Zaujmout na první pohled. Češi v Praze představili unikátní holografické reklamní panely, se kterými chtějí do světa

Peter BrejčákPeter Brejčák

holomotion_dox2019annasolcova-02

Foto: Anna Šolcová

Nový druh holografických reklam z dílny HoloMotion

0Zobrazit komentáře

Skleněný, zcela průhledný panel na podstavci o velikosti tradičních městských reklam zvaných CityLight, jaké se využívají například na zastávkách městské hromadné dopravy. Na rozdíl od nich je však reklamní sdělení ve 3D díky technologii holografického obrazu. Nový druh unikátních reklamních panelů představila česká firma HoloMotion.

„Samotná technologie holografického obrazu existuje a je běžně dostupná. Inovace je v tom, že jsme tuto technologii dokázali ‚zabalit‘ do standardizovaného média, využitelného pro reklamu, marketing, informační služby, navigaci a další. Jsme schopni toto médium postavit, umístit a naplnit obsahem, tedy máme vývoj, výrobu, kreativní vývoj i produkci,“ popisuje pro CzechCrunch reklamní odborník Martin Charvát, který se na projektu podílí.

holomotion_dox2019annasolcova-07

Foto: Anna Šolcová

Nový druh holografických reklam z dílny HoloMotion

„V první fázi jde o vybudování sítě reklamních nosičů, které umožňují holografickou reklamu. V dalších fázích by měl přibýt i zvuk a interaktivita,“ doplňuje zakladatel projektu Dominik Peršl, kterému kromě Charváta a dalšího odborníka Jakuba Hussara v rozvoji pomáhá i investor Václav Dejčmar, mimo jiné spolumajitel společnosti RSJ.

Reklamní nosiče jsou vyrobeny z kalného skla a komaxitovaného kovu, obraz v HD kvalitě je podle potřeby emitovaný do jedné či obou stran. Střídající se desetivteřinové spoty jsou tak pozorovatelné ze všech úhlů, aniž by se rušily a jednotlivé panely je možné navzájem kombinovat, čímž se obraz zvětší.

Od listopadu jsou holografické nosiče k vidění v nákupním centru Akrády Pankrác, tento měsíc by měly přibýt nákupní centra na Chodově, Flóře, Černém mostě, Stromovce či Zličíně. V lednu pak dalších dvacet míst i mimo Prahu a na Slovensku.

holomotion_dox2019annasolcova-03

Foto: Anna Šolcová

Tým HoloMotion

„Dále je v plánu postupné vybudování celostátní sítě u nás a na Slovensku, už máme první zájemce v Německu, v jednání je Polsko, Rakousko, Nizozemsko. Také bychom chtěli využít HLV panely na letištích, nádražích a na dalších místech, kde jde o informační služby,“ přibližuje Charvát.

Tým stojící za HoloMotion totiž věří, že budoucnost tohoto typu reklamního nosiče není jen v reklamě a marketingu, ale jako navigační a informační panely také ve veřejném prostoru – v MHD, na letištích, nádražích, v muzeích, na poštách či úřadech.

Zatím se holografické panely využily jen na inzerování komerčních sdělení, mezi první klienty patří například Microsoft, Česká spořitelna, Datart, KFC, BMW, Land Rover či Dr. Max.

„Máme školený tým grafiků a animátorů a specializované natáčecí studio. Dokážeme obsah vyrobit každému zadavateli na míru tak, aby byly maximálně využity možnosti této technologie,“ uzavírá kreativní ředitel celého projektu Jakub Hussar.

Veganská obuv na zimu. Česká Bohempia uvádí nové barefoot boty s japonským semišem z PET lahví

Filip HouskaFilip Houska

bohempia-zavid-1

Foto: Bohempia

Veganské modely ZAVID od značky Bohempia

0Zobrazit komentáře

Cannabis a uvolněný lifestyle. Tak lze stručně vystihnout teniskový byznys české značky Bohempia, která ve svých dílnách šije netradiční kecky z technického konopí a ukazuje konzervativnímu českému trhu, že pro funkční botu není nutné používat pouze kůži či textilní materiály. Vždy se nicméně jednalo o modely, které byly určeny především pro jarní a letní sezónu.

Ostatně tomu odpovídá i celkové pojetí – chybělo jakékoliv zateplení a už jen pohled na barevné zpracování naznačuje, že jde o produkt určený pro teplejší, slunečné období. Bohempia nicméně chce být relevantní i během zimy a chladných dnů, a tak představuje nové modely, které potěší nejen zastánce chůze „naboso“, ale také zákazníky se zájmem v ekologii.

Do svého sortimentu doplňuje zimní boty pod názvem ZAVID, které zaujmou několika vlastnostmi. Hned na první pohled je možné zjistit, že nejde o klasickou obuv, nýbrž tu barefootovou. Stejně jako řady VIKLA nebo KOLDA mají i tyto modely nízkou podrážku, která umožňuje téměř přímý kontakt chodidla se zemí, což má řadu benefitů pro anatomii těla.

bohempia-zavid-2

Foto: Bohempia

Černé provedení modelu ZAVID

Mnohem zajímavější je ovšem samotné složení bot, které kombinuje snad vše, co je dnes v ekologickém světě trendy. Jádro je založeno na unikátním, 100% veganském mikrovlákenném semiši od japonské firmy Toray, jenž je produkován z recyklovaných PET lahví. Vulkanizovaný podešev pak tvoří přírodní kaučuk a o zateplení se stará bavlněný kožíšek s příměsí konopné stélky pro pevnost, savost a prodyšnost chodidla.

NO TIME TO DIE

Přečtěte si takéDaniel Craig jako agent 007 popáté a naposledy. Podívejte se na první trailer k bondovce Není čas zemřítDaniel Craig jako agent 007 popáté a naposledy. Podívejte se na první trailer k bondovce Není čas zemřít

Co se týče svrchní části boty, na ní je použit 100% recyklovaný polyester se zárukou další možné recyklace. Ten díky své relativně dobré odolnosti a tvarování dokáže velmi efektivně nahrazovat klasickou kůži a potvrzuje, že Bohempie dokáže pracovat i s jinými materiály než pouze s technickým konopím, na základě kterého se proslavila a oslnila širší veřejnosti přes HitHit.

tomas-rohal-bohempia

Foto: Bohempia

Tomáš Rohal, zakladatel firmy Bohempia

Konopí si se zimou zatím nerozumí

Náhrada konopí dává v tomto případě maximální smysl. Konopné plátno totiž nedokáže spolehlivě vzdorovat nepříznivým zimním (potažmo podzimním) podmínkám, a pokud by se dostalo do styku se sněhem a vodou, relativně snadno promokne. Bohempia se nicméně nevzdává a postupně vyvíjí látku z konopí, která by byla nepromokavá a mohla být využívána i pro jiné činnosti než výrobu obuvi.

„Hledali jsme tedy vhodnou alternativu na dobu určitou, než se nám podaří vyvinout nepromokavou látku z konopí, na jejímž vývoji aktuálně pracujeme s univerzitou v Liberci, výzkumným ústavem i několika výrobními podniky v Česku,“ objasňuje zakladatel značky Tomáš Rohal, který měl ke konopí „bližší“ vztah již po revoluci.

Ekologické modely ZAVID je možné objednávat přímo na e-shopu Bohempie (nebo na pobočce v pražském Karlíně) za 2 900 korun. K dispozici jsou tři barevná provedení: černé, hnědé a modro-šedé.