Z offline obchodníků moderní online prodejci. Český LiveSale umožňuje prodávat produkty přes okno prohlížeče
Zákazník vejde do prodejny, ve které ho uvítá obchodní zástupce a během konverzace nad produktovým katalogem dojdou k ideálnímu řešení – vyberou správné parametry či funkce. Ať už jde o prodej auta, nákup kuchyňské linky nebo třeba výběr dovolené, ve všech těchto případech jde o klasický obchodní proces spoléhající se stále zejména na osobní komunikaci prodávající a kupující strany.
Na jednu stranu se může zdát, že digitalizace takového procesu nemůže být příliš náročná, ale i skutečnost, že se tak zatím příliš neděje, naznačuje, že opak je pravdou. Chat, klasické telefonáty i online komunikace přes nástroje jako Skype nebo Zoom oproti osobnímu setkání totiž naráží na limity.
„Problémem chatu i telefonátu je v tom, že prodejce velmi složitě navádí uživatele, jak vyhledat alternativní model, který mu chce ukázat, nebo vypisuje parametry, které jsou v popisu produktu. Přitom uživatel sedí před obrazovkou počítače,“ popisuje základní limity online prodeje přes klasické nástroje Jan Vlk, který se je před lety rozhodl vyřešit vlastním nástrojem.
Tím se stal LiveSale, který Vlk definuje jako specialistu na sales v online prostoru. Opírá se přitom o oblast interaktivního telemarketingu a není tak jen komunikačním omnichannel nástrojem, ale komplexním produktem.
„Klíčovým prvkem je komunikovat nad nějakým obsahem. Jen chat nebo volání na telefon dnes nestačí. Od samotného začátku platformu LiveSale stavíme na osobním kontaktu a takovém způsob oslovení, který se co nejvíce blíží face to face schůzce,“ říká Vlk.
Při sdílení obsahu, nad kterým prodejce a zákazník komunikují v reálném čase, se LiveSale spoléhá na klíčovou funkci takzvaného co-browsingu. Zjednodušeně řečeno jde o něco jako sdílení obrazovky, kterou však mohou ovládat obě komunikující strany – což při klasickém sdílení obrazovky možné není. K tomu navíc nabízí možnost obchod rovnou uzavřít, a to vše v prohlížeči, bez nutnosti instalace zvláštní aplikace.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.