Zůstaň doma a programuj. Legendární Pac-Man slaví 40 let a díky kurzu Czechitas si ho můžete sami naprogramovat
Lidé ve velkém pracují z domova a podobně jsou na tom také žáci, kteří mají zavřené školy. V souvislosti s rušením prezenční výuky připravila tuzemská organizace Czechitas vlastní vzdělávací projekt, v němž nabízí možnost naučit se v praxi základy programování. Cílem je ukázat, že IT není jen nudný shluk závorek, písmen a číslic a že může být zábavou pro všechny.
Bezplatný kurz je zaměřen na programovací jazyk JavaScript využívaný při tvorbě webových stránek a jeho cílem je naprogramování vlastní hry. Tutoriál programování navazuje na legendárního Pacmana, který spatřil světlo světa 21. května 1980 a oslavuje tak čtyřicáté výročí.
„V těchto dnech je důležité udržet si pozitivní přístup a najít si i doma způsob, jak se vzdělávat. Proto jsme spolu s Czechitas vyvinuli jednoduchý tutoriál, který naučí všechny základům programování,“ popisuje Dita Přikrylová, zakladatelka Czechitas.
Samotný kurz je rozdělen do jedenácti kroků s tím, že v pondělí byla publikována první lekce a další budou následovat na denní bázi. Jako výchozí bod pro účastníky slouží událost na Facebooku, kde budou k dispozici všechny odkazy, informace i diskuze, zájemci si však vystačí i se sledováním webových stránek.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Výsledná hra by měla vypadat jako hra Pac-Man, kde budete sbírat vitamíny na posílení imunity. Zvládnout hru naprogramovat by měli s pomocí manuálu všichni a nezáleží na vstupních znalostech,“ doplňuje Přikrylová, která neziskovou organizaci zakládala před pěti lety s cílem vzdělávat ženy v informačních technologiích.
V průběhu let se však vzdělávaní v IT rozrostlo o další cílové skupiny, a to zejména o děti. Nejnovější online kurz je tak vhodný kromě dospělých i pro ně. V případě, že budou chtít děti programovat samy, doporučený věk je třináct let a výše, u mladších dětí Czechitas doporučují hru programovat společně s rodiči.
Za tvorbou kurzu, který bude k dispozici online dlouhodobě, stojí v oblasti programování dlouholetý lektor Czechitas Michal Kučera a grafik Adam Beneš. Jeho přípravě dohromady věnovali téměř třicet hodin, marketingový tým organizace pak před spuštěním přidal dalších šest hodin práce.
„V závislosti na úspěchu této hry bychom chtěli navázat a dát lidem další možnosti vzdělávání z domova. Jestli to bude rozšíření hry, nová hra nebo navazující online kurz, v tuto chvíli nevíme, protože naše kapacity soustřeďujeme na vytváření nového online obsahu,“ doplnil za Czechitas Jan Schönbauer.