Z malé vesnické prodejny větší supermarket. COOP v českých regionech spouští vlastní e-shop s potravinami
Obliba nakupování online neustále roste. Jedním z nejrychleji rostoucích segmentů jsou potraviny, a to se teď pokusí využít další maloobchodní hráč. Největší tuzemská síť potravin COOP představila vlastní e-shop, se kterým se plánuje zaměřit na regiony, jež jiní hráči často prohlížejí – menší města a vesnice.
Nová služba pod názvem E-COOP již funguje a do konce září by do ní mělo být zařazeno na 500 z přibližně 2 500 obchodů celorepublikové sítě, a to zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny a středních, jižních i západních Čech. Další prodejny budou přibývat v následujících týdnech a COOP postupně plánuje pokrýt celou republiku.
„Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ říká Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny COOP. „Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ doplňuje.
Lidé si během nákupu na E-COOP nejdříve vyberou prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do e-shopu, který kromě potravin obsahuje také drogerii, potřeby pro domácnost nebo potraviny pro domácí mazlíčky. Samotný nákup je zdarma a podle vyjádření společnosti jsou k dispozici desítky tisíc položek, jejich výběr však může být omezený konkrétní provozovnou.
„Záleží na lokalitě, někde se přidává k sortimentu prodejny ještě zboží z velkoobchodu, jinde se naopak soustředí na rychlý nákup čerstvého zboží a lahůdek. Jde tak o kombinaci různých přístupů dle toho, v čem je který region a družstvo speciální,“ přibližuje pro CzechCrunch Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje Skupiny COOP, jež sdružuje celkem 47 spotřebních družstev.