Zuckerbergově impériu poprvé v historii klesly čtvrtletní tržby. I kvůli Applu i TikToku
Tvorba metaverza požírá majiteli Facebooku další stovky milionů dolarů. Těžiště byznysu má ale v reklamách, na kterých firmy začínají šetřit
Více než dekádu v kuse rostla firma Marka Zuckerberga až do giganta, kterého známe dnes. Jenže všechno jednou končí. Meta Platforms v rámci čtvrtletních výsledků za druhý kvartál letošního roku oznámila, že jí klesly tržby, a to meziročně o jedno procento na 28,8 miliardy dolarů (690 miliard korun).
Pokles sice finanční analytici předpokládali, avšak Meta oznámila ještě o něco horší výsledky, než se čekalo. Celkový zisk firmy klesl meziročně o 36 procent na 6,6 miliardy dolarů (160 miliard korun), podobně klesl i zisk na akcii a provozní marže se smrskla z 43 na 29 procent.
Mark Zuckerberg v posledních měsících sází výrazně na tvorbu metaverza a pokročilých zážitků ve virtuální realitě, ovšem tento segment (v účetních závěrkách pojmenovaný jako Reality Labs) zatím negeneruje žádné signifikantní příjmy. Naopak – zatímco v druhém čtvrtletí roku 2021 na něm Meta tratila 2,4 miliardy, letos už to byly 2,8 miliardy dolarů.
A tak zatím Zuckerbergovi nezbývá nic jiného, než se dále ve velkém spoléhat na reklamní byznys. Jenže stejně jako konkurenční Alphabet a Snap i Meta začíná pociťovat zeštíhlené marketingové rozpočty firem, které se připravují na potenciální recesi. Příjmy z reklam klesly z 28,6 na 28,2 miliardy dolarů.