Z The Funtasty je Futured. Brněnské studio má za sebou úspěchy s Nesnězeno a Grasonem a chce dál růst

Peter BrejčákPeter Brejčák

strnadel

Foto: Futured

Šéf a zakladatel vývojářského studia Futured (dříve The Funtasty) Lukáš Strnadel

Jedno z největších českých studií zaměřených pouze na vývoj mobilních aplikací, brněnské The Funtasty, dokončilo proměnu svého brandu a strategie. Firma, která se podle Deloitte zařadila do padesátky nejrychleji rostoucích v regionu, bude nově vystupovat pod značkou Futured.

„Změna značky je logickým vyústěním našeho stavu a jasná deklarace naší vize. S tím, jak se zvětšujeme a získáváme nové zkušenosti, tak se mění i naše směřování. Mnohem častěji tak do projektů vstupujeme jako partneři, a tak tomu bude i do budoucna. Stará značka nás začala limitovat,“ říká CEO Futured Lukáš Strnadel s tím, že rebranding firmu vyšel na nižší jednotky milionů korun.

Studio aktuálně zaměstnává 45 lidí a letos cílí na 50 milionů korun v obratu s růstem v desítkách procent. Do budoucna se chce v oblasti mobilních řešení více zaměřovat na partnerství v budování podnikatelských aktivit.

futuredcz

Příkladem takového partnerství je projekt Nesnězeno bojující proti plýtvání jídlem v restauracích. Futured získalo výměnou za jednotky milionů korun desetiprocentní podíl a pětičlenný tým studia bude rozhodovat o technickém směřování, designu služby i rozvoji celého projektu.

Další z již oznámených spoluprací je startup Grason, do kterého brněnští vývojáři vstoupili v loňském roce. Společně s týmem kolem Jarmily Kowolowské, Karla Maříka a investiční skupinou Miton, která do projektu vložila několik milionů, pracují na změně trhu pracovní síly v gastronomii pomocí propojování brigádníků a restaurací.

Za novou podobou značky stojí vizuální umělec vystupující pod pseudonymem Charlie Isslander, se kterou již Futured spolupracoval. „Chtěl jsem, aby nová podoba vyjadřovala futuristický pohled na rychle rostoucí vývojářskou firmu,“ říká Isslander.

Nový web následně vytvořila zlínská společnost Madeo. „Prezentaci pro Futured jsme postavili na symbolu mobilního telefonu, který interaktivní animací proměňujeme na 3D objekt ve 2D prostředí,“ dodává Tomáš Alex, projektový manažer zodpovědný za projekt webu.

futured-brno

Brněnské kanceláře Futured

V souvislosti se změnou brandu a také s další expanzí, kouká Futured i po nových posilách do týmu, především na vývojářských pozicích, které doplní desítky lidí v brněnské pobočce.