Začalo to večeří s Rihannou aneb Jak Apple naložil s dvanácti nejcennějšími minutami ve světě médií
Apple zaplatil přes 5,5 miliardy korun za to, aby mohl být pět let hlavním sponzorem poločasové show Super Bowlu, největší sportovní akce Ameriky.
Nejprve ji pozvali na večeři, kde představili koncept toho, jak udělat z jejího prvního koncertu po sedmi letech nezapomenutelný zážitek. Marketingový tým Applu měl jasno v tom, čeho chce s Rihannou v rámci nedávného Super Bowlu docílit. Přece jen za pětileté sponzorování poločasového vystoupení, které sleduje i sto milionů lidí po celém světě, zaplatil vysoce přes pět miliard korun. Výsledek? Rihanna se usadila na žebříčku nejposlouchanějších umělců a Apple se rozkročil do nového segmentu.
Posledních deset let byl hlavním sponzorem superbowlové poločasové pauzy americký nápojový obr Pepsi, ten však loni v květnu oznámil, že hudební show letošního finále ligy NFL v americkém fotbalu už dále sponzorovat nebude. Nabídl se tak prostor pro Apple, který s NFL v září minulého roku podepsal pětiletou smlouvu v hodnotě 250 milionů dolarů (více než 5,5 miliardy korun).
„Poločasová show na Super Bowlu je pravděpodobně těch nejcennějších dvanáct minut ve světě médií,“ zmiňuje pro server Fast Company Tor Myhren, který v Applu vede marketingový tým. Firmě se tak otevřela nová výzva, kterou dosud nezažila. Ano, dá se namítat, že zkušenosti se Super Bowlem již měla (viz slavná reklama na Macintosh z roku 1984), v takové pozici jako letos ale nikdy nebyla.
Pro svůj vstup do hudebního vystoupení jedné z nejsledovanějších sportovních událostí Ameriky si technologický gigant vybral zpěvačku Rihannu, pro kterou mělo jít o první koncert za zhruba sedm let. Po své poslední desce Anti z roku 2016 si totiž dala pauzu – a teprve až loni se začaly objevovat náznaky, že se na hudební scénu vrátí. Ať už šlo o ústřední skladbu k novému Black Pantherovi nebo právě její koncert na Super Bowlu.
„Chtěli jsme vzít těch dvanáct minut a natáhnout je na mnoho týdnů, aby se okolo všeho vytvořil dostatečný humbuk. V Rihanně jsme našli dokonalého partnera,“ doplňuje Myhren. Poté, co se s Rihannou na společné večeři domluvili, vstoupila do hry Apple Music, hudební streamovací služba Applu, na které celé sponzorství stálo. „Bylo to pro nás opravdu přirozené. Žádná věda,“ dodává k rozhodnutí Oliver Schusser, který má Apple Music na starosti.
Během posledních několika týdnů začal Apple rozjíždět obsahový kolotoč, v němž Rihanna hrála prim. Byly připraveny nové pořady, jako je Halftime Hype Radio, ve kterém se v deseti epizodách rozebírala nejlepší superbowlová vystoupení všech dob. Přišla i osmidílná série na téma Rihanna a její kulturní vliv. Objevily se i nové tapety pro hodinky Apple Watch. A Rihannin katalog skladeb na Apple Music byl převeden do formátu prostorového zvuku.
Apple mimo jiné nahrál i tři speciální spoty, které byly založeny na jejích písničkách. Postupně tak v lidech budoval zájem a nadšení, aby měli o důvod víc se na poločasovou show Super Bowlu podívat. „Sázeli jsme na očekávání a tajemství, které jsme postupně odhalovali. V tom jsme jako firma byli v minulosti velmi dobří. Doufám, že se nám na první živé vystoupení Rihanny po sedmi letech podařilo dostatečně nalákat,“ říká Myhren.