Z Vimperku na Havaj a dál. Cyklo aplikace Rouvy koupila australskou konkurenci a jezdí se s ní Ironman

Společnost Rouvy zprostředkovává cyklistům realistické videoprojížďky na trenažérech. Teď se po Vueltě stala oficiálním partnerem i série Ironman.

Luboš KrečLuboš Kreč

samkovi

Foto: Rouvy

Petr (vlevo) a Jiří Samkovi

0Zobrazit komentáře

Sice se o nich tolik nemluví, ale bratři Petr a Jiří Samkovi, kteří stáli u vzniku cyklistické aplikace Rouvy, jsou příkladem globálního technologického úspěchu z Česka. Konkrétně z Vimperku, kde jejich startup začínal v areálu bývalých kasáren. Dnes s nimi šlapou stovky tisíc lidí po celém světě, obrat počítají ve stovkách milionů korun a jsou oficiálním partnerem věhlasných závodů Tour de Suisse, Vuelta a nově i Ironman.

Ironman a jeho poloviční varianta Ironman 70.3 patří k nejtěžším sportovním závodům světa. A také nejprestižnějším – kromě domovské Havaje se triatlonová série rozšířila na většinu kontinentů a pravidelně se jejích zastávek účastní tisíce profesionálních i amatérských závodníků. Ti musí v případě plnohodnotného Ironmana uplavat 3,9 kilometru, uběhnout 42,2 kilometru a na kole ujet 180,2 kilometru.

Ti, kdo budou nyní na Ironmana trénovat, budou mít díky pětiletému kontraktu s Rouvy k dispozici oficiální tratě ve virtuální podobě. A vlastně nejen oni. „Každý si může v prostředí domova opakovaně vyzkoušet cyklistickou část závodu, ověřit správně zvolené tempo a budovat rutinu, která je potřebná k úspěšnému dokončení tak těžkého závodu,“ říká Petr Samek, který český startup vede.

Série závodů Ironman se každoročně účastní statisíce lidí z celého světa a část z nich jsou nováčci. Právě ti jsou lukrativní cílová skupina pro Rouvy. Už teď si na domácích trenažérech mohou projet trasy Ironman 70.3 v Mont Tremblantu, Zell Am See či Jönköpingu. Další budou přibývat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Cílem Rouvy je s pomocí Ironamana posílit především na zámořských trzích, kde je triatlonová komunita mimořádně silná a kde působí i hlavní konkurenti. Jednoho z nich, australskou platformu FulGaz s 20 tisíci platícími zákazníky, nyní česká firma koupila. „Patří k našim menším konkurentům. Jsou silní v USA a Austrálii,“ vysvětluje Samek strategii akvizice.

Rouvy sice oficiální čísla o tom, kolik má uživatelů, nezveřejňuje, nicméně podle odhadu CzechCrunche by se po spojení s FulGazem mohl počet předplatitelů přiblížit 200 tisícům. Měsíční předplatné vyjde na 333 korun. Těch, kteří si Rouvy aspoň někdy vyzkoušeli a jsou registrovaní v databázích společnosti, je pak hodně přes dva miliony globálně.

nahled

Foto: Rouvy

Náhled obrazovky při závodu Ironman 70.3 v Zell am See

Už během jara získají předplatitelé k dispozici i dlouho očekávaný nástroj s názvem Rouvy Route Creator, který nyní běží v beta testovací podobě. V podstatě jde o to, že si lidé nasadí na helmu či na příď auta GoPro kameru s GPS a nasnímají si svou oblíbenou trať. Speciální software ji pak zpracuje a budou ji jezdit na domácím trenažéru včetně stoupání či klesání.

Ostatně přesně takhle Rouvy v úplných začátcích vzniklo: Petr a Jiří Samkovi jsou vášniví cyklisté a přes zimu je štvalo, že musí šlapat na trenažéru ve sklepě a koukat do zdi, případně na film. Proto si začali natáčet své oblíbené cesty a pak je převáděli po úpravách do vlastního cyklistického softwaru. A v roce 2017 se z toho začala ve Vimperku rodit firma.

„Dlouhodobě se nám daří meziročně růst o více než 40 procent a za rok 2024 jsme ještě úspěšnější. Naši uživatelé, cyklisté, jsou velmi spokojení a to nám samozřejmě významně pomáhá i v organickém růstu,“ dodává Petr Samek. On i jeho bratr už v Rouvy, respektive mateřské společnosti VirtualTraining, ale nedrží kontrolní podíl, majoritu prodali v roce 2021 investiční skupině Pale Fire Capital v čele s Janem Bartou a Dušanem Šenkyplem.

Právě s jejich pomocí začalo Rouvy agresivněji cílit na zahraniční expanzi, a to včetně nynější akvizice australského FulGazu. Hodnotu obchodu nechtěla žádná ze stran přiblížit, Petr Samek nicméně prozradil aspoň loňské ekonomické výkony své firmy – tržby překonaly 400 milionů korun, předloni to bylo „jen“ 266 milionů, zároveň se už překlopila do zisku.

CzechCrunch Jobs