Pražský StartupYard odhalil 9 nových startupů, do kterých investoval přes 7 milionů korun

0Zobrazit komentáře

Jeden z předních středoevropských akcelerátorů, StartupYard, který leží v Praze a specializuje se na seed investice s tříměsíčním speciálním programem včetně mentoringu, hlásí šesté kolo investic do nových startupů. Těch se v tom posledním objevilo 9 a postupně se budou mít šanci odprezentovat na veřejném Demo Day, který proběhne 6. dubna.

Za více než pět let fungování tak číslo akcelerovaných startupů překročilo 44 – mezi nimi se objevily i známé firmy jako Damejidlo.cz, Brand Embassy nebo nedávno proinvestovaný albánský vyhledávač Gjirafa, který získal 2 miliony dolarů od českých Rockaway Capital nebo TeskaLabs s investicí přesahující 9 milionů korun.

Jakub Havrlant – Praha – 17.6.2014

Přečtěte si takéPotvrzeno! České Rockaway za více než 5 miliard korun kupuje Mall a HeurekuPotvrzeno! České Rockaway za více než 5 miliard korun kupuje Mall a Heureku

StartupYard sám za sebe ze začátku nabízí startupům mimo cenných rad i 30 tisíc eur za 10% podíl. Pokud se startupu zadaří a přesvědčí akcelerátor o svých kvalitách, může v průběhu získat navazující investici. Takto mimo jiné SY proinvestoval již přes 130 milionů korun.

K tomu dovádá výkonný ředitel StartupYardu, Cedric Maloux:

“Jedná se nejen o největší a nejrozmanitější skupinu startupů, kterou jsme kdy ve StartupYardu měli, ale současně jde i o nejpokročilejší firmy, jaké jsme kdy akcelerovali. Vyspělost, znalost trhu a obchodní dovednosti českých a dalších středoevropských podnikatelů se výrazně zvyšují každým rokem. Domnívám se, že mezi letošními firmami je několik jmen, o kterých brzy hodně uslyšíte.”

Přehled všech přijatých startupů:

Satismeter: Poznejte své zákazníky (ČR)

satismeter

SatisMeter je skvělý nástroj pro online služby, kterým chybí kvalitativní zpětná vazba od uživatelů. Jedná se o vloženou aplikaci, která sbírá zpětnou vazbu na základě specifických vzorců chování uživatelů. Na rozdíl od tradičních e-mailových dotazníků nebo vnitrofiremních řešení je SatisMeter možné integrovat do všech platforem a díky tomu je vhodný pro malé startupy s několika málo zákazníky i pro velké firmy.

ClaimAir: Znáte svá práva? Cestujte bez starostí! (ČR)

claimair

ClaimAir pomáhá cestujícím získat odškodnění od leteckých společností, když nemají čas či potřebné znalosti uplatnit svá práva sami. Jedná se o automatizované řešení, které provede cestující celým procesem vyřízení kompenzací za zpožděné lety, ztrátu zavazadel apod. Věděli jste, že průměrná částka vyplacená jako náhrada škody je více než 8 tisíc korun?

Na rozdíl od cestovních kanceláří se ClaimAir specializuje na vypořádání zákonných náhrad ve velkých objemech.

Neuron Software: Dáváme zvuku smysl (ČR)

Neuron Software je technologický startup, který se zaměřuje na využití metod strojového učení a neuronových sítí pro vývoj aplikací v oblasti analýzu zvuku a jeho zpracování. Představte si, že máte ve své kapse automechanika, který zjistí závadu na vašem voze pouhým poslechem.

Nebo že můžete přesně zaznamenat emoce zákazníků, kdykoliv s nimi mluví zástupci vaší společnosti. Technologie Neuron Software zpřístupní celou řadu nových možností práce se zvukem, které dosud čekají na své objevení.

Stream.Plus: Poslední videoplatforma, kterou kdy budete potřebovat (ČR)

Streamplus

Stream.Plus je budoucností distribuce audiovizuálního obsahu. Firmy pro marketingové účely začínají vytvářet velmi hodnotná videa, ale často neumějí obsah šířit a využít ho pro získávání nových zákazníků. Stream.Plus vytváří mobilní a webové aplikace pro privátní interaktivní online televizní kanály a pomáhá vytvářet přímý vztah s uživateli.

NeuronAd: Reklamy pro každého (ČR)

neuronad

Internetoví vydavatelé jsou do značné míry závislí na příjmech z reklamy, ovšem už přibližně 20 % uživatelů internetu využívá blokovače reklam. NeuronAd pomáhá internetovým vydavatelům zobrazovat relevantní, neobtěžující reklamy i návštěvníkům s aktivními blokovači a současně zachovává rychlost, bezpečnost, soukromí a zážitek z prohlížení, tedy zásadní kvalitativní parametry, kvůli kterým si uživatelé instalují blokovače.

Speedifly: Rozhodni se cestovat (Bulharsko)

speedifly

SpeediFly je služba pro cestovatele, kteří se spontánně rozhodnou někam letět na poslední chvíli, ale nevědí, jestli se náklady na cestu vejdou do jejich rozpočtu. Jedná se o vyhledávací cestovní aplikaci, která podle polohy uživatele nabídne 15 nejlevnějších letů z nejbližších letišť v následujících 10 dnech. Na rozdíl od zastaralých, složitých a nepraktických vyhledávačů umožňuje SpeediFly plánovat lety ve skupině přátel a vybírat destinace podle zvolených aktivit a zájmů.

TotemInteractive: Reklamy, které lidé milují (Polsko)

totem

TotemInteractive mění digitální venkovní reklamy, aby již nebyly jen jednosměrným reklamním kanálem od značky ke spořebiteli. Jedná se o cloudové reklamní řešení, které poskytuje interaktivní obsah, jako jsou hry a soutěže, jež lidé ovládají prostřednictvím svých mobilních telefonů. Zapojte uživatele do svým živých reklam, které si oblíbí a budou si s nimi chtít hrát.

Salutara: Na vašem zdraví záleží (ČR)

Salutara je internetová služba pro zprostředkování zdravotní turistiky. 11 milionů lidí každoročně vyhledává léčebné zákroky, které nejsou časově nebo cenově dostupné v zemích, kde žijí. Salutara je důvěryhodný poradce a prostředník, který pomáhá klientům hledat a porovnávat kliniky, plánovat a objednávat zákroky a platit za celou cestu na jednom místě. Cestujte za svým zdravím se Salutara.

Boatify: Skočte na palubu (Švýcarsko)

boatify

Boatify je služba pro lidi, kteří se chtějí projet na lodi, ale nemají k žádné přístup v rozumném čase a za rozumnou cenu. Jedná se o webovou a mobilní službu, díky které vlastníci pronajímají své lodě přímo zájemcům. Na rozdíl od tradičních půjčoven lodí boatify vytváří síť partnerských “kapitánů”, kteří zodpovídají za každého zákazníka, aby si mohl bezpečně pronajmout loď a vypravit se na vodu v blízkém okolí.