Z Číny do Česka už za 14 dní. Česká pošta navazuje partnerství s Aliexpressem a urychlí doručování zásilek
Kupovat zboží z Aliexpressu je jako kupovat zajíce v pytli. Nejen, že se vám zásilka může ztratit nebo znehodnotit, ale také je relativně běžné, že vám produkt dorazí nefunkční, velikostně odlišný nebo jednoduše úplně jiný. Přesto na tomto čínském e-shopu nakupují desítky milionu lidí, které lákají hlavně nízké ceny a obrovský výběr všeho, co vás napadne. Mezi aktivní nakupující patří samozřejmě i Češi a právě pro ty si připravila zajímavou novinku Česká pošta.
Státní poštovní společnost, jež se před pár dny pustila i do rozšiřování výdejen balíků, ohlásila novou spolupráci, díky které českým zákazníkům přislibuje, že jim balíky (respektive žluté obálky) budou ze Šen-čenu doručeny už do dvou týdnů od objednání. To se dosud příliš často nestávalo, a to především kvůli celním řízením, která celý proces zdržovala.
Nová dohoda navíc přichází v době, kdy se svět (Česko nevyjímaje) připravuje na zítřejší čínský nákupní svátek (11. 11.), který je považován za asijskou obdobu Black Friday. V rámci něj budou na Aliexpressu velké slevy, což pochopitelně přiláká i řadu českých zájemců. O to víc před nákupní vánoční sezónou, která bude díky pandemii koronaviru probíhat především online.
„Při aktuální slevové akci jde o pilotní spolupráci, jejímž cílem je co nejrychlejší dodání zboží koncovým zákazníkům. Proto budou objednávky odesílány jako vnitrostátní zásilka v rámci České republiky. Spolupráce s Českou poštou je pro tento globální e-shop logická, protože nabízíme nejširší logistickou síť v Česku,“ říká Martin Hurda, manažer mezinárodního obchodu České pošty.