Za lepší usínání u právničiny Facebooku či Zoomu. Nový podcast Ts&Zzz předčítá nudné obchodní podmínky firem

Filip HouskaFilip Houska

tszzz-podcast-1

Foto: Vladislav Muslakov/CzechCrunch

Nový podcast Ts&Zzz, který čte obchodní podmínky firem

0Zobrazit komentáře

Podcasty v posledních letech zažívají nevídaný boom a stávají se stále populárnějším nástrojem pro vstřebávání nových informací. Díky tomu, že jsou založené na mluveném slovu, dokáží posluchačům mimo jiné vytvářet ideální atmosféru při usínání. A právě na to se zaměřuje i nová série Ts&Zzz, jež chce lidem dopřát dobré sny čtením nezáživných a dlouhých obchodních podmínek různých firem.

Pokud holdujete podcastům, pravděpodobně máte ve své knihovně v telefonu nebo na počítači několik různých žánrů. Může jít jak o několikahodinové rozhovory a neformální debaty mezi zajímavými lidmi, tak o rozebírání nových trendů či recenzování filmů a hudby. V aplikaci Podcasty od Applu nebo Spotify lze najít jejich rozsáhlou zásobu.

Některé z nich pak slouží výhradně pro výuku a čerpání nových znalostí, některé naopak pro uvolnění a zábavu. Existují však také série, které jsou určeny pro lepší usínání, k čemuž se formát mluveného slova ve spojení s například řízenou relaxační meditací nebo čtením knih může hodit. Lze kvalitnější spánek zajistit i pročítáním nudných obchodních podmínek?

tszzz-podcast-1

Foto: CzechCrunch

Podcast Ts&Zzz, který je založen na čtení obchodních podmínek

V tomto subžánru, kterému se dobrovolně většina z nás vyhýbá, viděl potenciál podcaster Scott Elchinson, který po boku svých jiných sérií, kam patří i kulturně-technologický titul Floor 9, rozjel nový seriál pod názvem Ts&Zzz. V něm svým klidným hlasem pročítá obchodní podmínky oblíbených internetových služeb.

Podvědomé pochopení Zuckerbergova světa

Jak asi můžete vydedukovat, nejedná se o žádný atraktivní poslech. Elchinson zkrátka čte stovky nekonečných řádků, jež mají služby povinnost zveřejňovat, a to včetně paragrafů a dalších náležitostí, a my jako zákazníci je obvykle musíme nějakým způsobem schválit, byť je standardně nikdo nečte. První díl trvá 23 minut a týká se sociální sítě Facebook, která se pro své minulé kontroverze s bezpečností a soukromí uživatelů ideálně hodila pro debutový díl.

Vzhledem k tomu, že pilot vyšel 1. dubna, tedy na Apríla, mnozí čekali, zda nejde pouze o tradiční šprým. O týden později však dorazil díl s obchodními podmínkami videokomunikační platformy Zoom, která se v dobách koronavirové pandemie těší velké oblibě. Tam se stopáž o něco zvýšila a posluchači tak mají k dispozici o 180 vteřin nezáživného obsahu více.

V neděli byl navíc zveřejněn i díl s Netflixem a před zhruba 14 dny si posluchači mohli užívat také obchodních podmínek automobilky Tesla, nicméně tvůrce tuto epizodu z neznámých důvodů stáhl.

mark-zuckerberg-facebook2

Foto: Facebook

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

„Přemýšlel jsem o novém, zajímavém podcastovém formátu, přičemž na mě v žebříčku iTunes vyskočil titul Get Sleepy,vysvětluje svou motivaci Elchinson pro magazín Fast Company a dodává, že původním záměrem bylo předčítání učebnic. Kvůli možným problémům s autorskými právy se ovšem zaměřil na obchodní podmínky firem.

Usínání při pohledu na zaparkovanou Teslu

Aby Elchinson tento formát více zpropagoval, naskočil na TikTok, kde 1. dubna několik hodin četl obchodní podmínky automobilky Tesla, zatímco se lidé mohli dívat na zaparkovanou Teslu. Celý nápad vycházel z netradičního experimentu, kdy se lidé nechávají dobrovolně natáčet během spánku s cílem vysbírat finanční dary. K tomu se spojil s uživatelem Joem Fayem, který se na streamování svého spánku „proslavil“.

Pokud ovšem nechcete jen podcast na usínání, ale máte chuť se dozvědět názory předních jmen českého byznysového a startupového světa, nalaďte si náš CzechCrunch Podcast.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym