou se snažím udělat něco špatného, kontroverzního. AI dostanu do konfliktu a pak se bavím.“

Návrh bez názvu – 1

Foto: GoodAI

Marek Rosa, zakladatel studia GoodAI

0Zobrazit komentáře

Hry jsou dobré, ale díky umělé inteligenci prý budou ještě lepší. Aspoň tak to vidí Marek Rosa, zakladatel studií Keen Software House a GoodAI. Právě druhé jmenované dnes vydalo hru AI People, jejíž umělou inteligenci Rosa nazývá budoucností herního vývoje a jeho novým standardem. „Věřím, že to je revoluce v herním průmyslu,“ říká. A kromě toho se podíváme na žalobu Nintenda proti Palworldu, návrat podcastu magazínu Level nebo na nedobrý vývoj herního průmyslu ve světě. Vše v kompletní verzi najdete v newsletteru Good Game, ke kterému se můžete přihlásit v boxu níže.

Odebírejte newsletter Good Game

Zajímá vás herní průmysl v Česku i ve světě? Přihlaste se k odběru.

Newsletter Good Game | Poslední vydání

GoodAI je další projekt Marka Rosy, který stojí i za úspěšným studiem Keen Software House, autorem hitu Space Engineers. Jenže zatímco ti sází na kosmickou kreativitu a fyzikální model, právě vydaná prvotina studia GoodAI s názvem AI People sází na modely jazykové. Postavy ve hře nemají předepsané úkoly a hlášky, ale generují je díky umělé inteligenci. Takže budete moci odehrát prakticky jakoukoliv situaci, kterou do AI People vložíte pomocí promptu.

„Postavy poháněné AI jsou budoucnost videoher. Až za pár let uvidíte ve hře tradiční naskriptované postavy, budou vám připadat hloupé a omezené,“ říká Rosa pro newsletter Good Game. „Jako hráči budeme vyžadovat postavy, se kterými si budeme skutečně moci povídat. Které budeme moci přesvědčit. Které mají vlastní život a interagují s dalšími postavami. Tohle se stane standardem,“ dodává Rosa.

Přesvědčit se o jeho slovech můžete ode dneška na vlastní kůži. AI People vychází v otevřené alfa verzi, do které se přihlásíte na stránkách hry. Ta vás vyjde na 10 dolarů měsíčně. Ale jak se vlastně takový titul hraje? Na rovinu, když jsme AI People zkoušeli na brněnské herní konferenci Game Access, občas jsme si s AI nerozuměli. Ale když se to povedlo, bylo to překvapivě přirozené. A zábavné.

Zjednodušeně si to představte jako hru, která vzhledem lehce připomíná The Sims, akorát že umožňuje odehrát různé situace. Od ztroskotání na ostrově až po idylku na farmě. Má základní pravidla (postavy mohou chodit, sbírat předměty…) a kromě vašeho avatara zde existují i AI bytosti neboli agenti. S každým si píšete podobně jako s ChatGPT. Jenže konverzací to nekončí, ale začíná.

Agenti se nějak chovají, vy je můžete k něčemu přesvědčit, vyvolat lidské reakce… „Já se většinou snažím udělat něco špatného, kontroverzního. Vytvářím scénky, kde jsou vyhrocené emoce, agenty dostanu do konfliktu a pak se bavím,“ popisuje Rosa. „Ale dají se tvořit i pozitivní scénáře,“ dodává s úsměvem.

Čím to, že taková věc vznikla zrovna v Praze a ne pod nějakým globálním gigantem? Jak se z původního vývoje obecné umělé inteligence stala AI hra? A půjde na AI i mluvit, nejen si s ní psát? To se dozvíte v novém vydání newsletteru Good Game. A stejně tak se dočtete třeba to, co zrovna hraje Pavel Dobrovský z Levelu. Anebo jak se nám líbila deskovka Heroes of Might and Magic. Stačí se přihlásit k odběru tady.

Top novinky ze světa her

⚖️ Nintendo žaluje Palworld. Hra, která vydělala balík na tom, že dala fejkovým pokémonům do rukou kulomety, nicméně nemá problém kvůli autorským právům. Žaloba neřeší okopírování pokémonů, ale porušení patentů Nintenda, tedy třeba konkrétních herních mechanismů.

📉 Levné peníze a sázky na špatné koně. Po covidu se v herním byznysu očekávalo zpomalení, ale ne takové trápení. Jak herní průmysl proměnil příležitost na krizi? Na to se mrknul server GamesIndustry a je to zajímavé čtení.

👴 Level podcast je zpět! Zkušení herní publicisté Petr Poláček, Martin Bach, Pavel Skoták a Pavel Dobrovský si opět povídají o videohrách. Mimochodem, poslední jmenovaný se nám v newsletteru rozpovídal o tom, co zrovna hraje.

🕹️ Na PC vychází God of War: Ragnarök, což je cool. Ale ještě víc cool je to, že mega dobrá česká skákačka Bzzzt! vychází na Switch. Mimochodem je dílem jediného vývojáře a veterána herního vývoje Karla Matějky.

☹️ Trend vyhazovů v game devu pokračuje. Microsoft se zbavil 650 lidí z herní divize, vyhazoval i Embracer. A pracovníci z Annapurna Interactive hromadně skončili sami po neshodách s majiteli.

💀 RIP The Sims 5. EA potvrdilo, že pátý díl nebude, místo toho bude tenhle kontroverzní gigant generovat další peníze z obsahu pro čtyřku.