Zařídí nejen kanceláře, ale také recepci i terasu. WorkLounge nabízí firmám coworkingové balíčky na míru

Coworking není jen místo u stolu. Nový koncept WorkLounge Business firmám nabízí komfort a zázemí plně servisovaných kanceláří na míru.

Jan Janečka

Foto: WorkLounge

Zástupce generálního ředitele Jan Janečka

Když se řekne coworking, většině lidí se vybaví sdílená kancelář, ve které si lze pronajmout pracovní místo. To platilo před pár lety. Nabídka coworkingových služeb se od té doby rozšířila, přibyly jejich různé úrovně a zázemí plně servisovaných kanceláří hojně využívají větší týmy nebo i celé firmy. Přesně pro ně nová služba WorkLounge Business nabízí kanceláře za jeden měsíční poplatek se vším, co by si jinak musely samy pořizovat.

Firmy chtějí podle šéfa rozvoje a zástupce generálního ředitele rodinné coworkingové sítě WorkLounge Jana Janečky především kancelář bez starostí. „Vybavení vlastní kanceláře je nákladná záležitost. Připojení k internetu, elektronika, stoly, židle, dokonce i kávovar do kuchyňky. Do toho všeho musí firma jednorázově investovat, najmout recepční, zařídit úklid. Nebo si zvolí cestu pronájmu servisované kanceláře, kde má veškeré zázemí k dispozici ihned a bez jakýchkoliv vstupních nákladů,“ vysvětluje Janečka.

WorkLounge je jedním z předních hráčů na poli servisovaných prostor v Česku. V listopadu firma ohlásila nákup administrativní budovy City Point v Praze 4 za více než 450 milionů korun. Ke čtyřem pražským a jedné floridské pobočce s celkovou plochou přesahující 30 tisíc metrů čtverečních tak brzy přibude šestá. A jak pro CzechCrunch v nedávném rozhovoru uvedl zakladatel firmy Lubomír Šilhavý, prostor pro růst coworkingového trhu v Česku tím není ani zdaleka vyčerpaný. Plocha servisovaných kanceláří se podle jeho odhadu zvýší ještě desetinásobně.

Nově WorkLounge nabízí možnost členství s názvem WorkLounge Business v rámci pražské pobočky otevřené v dubnu 2023 v ulici Na Příkopě. Na celkové ploše 3 750 metrů čtverečních jsou klientům k dispozici moderní lounge zóna s kuchyňkou, devět zasedacích místností s různou kapacitou, centrální terasa, prostorný event space i podcastové studio. Pro flexibilní firemní kanceláře je vyhrazené celé čtvrté patro a coworking funguje v pátém, ale obě sféry se prolínají skrze silnou komunitu, na níž si WorkLounge dlouhodobě zakládá.

Pohodlí generuje produktivitu

WorkLounge Business je model, který nabízí firmám vše, co by si jinak musely obstarávat samy – a stálo by je to čas i peníze. „Klíčovým faktorem je ale celkový zážitek. Vybavení ho jen dokresluje, zásadní je pro něj pocit bezpečí, individuální péče našeho týmu profesionálů a sounáležitost s aktivní komunitou. Ta přímo vybízí k pravidelnému potkávání se například skrze networkingové akce, které firmám i jednotlivcům otevírají dveře k tomu, aby jejich byznys prosperoval,“ doplňuje Janečka.

Kanceláře jsou od prvního dne vybaveny podle designového manuálu, který navrhuje studio Hana Bellini Design. Desítky stránek udávají takový směr, aby kanceláře měly jednotný estetický styl, který bude podporovat spokojenost a produktivitu všech, kdo v nich pracují. Ale nejde jen o vybavení, firmy tu nemusí řešit ani najímání vlastních recepčních. K dispozici jim je personál recepce WorkLounge – přivítá jejich návštěvy, převezme balíčky a nachystá občerstvení před schůzkou s důležitým klientem.

WorkLounge se navíc stará i o bezpečnost. Ať už kybernetickou s využitím moderní síťové infrastruktury, nebo fyzickou, ve které hrají roli čipové karty a ostraha u vstupu. Samozřejmostí je také pravidelný úklid prostor nebo sprcha, která je členům k dispozici. A leckoho potěší i možnost přivést si s sebou do práce domácího mazlíčka.

Začínající startup nebo menší firmu může pronájem vybavených kanceláří lákat nejen díky úspoře počátečních nákladů pohybujících se od statisícových částek výš. „Měli jsme tu startupy, které na své klienty chtěly v začátcích zapůsobit, a zázemí v živém kancelářském ekosystému jim to umožnilo. Ani nebylo potřeba přiznávat, že si u nás pronajímají jen menší buňku se čtyřmi pracovními místy,“ dodává s úsměvem Janečka. Jmenovat konkrétní firmu nechce, ale v prostorách WorkLounge Na Příkopě jich sídlí přes tři desítky.

Když se zaměstnanci v práci cítí jako doma, tak vydrží být produktivní mnohem déle a jsou spokojenější.

Různých typů prostorů je tu hned několik. V rámci WorkLounge Business mohou firmy získat přístup do sdílených konferenčních místností nebo telefonních budek, případně si zamluvit jejich výhradní užívání. K dispozici jsou i herní zóny nebo multifunkční eventové prostory. Balíčky jsou potom sestavované na míru jednotlivým firmám i v závislosti na plánované době pronájmu. Desetičlenný tým může kanceláře s cenou od 56 tisíc korun měsíčně a další služby, jako je parkování či přístup do konferenčních místností, pořizovat až podle potřeby. Pokud pracuje v různých lokalitách, může také využívat prostory všech sedmi poboček sítě WorkLounge.

„Využití servisovaných kanceláří může vypadat jako finanční rozhodnutí, ale pravdou je, že když se zaměstnanci v práci cítí jako doma, tak vydrží být produktivní mnohem déle, jsou spokojenější a firma díky nim roste. Když se k tomu přidá inspirativní prostředí, kde se můžete na pár kliknutí v naší komunitní aplikaci propojit s experty na AI, marketing, personalistiku, vývoj webů nebo UX design, s investičními specialisty, právníky, profesory i různými agenturami, jde o prostředí, které rodí nápady a úspěch,“ shrnuje Janečka koncept WorkLounge Business.

CC Native

Partnerem článku je WorkLounge

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Těžký rok a propad e-commerce trhu nezachránily ani silné Vánoce. České e-shopy utržily 185 miliard

Celkový obrat českého e-commerce trhu loni meziročně o šest procent poklesl. Nejlepší výsledky přinesl konec roku, zbytek byl v propadu.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

nakupy

Foto: Midjourney / CzechCrunch

Zákazníci v e-shopech začali více nakupovat až o Vánocích

0Zobrazit komentáře

Další těžký rok mají za sebou české e-shopy. Jejich dosavadní výsledkový vrchol v souhrnných číslech přišel v pandemickém roce 2021. Následující dva roky byl celý trh v poklesu včetně roku 2023, který nezachránila ani silná vánoční sezóna, během níž se e-commerce segment po mnoha měsících propadu vrátil k mírnému růstu. Česká e-commerce nakonec zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun, což představuje pokles o šest procent oproti tomu předešlému. V roce 2022, kdy obrat činil 197 miliard, byl meziroční pokles o dvanáct procent. Vyplývá to z nově publikovaných dat společnosti Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Data Heureky a APEK naznačují, že se česká e-commerce začíná po dlouhé době útlumu oživovat. Zejména velcí hráči prý již potvrzují, že se situace pozvolna obrací. Většina loňského roku se totiž nesla v duchu trvajícího poklesu. Až konec roku přinesl v rámci posledního, tradičně nejsilnějšího kvartálu růst ve výši dvou procent.

Za první tři měsíce loňského roku trh propadl o třináct procent, kdy se nedařilo ani dříve oblíbeným povánočním výprodejům. „Naději na návrat k přirozenému růstu jsme dostali po druhém kvartálu, který skončil poklesem o osm procent,“ ohlíží se David Chmelař, generální ředitel Heureka Group.

Silný byl tehdy zejména květen, kdy se sledované hodnoty blížily k nule. „Nadějné vyhlídky se však rozplynuly v teplém a hlavně dlouhém létě a třetí čtvrtletí skončilo opět poklesem o jedenáct procent. Viděli jsme však, že lidé si už zvykli nakupovat online, jen pořizují věci s nižší hodnotou, což se také projevilo na nižší průměrné výši objednávky,“ všímá si Chmelař.

S očekáváním jsme vyhlíželi závěr roku, který patří v e-commerce mezi ty vůbec nejsilnější, a skutečně jsme se dočkali nejlepšího výsledku za celý rok,“ dodává muž, který do čela Heureky nastoupil loni na podzim poté, co ukončil své asijské dobrodružství se startupem iPrice. V roli šéfa Chmelař vystřídal Tomáše Bravermana, který odešel po deseti letech.

Také v roce 2023 pokračovala na e-shopovém trhu mírná konsolidace, která vyústila v to, že počet internetových obchodů v Česku meziročně klesl z 50 100 na 49 900. E-shopy se obecně potýkaly s vysokou inflací, která pro obchodníky znamenala rostoucí náklady, a to současně s menší ochotou spotřebitelů utrácet.

„Na druhou stranu se opět potvrdila schopnost adaptace většiny českých internetových obchodů, které se dokázaly s náročnou situací vyrovnat a do roku 2024 budou vstupovat s optimismem. Věříme, že nyní již naši e-commerce čeká návrat k růstu,“ komentuje situaci českých online obchodníků Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Významnou událostí loňského roku byl vstup nových zahraničních hráčů. Nejvíce bylo vidět polské Allegro, které tu začalo loni po akvizici e-shopů Mall.cz a CZC.cz masivně propagovat své tržiště na adrese Allegro.cz a mezi zákazníky si rychle získalo i díky agresivní cenové politice oblibu. Se svým tržištěm, na němž prodávají produkty i další obchodníci, proráží také Kaufland.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Online trh se neustále dynamicky vyvíjí. Objevují se na něm noví zahraniční hráči, zákazníci očekávají lepší a lepší služby. Do hry navíc stále více vstupuje umělá inteligence. A také nesmíme zapomínat, že nová generace nakupujících se v řadě aspektů od těch předchozích liší. Rozhodně tak nebude o další výzvy pro naše e-shopy nouze,“ dodává Vetyška.

Příchod Allegra rozvířil delší dobu stojaté vody českého e-commerce trhu, kterému i nadále neohroženě vládne Alza. Ta s polským konkurentem loni na podzim zahájila přestřelku a sázela mimo jiné na to, že značky Mall.cz a CZC.cz v rámci rozvoje vlastního tržiště Allegra v Česku dlouhodobě oslabí. Soud nakonec Alze zakázal lákat na reklamace zboží z konkurenčních e-shopů, nicméně boj o zákazníky bude přetrvávat i nadále.

Byznys mimo domácí Polsko, tedy hlavně ten v Česku, je pro Allegro nadále vysoce ztrátový. Na výsledky Alzy za předchozí dva roky se čeká. Naposledy firma publikovala výsledky za rok 2021, v němž utržila 46 miliard korun. Bezpečně tak patří na první příčku mezi největšími e-shopy v Česku.