Nejnovější konkurent Tesly se chystá postavit výrobní továrnu za 1 miliardu dolarů

faraday-future-rear-view-teaser

Náhled prvního konceptu Faraday Future

0Zobrazit komentáře

Trh s elektrickými auty je zatím sice hodně malý a svojí cestu si mezi klasickými vozy bude prošlapávat dlouho, ale tím spíš budí zájem investorů a inovátorů, kteří do něj chtějí vkládat jak peníze, tak svoje myšlenky. Největším průkopníkem je sice stále Tesla, která zároveň dokáže generovat nejsilnější příjmy, nicméně konkurence jí alespoň technologicky začíná dýchat na záda.

Ať už je to hrozba v podobě potencionálního automobilu od Applu, představený koncept Porsche a nebo prozatím tajemný startup Faraday Future, který momentálně v kalifornském Los Angeles buduje výrobní továrnu za 1 miliardu dolarů a který se chystá během krátké doby poskočit na více než 1000 zaměstnanců. Mimo jiné funguje zatím pouze rok a problém s financemi prý neočekává.

porsche

Přečtěte si takéTakhle vypadá interiér nového elektromobilu od Porsche, který chce konkurovat Tesle (video)Takhle vypadá interiér nového elektromobilu od Porsche, který chce konkurovat Tesle (video)

Informací prozatím moc není, ale jedno je jisté – vyrábět se budou čistě elektřinou poháněná auta s vyšší cenovkou a značnou dávkou exkluzivity. Cílem není produkce masově vyráběných vozů. První kusy by mohly sjet z výrobní linky již v první polovině roku 2017 a vypadá to, že se kromě vizuální stránky zaměří i na pokročilé funkce propojené s mobilním zařízením.

Mezi exkluzivními vozy nebude Faraday sám

Podobně začínal trochu specifický Fisker Automotive, který byl založen roku 2007 a dokázal vytvořit unikátní a funkční design elektrického automobilu, který ale navíc disponuje klasickým spalovacím motorem. Jeho model Fisker Karma si zamiloval třeba i Ashton Kutcher a vynesl zájem o něj k výšinám, ale i přesto se jim v průběhu vývoje nedařilo finančně natolik, aby produkce pokračovala.

A tak Fisker v roce 2013 vyhlásil bankrot a byl odprodán do čínských rukou. Nyní plánuje na příští rok další novinku pod svojí znovuzrozenou značkou Karma Automotive.

fisker

Fisker Karma v jeho původní podobě

Hlavně nenechat nic náhodě

Faraday Future si navíc pro pojištění svého úspěchu do týmu přibral několik zásadních jmen, které mu mohou pomoci s pozvednutím na špičkovou úroveň. Součástí je podle Forbesu třeba Nick Sampson – tvůrce podvozku pro model Tesla S, Porter Harris, který měl v Tesle na starosti baterie, Richard Kim, který byl součástí týmu elektrického vozu od BMW nebo třeba Pontus Fontaeus – šéf vývoje interiérového designu pro Volvo.

faraday-future-rear-view-teaser

Náhled prvního konceptu Faraday Future

Foto: Fisker Automotive, Faraday Future PR

Díky této jednoduché aplikaci se jedním klikem můžete odhlásit z jakéhokoliv newsletteru

unrollme
0Zobrazit komentáře

Aplikací, které spravují vaši běžnou e-mailovou schránku je nespočet. Některé jsou funkční, některé méně, některé nabízejí pokročilou filtraci a automatizaci a některé zase jednoduchost a hravost. Americký startup Unroll.me si řekl, že zvolí druhou cestu a vytvoří aplikaci pro odhlášení z odběrů novinek tak jednoduchou, že jí vlastně bude radost používat.

A že se mu to povedlo, se můžete přesvědčit sami. V mobilním rozhraní, které je nově k dispozici na iOS, můžete přetahovat prstem doleva a doprava podobně jako na populární seznamce Tinder, a jednoduše se tak odhlašovat nebo přihlašovat k (ne)oblíbeným e-mailům.

googleplay

Přečtěte si takéGoogle vymyslel pro Android funkci, která změní způsob, jakým sledujeme herní videaGoogle vymyslel pro Android funkci, která změní způsob, jakým sledujeme herní videa

Zároveň je možné se přihlásit k rzv. Rollupu, což je jednoduchá služba, která dá denně dohromady všechny nejzásadnější newslettery do jednoho graficky pěkně vyvedeného přehledu. Pokud by vám samozřejmě z nějakého důvodu nevyhovovala mobilní aplikace, můžete využít klasickou desktopovou verzi, která nabízí několik pokročilých funkcí.

Unroll.me není ale na trhu žádným nováčkem, pravidelně ho totiž používají miliony uživatelů. Aplikace i desktopová verze je momentálně zdarma a ani nenabízí žádné placené premium funkce.