Google zvažuje nákup firmy stojící za Tesco Clubcard za několik miliard dolarů

Screen Shot 2015-06-19 at 17.01.21
0Zobrazit komentáře

Google pro svůj monopol postupně sbírá všemožná data. Může číst e-maily, sledovat polohu, nainstalované aplikace nebo vyhledávané fráze a nyní si chce pojistit i analytickou firmu propojenou s retailovým gigantem Tesco. Konkrétně analytická společnost Dunnhumby, která vytvořila věrnostní program Clubcard, fungující mimo jiné i u nás.

Podle odhadů by Google mohl za Dunnhumby zaplatit až 3,17 miliard dolarů, v přepočtu asi 72,3 miliard korun. Kromě Googlu je ve hře ještě reklamní společnost WPP, další detaily ale žádná ze stran nebyla ochotna sdělit, informuje BI.

tesla

Přečtěte si takéGoogle málem koupil Teslu za 11 miliard dolarůGoogle málem koupil Teslu za 11 miliard dolarů

Tesco je suverénně největší obchodní síť ve Velké Británii, operující díky Clubcard s informacemi o takřka 1 miliardě zákazníků z celého světa. Dunnhumby momentálně spadá přímo pod Tesco, které si od případného prodeje slibuje zalepení nedávného účetního skandálu, ve kterém zaznamenalo výraznou ztrátu.

Google by pak rád data využil k lepšímu zacílení pro své zákazníky, kteří prodávají související produkty. Stejně jako pro přesnější doporučení zboží, které si potencionálně mohou koupit. Kromě toho by akvizicí získal bezmála 3000 zaměstnaců, kteří pod 26 let starou společnost spadají.

Google pochopitelně disponuje volným kapitálem, podobně jako třeba Apple a hlavním lákadlem je možná platba v hotovosti, namísto akcií.