Xiaomi zkopírovalo podobu a funkce iPhonu X do své nové vlajkové lodi Mi 8
Xiaomi si opět bere inspiraci od Applu, nyní však v poměrně velké míře. Na včerejší tiskové konferenci představil tento čínský výrobce spotřební elektroniky nový model ve své telefonní řadě Mi pod označením Mi 8. Ten je nápadně podobný iPhonu X, a to jak z pohledu designu, tak parametrů.
Prvním z nich je bezpochyby „notch“, respektive výřez v horní části displeje, na který se snášely negativní reakce hned poté, co byl představen v iPhonu X. Z toho si Xiaomi patrně nedělalo žádnou hlavu a stejně jako řada dalších výrobců jako LG nebo OnePlus jej zkopírovalo do svého nového modelu, a to na první pohled v nezměněnné podobě.
Dle očekávání Xiaomi do tohoto výřezu vměstnalo speciální kamerový systém, který slouží pro odemykání zařízení na základě propracovaného 3D skenu obličeje (pouze v dražším modelu Mi 8 Explorer). Prakticky se jedná o obdobu funkce TrueDepth, která je součástí iPhonu X. I když má tento systém sloužit primárně jako bezpečnostní prvek, využívá i jiného potenciálu.
Tím je možnost vytvářet animované obličeje, respektive emoji, díky obličejovým mimikám. Zdali je podobnost s funkcí Animoji z jablečného telefonu náhodná, je na zvážení. To se ostatně vztahuje i na softwarové rozestavení řádku zobrazujícím signál, internetové připojení nebo stav baterie.
Rukopis firmy Tima Cooka je znát i při pohledu na zadní stranu Mi 8. Duální kamera by nebyla nic zvláštního, nicméně svislé rozložení čoček s podobným designem opět evokuje podobnost se zmíněným iPhonem X. Nehledě na to, že jsou umístěny téměř na stejném místě.
Inspiraci od Applu si Xiaomi s nejnovější vlajkovou lodí svých telefonů patrně vzalo i z názvu. Jakmile byl představen iPhone X, který značí 10. výročí vzniku iPhonu jako takového, Apple přeskočil číselné označení „9“ a vzhledem k tomuto jubileu použil „desítku“. Čínská společnost na to šla podobně – vyrušila číslovku „7“ (předtím šlo o model Mi 6) a rovnou skočila na „osmičku“, která symbolizuje 8. výročí vzniku firmy.
Součást marketingové strategie
I když je zcela jednoznačně jedná o napodobeninu iPhonu X, což částečně potvrzuje i CEO Xiaomi Jul Lei, jenž několikrát veřejně řekl, že se inspiruje právě Applem a jeho kulturou, výbavou se jedná o solidní telefon. Pod kapotou mu tepe zcela nový čip Snapdragon 845 od Qualcommu, který má zaručovat mnohem rychlejší odezvy zařízení, a co se týče displeje, jde o 6,2palcový AMOLED od Samsungu.
Celý produkt ostatně vychází z marketingové strategie Xiaomi. Již několik let si vybírá zajímavé technologie, kterými následně vybaví svá zařízení a prodává je několikanásobně levněji než konkurence, jež s takovými technologiemi přišla.
Právě cena bude patrně největším lákadlem nově představeného Mi 8. Na čínském trhu se má 5. července začít prodávat za přibližně 421 dolarů (cca 9 280 Kč), respektive 580 dolarů (cca 12 700 Kč) za dražší verzi Explorer Edition. Zatím však není známé, kdy (a zda vůbec) se dostane i na jiné světové trhy.
Foto: Xiaomi; Apple Newsroom