Facebook spustil další novou službu, která rapidně zvýší konverze inzerentům reklamy
Facebook po posledních, velmi aktivních, měsících ani trochu nepolevuje a po nedávném oficiálním spuštění Reactions, tedy nových smajlíků, které jsou jakousi alternativou pro starý dobrý like, nebo po znatelném rozšiření Instant Articles – tedy článků, které se načtou z Facebooku okamžitě bez nahrávání, se pouští do dalšího vylepšení.
Tentokrát si přijdou na své zadavatelé reklamy, kteří mají kromě nedávno předělaných statistik a rozšířených voleb u cílení reklamy navíc možnost využít nového formátu a služby pod názvem Canvas, která navazuje právě na instantní články. Jakmile uživatel na reklamu klikne, je mu okamžitě načtena přes celou obrazovku telefonu bez toho, aby musel Facebook opustit.
Vypadá to, že tak díky danému formátu půjde o jeden z nejkreativnějších způsobů, jak propagovat svojí službu nebo produkt. Kromě statického obrázku nebo videa lze využívat pokročilé animace, katalogy produktů nebo posuvné elementy. K tomu může uživatel využít webového prostředí s jednoduchými nástroji pro vytvoření dané reklamy, bez jakékoliv znalosti kódování.
Služba je momentálně pouze na pozvání, po vyplnění formuláře na oficiálním webu. Spuštěna pro veřejnost by měla být do několika měsíců. Z průběžného testování vyplývá, že si nové reklamy uživatelé prohlížení v průměru po neuvěřitelných 31 sekund a ihned je nezavře přes 53% z nich. Například využití gifů se zdá nejefektivnější a skvěle funguje u propagace fastfood restaurací.