Za své konopné oleje ročně utrží 18 milionů. Teď se chce brněnská firma vrhnout i na pěstování
Trh s produkty CBD prošel v posledních letech boomem, teď jej čeká útlum kvůli recesi. Ve firmě CBD Star se na ochlazení už chystají.
CBD neboli kanabidiol. Chemická látka a její zkratka, které především v době covidu, kdy stoupl zájem lidí o péči o své zdraví a výkonnost, tak nějak zdomácněly. Jenže s tím, jak pominula pandemie a naopak udeřila inflace a problémy s drahými energiemi, zasáhlo tento niche segment ochlazení. Jeden z tuzemských průkopníků oboru, brněnský výrobce prémiových olejů či mastí CBD Star, se proto rozhlíží, jak svůj byznys rozšířit – své know-how chce využít ve více směrech a nově se stát třeba i pěstitelem.
Když vstoupíte do obchodu CBD Star v pražském nákupním centru Westfield Chodov, připadáte si jako v salonu luxusní kosmetické značky. „To je náš cíl,“ říká zakladatel a šéf firmy Dragan Gašić. Pohled do ceníku mu dává za pravdu – desetimililitrová lahvička dvacetiprocentního oleje vyjde bezmála na dva a půl tisíce. Pětiprocentní olej stojí tisícovku. Dózička s kapslemi taktéž.
„Nechceme bojovat cenou, cílíme na klientelu, která žádá kvalitu a také určitý styl a příběh,“ vysvětluje Gašić a připomíná, že to byl i důvod, proč se brněnský CBD Star rozhodl otevřít svou jedinou značkovou prodejnu ve vyhlášeném obchodním centru v metropoli. „Je to částečně marketing, aby nás zákazníci viděli a chápali, že nejsme žádní podvodníci,“ dodává.
Naráží tím na skutečnost, že kolem kanabinoidních olejů a CBD produktů vyrostl v posledních několika letech svérázný byznysový fenomén, který ovšem přilákal i řadu nepoctivců. Covidová pandemie, během níž lidé začali více sledovat své zdraví, vše jen umocnila. Gašić s prodejem olejů začínal těsně před ní, firmu zakládal s kolegou Davidem Binkem, později se ale jejich cesty rozešly.