Zákazníci mají nejraději Alzu, speciální cenu získal Hugo chodí bos. Heureka vyhlásila ShopRoku
Nákupní rádce vyhlašoval vítěze soutěže ShopRoku 2023, ve které kromě odborné poroty o oceněných rozhodují i samotní zákazníci.
Česká e-commerce je extrémně konkurenční, na trhu totiž působí desítky tisíc e-shopů. Které z nich ale zákazníkům přinášejí nejlepší služby? Právě to již popatnácté vyhlašovala Heureka v soutěži ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza, speciální cenu získalo české hračkářství Hugo chodí bos, ocenění za kvalitu si odnesl Knihobot, udržitelným e-shopem roku je Elis design.
„Některé e-shopy se během let v naší anketě umisťují opakovaně na nejvyšších příčkách, a ty by měly sloužit jako inspirace ostatním. Téměř každý rok ale objevíme i méně známý e-shop, který je často úzce zaměřen na konkrétní zboží. O to pečlivěji buduje svou základnu zákazníků, o niž poté pečuje,“ říká David Chmelař, generální ředitel Heureky. CzechCrunch je mediálním partnerem soutěže ShopRoku, níže přinášíme výsledky.
Cena popularity: O této ceně rozhodují uživatelé, kteří mohou dát hlas třem e-shopům. Absolutním vítězem se letos stala Alza, která po roce vystřídala e-shop Lidlu. V jednotlivých sekcích zvítězil například e-shop s módou a doplňky Cityzenwear nebo Růžový slon s erotickým zbožím.
Cena kvality: Tuto cenu získávají e-shopy na základě recenzí od zákazníků. Absolutním vítězem se stal online antikvariát Knihobot, který vyhrál i v předchozích dvou ročnících. Dalšími výherci v konkrétních kategoriích se stal například prodejce výpočetní a telekomunikační techniky Mironet nebo obchod s auto-moto zbožím Motora. Vítězem v kategorii hobby je pak Spokojený pes.