Z Česka přímo až do Jižní Koreje. Pražské letiště obnovuje pravidelnou linku do Soulu

Přímé spojení mezi českou metropolí a hlavním městem Jižní Koreje bude zajišťovat aerolinka Korean Air. První let proběhne koncem března.

Filip HouskaFilip Houska

Palác Kjonbokkung v Soulu

0Zobrazit komentáře

Pražské letiště si dnes připravilo dobrou zprávu pro všechny, kteří rádi cestují do Asie. Vrací se totiž přímé spojení mezi českou metropolí a Soulem, hlavním městem Jižní Koreje, které bude zajišťovat dopravce Korean Air. Naposledy se do této destinace pravidelně létalo v březnu roku 2020, pak tomu ale vystavila stopku pandemie koronaviru.

„Jde o důležitý milník nejen na cestě k obnově provozu a návratu k číslům z roku 2019, ale také v rámci budování sítě přímých linek do Asie. Jižní Korea se řadí k trhům s nejvyšší poptávkou z regionu Asie,“ komentuje Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha, a dodává, že obnovení tohoto dálkového spojení patří k nejvyšším prioritám.

První obnovený přímý spoj mezi Prahou a Soulem, zajišťovaný Boeingem 777-300ER od Korean Air s kapacitou 291 sedadel, je naplánován na pondělí 27. března s tím, že zpočátku bude linka v provozu třikrát týdně – každé pondělí, středu a pátek. Ve hře je i navýšení frekvence na čtyři lety týdně během letní sezóny, to ovšem bude záviset na vývoji poptávky.

„Praha, která se může pochlubit staletou historií a bohatým kulturním dědictvím, je vlajkovou lodí mezi destinacemi Korean Air ve střední Evropě. Obnovení této linky nám dává příležitost navázat tam, kde jsme skončili a aktivně se podílet na rozvoji spolupráce obou zemí v mnoha různých odvětvích,“ zmiňuje Jeong-soo Park z Korean Air.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V roce 2019 bylo spojení z Prahy do Soulu velmi úspěšné – v obou směrech tehdy cestovalo přes 190 tisíc lidí. Dohromady pak Česko v roce 2019 evidovalo asi 387 tisíc příjezdů z Jižní Koreje, o rok později kvůli pandemii pouze 42 tisíc, v roce 2021 pak jen osm tisíc. „Turisté z Asie jsou pro český cestovní ruch klíčoví z důvodů vysoké bonity. Průměrná denní útrata se pohybuje kolem čtyř tisíc korun,“ říká ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

S obnovením linky se také posílí aktuálně chybějící kapacity nejen do Jižní Koreje, ale díky navazujícím letům ze Soulu také do dalších destinací v Asii se silnou poptávkou. Mezi ně patří Thajsko, Japonsko, Vietnam a Indonésie nebo Austrálie.

Dobrou zprávu si pro cestující koncem minulého roku připravilo i letiště v Českých Budějovicích, které uvede své první lety do Řecka a Turecka. Vhod to může přijít zejména těm, kteří nebydlí v Praze, respektive nechtějí vážit cestu na pražské letiště. Do Prahy se vrátí i přímá linka do New Yorku.

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre

Ještě luxusnější létání s Emirates. Aerolinky investují miliardy do modernizace svých letounů

Jako první se vylepšení dočkají Airbusy A380. Po nich bude následovat proměna interiérů Boeingů 777, vše pro vyšší komfort cestujících.

emirates2

Foto: Emirates Airline

Emirates vyčlenily několik desítek miliard korun na modernizaci interiérů svých letounů

0Zobrazit komentáře

Létání aerolinkami Emirates by mělo být postupem času ještě příjemnějším zážitkem. Letecká společnost se rozhodla modernizovat svých 120 strojů od výrobců Airbus a Boeing, přičemž vůbec první si skokem do budoucnosti prošel jeden z největších komerčních letounů světa Airbus A380. Interiér dostal nové barvy i materiály.

Kdo pravidelně létá s dopravcem Emirates na lince Dubaj-Londýn, nejspíše bude při svém dalším letu příjemně překvapen. Právě na této trase totiž bude nasazen první stroj společnosti, který si prošel programem kompletní rekonstrukce, na nějž si Emirates pro své letouny vyčlenily dvě miliardy dolarů, tedy téměř 45 miliard korun.

Airbus A380 poprvé vzlétnul do nebes v roce 2005, takže neustálé modernizace pro zachování těch nejvyšších standardů jsou na místě. Podle Tima Clarka, prezidenta společnosti Emirates, by cestující měli změnu zaznamenat okamžitě, jakmile vstoupí na palubu letadla. Přepracovány byly jeho interiéry a k dispozici budou i nové produkty. Zároveň rekonstrukce umožnila nabídnout více sedadel v třídě Premium Economy, kterých bude na hlavní palubě 56.

„Jsem obzvláště hrdý na to, že celý proces renovace byl navržen, proveden a dokončen v našich vlastních prostorách v Dubaji, a to podle nejvyšších standardů kvality a bezpečnosti. Odráží to prvotřídní letecké schopnosti a infrastrukturu, která v rámci společnosti Emirates a ve Spojených arabských emirátech existuje,“ řekl prezident Clark.

emirates1

Foto: Emirates Airline

Modernizovaný interier Airbusu A380

Cestující ve First a Business Class se mohou těšit na nové kožené čalounění sedadel v krémové barvě a světlejší odstíny dřevěných povrchových úprav. Vyměnily se i koberce a obložení stěn. A nechybí ani florální design stromu Ghaf, který mají aerolinky ve znaku.

Za účelem rekonstrukce Emirates najaly 190 nových zaměstnanců, kteří začali testovat proces modernizace již v červenci minulého roku, aby byly veškeré práce vyladěny k dokonalé efektivitě. Celková proměna jednoho letounu nyní společnosti díky zdokonalení procesů zabere 16 dní.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Během optimalizace se přišlo na možnost využití některých nekonvenčních postupů. Mezi nimi je například nasazení cateringových vozíků, jindy využívaných pro obsluhu pasažérů na palubě letadla, které se díky svým ideálním rozměrům hodí pro rozvážení dílů z letadla do dílen.

V rámci modernizačního programu budou aerolinky modernizovat vždy čtyři letouny za jeden měsíc. Každých osm dní tak bude vyřazen z flotily jeden letoun, který poputuje do dubajské centrály společnosti. Do roku 2024 by mělo být modernizováno 67 letounů A380, po kterých se přesune pozornost modernizačního programu na 53 Boeingů 777. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2025.

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre