Zaujmout na první pohled. Češi v Praze představili unikátní holografické reklamní panely, se kterými chtějí do světa
Skleněný, zcela průhledný panel na podstavci o velikosti tradičních městských reklam zvaných CityLight, jaké se využívají například na zastávkách městské hromadné dopravy. Na rozdíl od nich je však reklamní sdělení ve 3D díky technologii holografického obrazu. Nový druh unikátních reklamních panelů představila česká firma HoloMotion.
„Samotná technologie holografického obrazu existuje a je běžně dostupná. Inovace je v tom, že jsme tuto technologii dokázali ‚zabalit‘ do standardizovaného média, využitelného pro reklamu, marketing, informační služby, navigaci a další. Jsme schopni toto médium postavit, umístit a naplnit obsahem, tedy máme vývoj, výrobu, kreativní vývoj i produkci,“ popisuje pro CzechCrunch reklamní odborník Martin Charvát, který se na projektu podílí.
„V první fázi jde o vybudování sítě reklamních nosičů, které umožňují holografickou reklamu. V dalších fázích by měl přibýt i zvuk a interaktivita,“ doplňuje zakladatel projektu Dominik Peršl, kterému kromě Charváta a dalšího odborníka Jakuba Hussara v rozvoji pomáhá i investor Václav Dejčmar, mimo jiné spolumajitel společnosti RSJ.
Reklamní nosiče jsou vyrobeny z kalného skla a komaxitovaného kovu, obraz v HD kvalitě je podle potřeby emitovaný do jedné či obou stran. Střídající se desetivteřinové spoty jsou tak pozorovatelné ze všech úhlů, aniž by se rušily a jednotlivé panely je možné navzájem kombinovat, čímž se obraz zvětší.
Od listopadu jsou holografické nosiče k vidění v nákupním centru Akrády Pankrác, tento měsíc by měly přibýt nákupní centra na Chodově, Flóře, Černém mostě, Stromovce či Zličíně. V lednu pak dalších dvacet míst i mimo Prahu a na Slovensku.
„Dále je v plánu postupné vybudování celostátní sítě u nás a na Slovensku, už máme první zájemce v Německu, v jednání je Polsko, Rakousko, Nizozemsko. Také bychom chtěli využít HLV panely na letištích, nádražích a na dalších místech, kde jde o informační služby,“ přibližuje Charvát.
Tým stojící za HoloMotion totiž věří, že budoucnost tohoto typu reklamního nosiče není jen v reklamě a marketingu, ale jako navigační a informační panely také ve veřejném prostoru – v MHD, na letištích, nádražích, v muzeích, na poštách či úřadech.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsZatím se holografické panely využily jen na inzerování komerčních sdělení, mezi první klienty patří například Microsoft, Česká spořitelna, Datart, KFC, BMW, Land Rover či Dr. Max.
„Máme školený tým grafiků a animátorů a specializované natáčecí studio. Dokážeme obsah vyrobit každému zadavateli na míru tak, aby byly maximálně využity možnosti této technologie,“ uzavírá kreativní ředitel celého projektu Jakub Hussar.