Z vlastní potřeby globální byznys. Český Leadspicker automatizuje rutinní činnosti a nabírá 50 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

leadspicker

Foto: Leadspicker

Zakladatelé Leadspickeru Vlastimil Vodička a Jan Skácel

0Zobrazit komentáře

Doteď se čtyřletá česká firma Leadspicker vyhýbala pozornosti médií i většině startupových soutěží. Její produkt, který se původně zaměřoval na vyhledávání zajímavých startupů a postupem času se rozšířil i do dalších oblastí, přitom využívá více než 200 klientů v šestatřiceti zemích světa.

Teď Leadspicker získává o to víc zaslouženou pozornost. Po etablování se ve Spojených státech pražský startup uzavřel své první investiční kolo ve výši 50 milionů korun, které vedl investiční fond Reflex Capital Ondřeje Fryce a jehož součástí je také fond J&T Ventures.

„Tohle je typ firmy, kterou milujeme. Zakladatelé si takzvaně ‚drbali, co je svědí’ a z vlastní potřeby vytvořili globální byznys. Automatizace práce a snižování nákladů je navíc trend, který je současnou pandemií výrazně posílen. Bude z toho velká věc,“ věří Ondřej Fryc, hlavní partner Reflex Capital.

_vhp1717-min

Foto: Leadspicker

Zakladatelé Leadspickeru Vlastimil Vodička a Jan Skácel

Nápad založit Leadspicker vznikl ve světě venture kapitálu. Vlastimil Vodička pro jednu společnost vyhledával nové firmy a technologie ve světě, a to zejména na trzích, kde ještě ani netušili, co startup vůbec je. Během monotónního prohledávání webu jej proto napadlo, zda by se některé části jeho výzkumné práce nedaly zautomatizovat.

Tak v roce 2016 společně s Janem Skácelem založili firmu využívající strojové učení, automatizaci opakujících se úkolů a sběru dat o společnostech na internetu. Ve svých počátcích se Leadspicker zaměřoval na automatizaci činností prováděných lidmi, kteří podobně jako kdysi Vodička hledali a oslovovali zajímavé firmy pro startupové akcelerátory, inovační laboratoře velkých společností nebo třeba investiční fondy.

Na trhu byl po podobném řešení hlad a Leadspicker tak rychle rostl a díky tomu se v loňském roce zařadil mezi nejrychlejší rostoucí firmy našeho regionu v žebříčku Deloitte Fast 50 – v České republice obsadil devátou příčku. Podle svého vyjádření firma od roku 2016 vyrostla o 996 procent a mezi své reference řadí společnosti jako Thomson Reuters, PwC, Ford či Axel Springer.

Zároveň během posledních let došlo i k rozšíření produktu, kromě vyhledávání zajímavých startupů nově nabízí také službu automatizující rutinní práci obchodníků. „Ráno přijdu do práce, otevřu e-mail a mám tam třeba osm nebo deset potvrzených schůzek s potenciálními klienty. A nemusel jsem pro to udělat vůbec nic. Já pak jen chodím na schůzky a prodávám,“ popisuje nový produkt Vodička.

_vhp1656-min

Foto: Leadspicker

Team Leadspicker

„Mám svého osobního bota, který hledá relevantní klienty a postupně je oslovuje tak, aby mě nezahltil. Naše vize je, že každý obchodník bude mít svého virtuálního asistenta, který ho zbaví rutinních činností a bude ho zásobovat prací tak, jak si řekne. Funguje to skvěle, sami tak získáváme naše klienty po celém světě,“ doplňuje devětadvacetiletý podnikatel. A jeho slovům věří také investoři.

„Leadspicker má našlápnuto stát se další velkou českou success story. Od začátku vydělává peníze a díky dobře postavenému obchodnímu modelu dokázal agilně proniknout na desítky trhů, přičemž více než třetina zákazníků pochází z USA. Oba zakladatele známe už řadu let, mají jasnou vizi a skvělou exekuci,“ doplňuje Adam Kočík, Managing Director ve J&T Ventures.