Warcraft míří na mobily. Vývojáři z Blizzardu odhalují svou nejutajovanější hru

Před lety se spekulovalo o variaci na Pokémon Go inspirované slavným fantasy světem Warcraftu. Dočkáme se lovu murloků v ulicích měst?

warcraft-reforged-arthas

Foto: Blizzard Entertainment

Záběr z remasteru strategie Warcraft 3. Objeví se princ Arthas i v mobilní novince?

První Warcraft pomáhal skrz hordy zelených válečníků hrdé rasy orků prosekat cestu žánru realtimových strategií. Druhý upevnil legendární status slavného jména. Třetí vysokou laťku snad několikanásobně překonal – a dal vzniknout nejslavnější multiplayerové hře World of Warcraft. Nyní se jedna z nejúspěšnějších značek herního průmyslu rozšíří o další titul. Její tvůrci Blizzard Entertainment odhalí novou mobilní hru ze svého fantasy vesmíru.

Dosud ani nepojmenovaná novinka je zahalena více tajemstvími než nauka kouzelníků a šamanů ze světa Azeroth, v němž se příběhy všech Warcraftů (převážně) odehrávají. Nad slovy „odhalení mobilní hry“ visí v jediném tweetu, který na chystanou hru láká, pouze klasický logotyp Warcraftu. Důležité je ale oznámené datum, které by do mobilního mystéria mohlo vnést přece jen trochu světla. Nová kapitola v kronikách mocných orků, chrabrých lidí a nespočtu dalších ras se ukáže už v úterý 3. května v 19 hodin našeho času.

Olej do ohně pod bublajícím alchymistickým kotlem nejrozmanitějších spekulací o podobě projektu přilévá skutečnost, že tweet vypustil do světa účet hry Hearthstone. I toto dílo z laboratoří Blizzard Entertainment je totiž zasazeno do fiktivního vesmíru Warcraftu. Hráči na mobilních telefonech i počítačích v něm poměřují síly v online soubojích s využitím virtuálních sběratelských karet kouzel, příšer i hrdinů tak trochu po vzoru legendární stolní hry Magic: The Gathering.

Faktem však zůstává, že nalákání na úterní odhalení nepřineslo více informací, než s jakými fanoušci operují posledních pár let. Už v roce 2018 proletěly internetem dohady o tom, že roztodivné bytosti z Warcraftu by se mohly stát inspirací pro mobilní hru ve stylu Pokémon Go, v níž uživatelé loví virtuální příšery na skutečných místech ve svém okolí. Bohatá fauna planety Azeroth by k takovému zpracování sváděla – a hrdinové, kteří dosud lovili třeba obojživelné murloky jen na monitorech, by tak mohli činit v ulicích Prahy.

Od té doby však zůstalo jen u domněnek a prakticky žádný další střípek informací ani spekulací na veřejnost neunikl. To se změnilo před několika týdny, když zástupci Blizzardu ve zprávě o budoucnosti značky Warcraft jakoby mimochodem po odstavcích věnovaných svým vlajkovým lodím Hearthstone a World of Warcraft jednou větou zmínili, že práce na mobilní hře skutečně probíhají.

Chystaný telefonní titul není jediným aktuálním projektem Blizzardu v mobilním segmentu. Už v červnu se spustí multiplayerové Diablo Immortal, které sice není vysněným čtvrtým dílem oblíbené série, ale příjemně překvapilo i tradičněji založené hráče oznámením, že se vedle původně plánovaných verzí pro Android a iOS dočká zpracování také pro počítače.

Mnohem konkrétnější novinky nicméně v pátek ohlásila mateřská společnost vývojářského studia. Akcionáři Activision Blizzard odsouhlasili v lednu oznámený prodej společnosti do rukou Microsoftu. Technologická firma získá videoherního vydavatele za nejvyšší sumu v historii herních obchodů, rekordní dohodu za téměř 70 miliard dolarů (1,6 bilionu korun) však musí ještě posvětit úřady. Do poloviny příštího roku by nicméně mělo být hotovo – a Microsoft tak kromě Diabla či Call of Duty získá i nový mobilní Warcraft.

Michal Mančař

Editor a redaktor CzechCrunche. Má rád hry.

Editor a redaktor CzechCrunche. Má rád hry.