Wolt má za sebou rok v Česku. Z více než 300 restaurací nejvíce vozí pizzu, burgery nebo sushi a vstupuje na Slovensko
Wolt v Česku funguje v Praze a Brně
Tuzemský trh s rozvozem jídla z restaurací zažil loni v létě pořádné zemětřesení. Dosud neohroženého a relativně stagnujícího hráče v podobě českého Dáme jídlo přišli vyzvat hned dva zahraniční konkurenti: finský Wolt a americký Uber Eats. A minimálně seveřanům se v Česku daří.
V Praze začal Wolt úřadovat koncem srpna, kdy do hlavního města vtrhl především s tím, že chtěl zavést doručení jídla z restaurace až k zákazníkovi do 30 minut jako nový standard. Po úspěšném etablování v Praze se letos v únoru vydala finská služba také do Brna a nyní její šéfové první rok v Česku rekapitulují s tím, že vše běží dobře.
„Podařilo se nám vybudovat kvalitní portfolio více než 300 restaurací (přes 260 v Praze a 90 v Brně) a rozběhnout rozvoz jídla, který je přátelský a rychlý. Pořád se držíme průměrně na 30 minutách. Zpětná vazba, kterou od zákazníků, restaurací i kurýrů denně dostáváme, naznačuje, že jsme Woltu položili solidní základy pro další rozvoj,“ říká pro CzechCrunch generální manažer Woltu Jan Foret.
Konkrétní čísla, i vzhledem ke konkurenčnímu boji, který na většině trzích, nejen v Česku, probíhá, nechce Wolt prozrazovat. „Počty objednávek a jiná konkrétní čísla bohužel neprozradíme, ale od spuštění Woltu v České republice meziměsíčně rosteme, přičemž stejný trend očekáváme i do budoucna,“ doplňuje Foret.
Woltovat, jak ve firmě nazývají objednávání si jídla přes Wolt, dnes už mohou zákazníci celkem v 19 zemích a 61 městech a přestože se konkurenčnímu boji ani ve Woltu nevyhnou, přímo se srovnávat nechtějí.
„Snažíme se příliš nesrovnávat s konkurencí a budujeme službu podle svých představ,“ říká marketingový manažer David Krátký, který doplňuje, že nejčastěji od zákazníků ve Woltu slyší pozitivní reakce na přehlednou aplikaci, rozmanitý výběr kuchyní a restaurací, doručení do 30 minut, sledování stavu objednávky i pohybu kurýra či rychlou zákaznickou podporu.
Už během prvního víkendu, kdy loni začali kurýři Woltu jezdit pražskými ulicemi, se nejvíce objednávaly burgery a tento pokrm zůstal jedním z nejpopulárnějších i nadále.
„Nejvíce stále jedou pizzy, burgery, sushi a vietnamská, velký úspěch má ale i mexiko nebo veganská jídla. To nás moc těší – jde vidět, že se Češi nebojí experimentovat a průběžně zkoušet nově přidávané restaurace,“ říká Krátký. Vedle tradičních obědů a večeří přes týden prý na Woltu velmi dobře fungují i neděle večer, kdy se lidé vrací z víkendu a mají prázdnou ledničku.
Rychle od svého spuštění vyrostlo i Brno, kde Wolt již téměř ztrojnásobil počet restaurací a neustále rozšiřuje také oblast doručení. Ruku v ruce s tím roste i počet objednávek a ve Woltu nadále vidí další příležitosti k růstu. Vzhledem k tomu, že se Brno osvědčilo, rozhodla se původem finská služba vstoupit i za hranice, do nedaleké Bratislavy.
„Jsme moc rádi, že jsme byli schopni za rok a půl rozšířit naše služby do třech největších měst v Česku a na Slovensku,“ hlásí Jan Foret. V hlavním slovenském městě už má za sebou Wolt prvních několik dní provozu a zatímco v Česku bojuje s Dáme jídlo a Uber Eats, na Slovensku ho čeká Bistro.sk.
Při startu nabízí Wolt v Bratislavě dovoz jídla z více než 80 restaurací a začíná operovat v několika městských částech včetně Starého Mesta, Karlovy Vsi, části Nového Mesta, Petržalky, Ružinova, Koliby či Kramárů. I v Bratislavě pak chce Wolt nabídnout doručení standardně do 30 minut.