Žádné hvězdné manýry aneb Jak Slovák Ivan Kašša nafotil pro americký McDonald’s wrestlera Johna Cenu
Slovenský rodák si připsal svůj dosud největší mezinárodní úspěch. Jeho práce pro McDonald’s s hvězdou Johnem Cenou sklízí nečekaně pozitivní ohlasy.
Spolupracovat s hvězdami, jejichž jména zná celý svět, se během pracovní kariéry podaří málokomu – natož člověku, který pochází ze slovenského patnáctitisícového města. Výjimky se ale najdou. Právě tou je Ivan Kašša, fotograf pocházející z Handlové a žijící v Praze, který nafotil novou kampaň pro americký McDonald’s s wrestlerem a hercem Johnem Cenou. „Tolik pozitivních ohlasů od lidí v Česku jsem vůbec nečekal,“ říká teď pro CzechCrunch.
Kašša se v posledních letech vypracoval mezi československou špičku v oblasti módní a komerční fotografie. Jeho tvorba je v místních kruzích známá precizností i citem pro atmosféru. A přestože má za sebou spolupráce se světovými značkami jako Adidas, Levi’s, Tiffany & Co. nebo Asahi, jednou z jeho nejvýznamnějších zakázek se stala právě spuštěná McValue kampaň pro americký McDonald’s. V rámci té se mu před objektiv postavil samotný John Cena, legenda wrestlingu a hollywoodský herec.
„K focení Ceny jsem se dostal díky tomu, že mě agentura poptala přímo u produkce Stink Films. Už dřív jsme spolupracovali na kampani pro americký McDonald’s, takže bylo skvělé, že si na mě znovu vzpomněli. Bral jsem to jako zajímavou výzvu a příležitost pracovat na dalším velkém projektu,“ říká teď Kašša pro CzechCrunch.
Ačkoliv měl jasně daný kreativní koncept od zadavatele, výběr lidí, kteří mu pomáhali na place, byl v jeho rukou. „Je to pro mě klíčové. Světla, asistenti, všechno jsem si poskládal s pomocí producentky Dominiky tak, aby to šlapalo na sto procent. Už od začátku jsem věděl, že budu fotit Cenu, ale nechtěl jsem se tím nechat rozhodit. Přeci jen – pořád jsme jen lidi, ne?“ popisuje se smíchem mladý fotograf.
Právě lidskost a profesionálnost americké legendy nakonec celé focení doprovázela. „Žádné hvězdné manýry, žádné komplikace, naopak skvělá energie a přirozenost před objektivem. Focení proběhlo hladce a byla to radostná zkušenost,“ pochvaluje si Kašša.
Ačkoliv už za sebou má slovenský rodák několik velkých mezinárodních kampaní, projekt pro americký McDonald’s pro něj představuje zásadní krok vpřed. „Nikdy jsem nefotil celebritu takového kalibru. Tohle pro mě rozhodně byl level up. Když se ohlédnu zpět, jsem hrdý, že je tahle práce součástí mého portfolia,“ říká Kašša.
A zdá se, že není jediný, kdo nově uvedenou kampaň považuje za zdařilou. Na sítích, kam fotograf svou práci sdílí, se po středečním zveřejnění fotografií Johna Ceny spustila lavina nadšených reakcí.
„Tolik pozitivních ohlasů od lidí v Česku jsem vůbec nečekal. Že je to tak big deal, jsem si uvědomil až po nasdílení na svůj Instagram, podle reakcí a komentářů mých followerů,“ přiznává Kašša a dodává: „A kdo ví, třeba je to jen začátek něčeho ještě většího.“