Zdvojnásobení tržeb potřetí v řadě. Chytrý našeptávač Luigi’s Box využívají už dva tisíce e-shopů
Původem slovenský startup loni zdvojnásobil tržby i počet klientů. Letos se chce více zaměřit na zahraniční expanzi a získat investici.
Když už zákazník e-shopu ví, co přesně si chce koupit, obrátí se pochopitelně na pomoc vyhledávače. Podle statistik startupu Luigi’s Box tuto funkci využívá obecně každý pátý návštěvník, přičemž v některých segmentech je to i každý druhý. Kvůli nedoladěnému vyhledávání však nenajde požadované zboží, protože lidé dělají překlepy, používají cizojazyčná slova, slangové výrazy nebo synonyma – a takové výrazy nemají e-shopy k produktům přiřazené.
Se svým produktem se Luigi’s Box zaměřuje právě na to, aby vyhledávače opravdu našly zboží, jež zákazník hledá. Díky algoritmům umělé inteligence případné výsledky obohatí také o aktuální trendy nebo zohlední předchozí preference daného zákazníka. Řešení původem slovenského startupu využívají značky jako O2, Zoot, Answear, Košík nebo Dedoles a zájem o něj pořád roste.
„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Validovali jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů, meziročně nám vzrostla platící klientela o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale úspěšně udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Luigi’s Boxu Gejza Nagy.
Zatímco v roce 2019 startup dosáhl opakujících se ročních tržeb (ARR) přibližně 500 tisíc eur, předloni to už byl milion a v minulém roce se vyšplhal na 2,2 milionu eur, dle aktuálního přepočtu bezmála 54 milionů korun. V nastaveném tempu zdvojnásobujících se tržeb každý rok chce pokračovat i letos a chystá se překlenout hranici pěti milionů eur. Původně přitom startup počítal s tím, že v loňském roce vyroste troj- až pětinásobně.