Zásilkovna na Slovensku spustila doručení na minutu přesně. Když se osvědčí, zavede jej i v Česku

Doručení zásilky domů od Zásilkovny na Slovensku funguje jako aplikace pro taxislužby. Zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede.

zasilkovna-domu-kuryr-regular

Foto: Zásilkovna

Kurýr Zásilkovny

Čekání na doručení balíku kurýrem v některých případech připomíná čekání na Godota, který navzdory předem zaslané informaci, že dorazí v daný den, jaksi nepřichází. Větší transparentnost i pohodlí pro zákazníky teď zkouší Zásilkovna, respektive její slovenská sestra spadající do stejné skupiny Packeta. Jako jedna z prvních společností na tamním trhu spustila službu minutového doručení, díky níž lidé znají přesný čas doručení zásilky kurýrem. Pokud se projekt osvědčí, novinku zavede i v České republice.

V den doručení obdrží příjemce zásilky SMS zprávu a email spolu s odkazem na online sledování. Po kliknutí na odkaz se zobrazí mapa s informací, kolik času zbývá do příjezdu kurýra a hodinu před jeho příjezdem vidí zákazník jeho polohu online. Předpokládaný čas doručení se aktualizuje v reálném čase s ohledem na dopravní situaci.

Během přípravy projektu si Packeta – která loni přepravila přes 73 milionů zásilek – vypracovala průzkum, z něhož vyplynulo, že slovenským zákazníkům při doručení na adresu nejvíce vadí, že neznají čas doručení. Velká část z nich je přitom ochotna připlatit si za doručení zásilky v přesně vymezeném čase. Některé kurýrní společnosti, které na Slovensku doručující na adresu, udávají pouze den doručení. Dvě kurýrní společnosti mají tříhodinové okno a jedna hodinové.

„Služba funguje podobně jako aplikace pro taxislužby. I u nás zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede. Naší snahou je stát se nejdostupnější a nejširší sítí pro doručení zásilek na Slovensku. Tato nová služba tomu určitě napomůže,“ vysvětluje Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety na Slovensku, které je při zavádění novinky v rámci skupiny pilotním trhem. Packeta plánuje službu rozšířit do dalších zemí, kde působí, a to včetně České republiky.

„Vyhodnocování služby minutové doručení probíhá a bude probíhat během letních měsíců přibližně do začátku září. Pokud si službu zákazníci na Slovensku oblíbí a analýzy potvrdí naše očekávání, plánujeme její spuštění v České republice ještě v tomto roce. Sledujeme především zpětnou vazbu od zákazníků. Jde o novou a unikátní službu a reakce zákazníků je pro nás zcela zásadní proto, abychom ji rozšiřovali i do dalších zemí,“ přibližuje pro CzechCrunch Zdeněk Prchlík, výkonný ředitel Zásilkovny.

„Packeta citlivě vnímá dopady svého podnikání na životní prostředí a snaží se vyvíjet dlouhodobě udržitelné produkty a služby. Cílem nové unikátní služby je nejen usnadnit doručení zásilek zákazníkům, ale také zvýšit pravděpodobnost doručení zboží na první pokus. Tím se sníží uhlíková stopa, která by byla jinak vyprodukována při opakovaném doručování,“ dodává Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a ředitelka skupiny Packeta, která nedávno představila i novou strategii udržitelného podnikání.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.