150 milionů pro Daytrip. Český startup propojuje řidiče s turisty už v 85 zemích a těží z růstu zájmu o bezpečné cestování
Pandemie koronaviru do velké míry negativně ovlivnila globální cestovní ruch, lidé však pořád mají chuť cestovat a hledají bezpečnější možnosti dopravy. Z toho těží tuzemský startup Daytrip, jenž vyvíjí platformu pro soukromou přepravu pro turisty mezi městy. Nyní už cestovatele vozí v 85 zemích po celém světě a v rozvoji mu pomůže další kolo investice.
Celkem 6,14 milionu eur, v přepočtu 150 milionů korun, do Daytripu v rámci takzvané série A posílá skupina investorů v čele s maďarským fondem Euroventures a s přispěním předchozích investorů J&T Ventures, Nation 1 a Pale Fire Capital. Ti už startup ve dvou fázích v roce 2020 a následně 2021 podpořili dohromady částkou přibližně 40 milionů korun.
„Tým Daytripu prokázal schopnost vybudovat rychle rostoucí mezinárodní firmu a cílem naší investice je pomoci společnosti vrátit se po pandemii na růstovou trajektorii. Jsme nadšeni investicí v Česku a příležitostí spolupracovat s vynikajícím manažerským týmem i dalšími investory, kteří Daytrip podporují,“ říká Zoltán Tóth, partner Euroventures.
Daytrip turistům nabízí možnost objednat si soukromý vůz s místními řidiči. Právě to nahrává trendu soukromého a bezpečnějšího cestování, o které je na trhu stále větší zájem. Startup v roce 2015 zakládala pětice Tomáš Turek, Markéta Bláhová, Jan Prokop, Jiří Sváček a Valeriia Pshenychna kteří se zaměřili především na cestovatele ze zámoří procházející Evropu.
Díky rychlé expanzi se Daytrip rozšířil do dalších zemí, před začátkem pandemie koronaviru před dvěma lety jich bylo 65 a nyní je jich už o dvacet víc. Celkem služby firmy využilo přes 300 tisíc turistů. V poslední době startup spustil nový web a aplikaci pro zákazníky i řidiče. V Itálii a Mexiku zároveň otestoval nový produkt pro sdílenou přepravu, který se má letos dočkat dalšího rozšíření.
Teď se Daytrip připravuje na nadcházející sezonu. Díky práci na produktu v průběhu covidového útlumu startup plánuje získaný kapitál využít na větší a rychlejší expanzi i vývoj produktů přizpůsobených pro postpandemické cestování. Dále chce firma zlepšovat škálovatelnost a hledat strategická partnerství.