Zdvojnásobení tržeb potřetí v řadě. Chytrý našeptávač Luigi’s Box využívají už dva tisíce e-shopů
Původem slovenský startup loni zdvojnásobil tržby i počet klientů. Letos se chce více zaměřit na zahraniční expanzi a získat investici.
Když už zákazník e-shopu ví, co přesně si chce koupit, obrátí se pochopitelně na pomoc vyhledávače. Podle statistik startupu Luigi’s Box tuto funkci využívá obecně každý pátý návštěvník, přičemž v některých segmentech je to i každý druhý. Kvůli nedoladěnému vyhledávání však nenajde požadované zboží, protože lidé dělají překlepy, používají cizojazyčná slova, slangové výrazy nebo synonyma – a takové výrazy nemají e-shopy k produktům přiřazené.
Se svým produktem se Luigi’s Box zaměřuje právě na to, aby vyhledávače opravdu našly zboží, jež zákazník hledá. Díky algoritmům umělé inteligence případné výsledky obohatí také o aktuální trendy nebo zohlední předchozí preference daného zákazníka. Řešení původem slovenského startupu využívají značky jako O2, Zoot, Answear, Košík nebo Dedoles a zájem o něj pořád roste.
„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Validovali jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů, meziročně nám vzrostla platící klientela o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale úspěšně udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Luigi’s Boxu Gejza Nagy.
Zatímco v roce 2019 startup dosáhl opakujících se ročních tržeb (ARR) přibližně 500 tisíc eur, předloni to už byl milion a v minulém roce se vyšplhal na 2,2 milionu eur, dle aktuálního přepočtu bezmála 54 milionů korun. V nastaveném tempu zdvojnásobujících se tržeb každý rok chce pokračovat i letos a chystá se překlenout hranici pěti milionů eur. Původně přitom startup počítal s tím, že v loňském roce vyroste troj- až pětinásobně.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Naším záměrem bylo mít loni investiční kolo. Nakonec jsme se ale rozhodli ještě rok počkat a posílit svoji pozici coby jedničky na evropském trhu. Což je jeden z důvodů, proč jsme nakonec vyrostli ‚jen‘ dvojnásobně. Každým rokem totiž máme stále větší klienty, kde obchodní cyklus může trvat tři až šest měsíců. Například už nyní vidíme, že za první kvartál letošního roku uděláme nárůst v meziměsíčních opakovaných tržbách (MRR) přes 30 procent,“ vysvětluje Nagy.
Luigi’s Box získal první investici v roce 2018. Desítky milionů korun do něj vložila skupina Leverage Technology, za níž stojí čtveřice Lumír Kunz, Matěj Boruta, Jan Boruta a Václav Liška. Nyní se chystá na další kolo, které plánuje na konec letošního roku, a kapitál chce využít k celoevropské expanzi i mezinárodnímu náboru.
Loni totiž firma začala budovat týmy lokálních obchodníků v zemích, kde má nejvíc klientů – v Česku, na Slovensku, v Německu a Polsku. Celkem počet svých zaměstnanců navýšila z osmnácti na dvaatřicet lidí. Podobným tempem rostl i počet zákazníků, kterých je aktuálně kolem dvou tisíc.
Z produktového hlediska loni Luigi’s Box například zjednodušil integraci pro některé e-shopové platformy jako Shoptet, letos plánuje vylepšit několik inovativních modulů jako vyhledávání produktů hlasem nebo pomocí obrázků, dále chce zlepšit automatizaci procesů a přehlednost dashboardu.