Z Chrudimi do Evropy. Skupina Vivantis ukázala rekordní výsledky, poprvé v historii pokořila miliardový obrat

Peter BrejčákPeter Brejčák

spak

Foto: Mall Group

Michal Špak, generální ředitel Vivantisu

0Zobrazit komentáře

Z Chrudimi do celé Evropy. Tak zní jedno z marketingových hesel českého e-shopu Vivantis, který spadá pod e-commerce skupinu Mall Group, a minimálně na základě čísel se zdá, že se tento cíl daří naplňovat. Firma se podle publikované účetní závěrky v posledním fiskálním roce (končícím v březnu) poprvé ve své dvacetileté historii přehoupla nad magickou hranici jedné miliardy korun.

Konkrétně skupina e-shopů Vivantis, pod kterou patří například Vivantis.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz nebo Prozdravi.cz, v období od dubna 2019 do března 2020 dosáhla obratu ve výši 1,115 miliardy korun, což z úrovně 917 milionů rok předtím přestavuje nárůst o 22 procent. Firmě se zároveň podařilo snížit ztrátu ze 42 milionů na 9 milionů korun v uplynulém roce.

„Za celý uplynulý rok jsme udělali spoustu změn, které přinesly pozitivní efekt. Jedním z největších zásahů do vizuální stránky naší firmy bylo genderové rozdělení navigace v rámci všech našich e-shopů, vyjma Prozdravi.cz a Prezdravie.sk,“ říká člen představenstva a generální ředitel Vivantisu Michal Špak.

Vivantis se svými e-shopy kromě domácí České republiky aktuálně působí také na Slovensku, v Rumunsku (Vivantis.ro), Maďarsku (Vivantis.hu) a Rakousku (Vivantis-shop.at). „Uvědomujeme si, že naše budoucnost leží v zahraničí,“ doplňuje Špak s odkazem na úvodní motto firmy, jež pořád sídlí v Chrudimi.

Na trhu Vivantis působí od roku 2001, kdy jej spuštěním portálu CelostniMedicina.cz a vzápětí e-shopu Prozdravi.cz zakládal podnikatel Martin Rozhoň. Po plném začlenění Vivantisu do skupiny E-commerce Holding spadající do Mall Group v roce 2017 se Rozhoň začal věnovat andělským investicím do startupů „bohumilých“ projektů, mezi které patří portál Retino, náborový startup Recruitis nebo komunitní tržiště Scuk.cz.