Gigant Unilever si za miliardu dolarů kupuje startup na zasílání žiletek, Dollar Shave Club

dollarshaveclub
0Zobrazit komentáře

Teprve 5 let starý a velmi úspěšný startup, Dollar Shave Club, si vydobyl své jméno velmi jednoduchým nápadem. Za pevný měsíční poplatek zasílá pravidelně svým zákazníkům set nových žiletek v designových krabičkách – využil tak boomu tzv. „subscription boxů“, které se během několika minulých let v Severní Americe rozmohly.

Měsíční předplatné začíná již na jednom dolaru a dvou dolarech za poštovné za set 4 žiletek včetně nástavce, které by se měly měnit po týdnu. Další plány pak za 6 a 9 dolarů, s tím, že je poštovné zdarma a se stoupající cenou se zvyšuje i kvalita břitev. Kromě toho prodává Dollar Shave Club i další příslušenství, jako pěny na holení, kolínské a další.

uber

Přečtěte si takéUberu se povedlo za pouhých 6 měsíců uskutečnit tolik jízd, jako za posledních 6 letUberu se povedlo za pouhých 6 měsíců uskutečnit tolik jízd, jako za posledních 6 let

Během let se mu podařilo od investorů posbírat více než 160 milionů dolarů a poslední valuace se přibližovala 540 milionům. Server Fortune včera navíc informoval o tom, že se Dollar Shave Club prodal. Koupil ho obr Unilever a i když nejsou přesné informace známy, cena transakce se odhaduje na 1 miliardu dolarů, tedy více než 24,5 miliard korun.

dollarshaveclub2

V rámci kalifornského startupu by se nic zásadního nemělo měnit a ve stávající funkci CEO i nadále zůstane Michael Dubin. Další plány Unileveru pravděpodobně budou v rozšíření pokrytých trhů, které jsou prozatím tři, a masivní vstup do Evropy a Asie.

Startup se navíc v roce 2012, při svém uvedení na trh, blýsknul jednou z nejvirálnějších reklam internetového businessu. Na YouTube video za těchto několik let nasbíralo již více než 22 milionů zhlédnutí. Je to především díky jeho nekonvenčnímu humoru a záběrům bez jediného střihu.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

České vývojářské studio Amanita Design prodalo 4 miliony kopií hry Machinarium

Michal PtáčekMichal Ptáček

mach-1
0Zobrazit komentáře

Česká nezávislá hra Machinarium od vývojářského studia Amanita Design, zcela po právu patří mezi to nejlepší, čím se čeští herní vývojáři ve světě prezentují. Ostatně není náhoda, že takřka ve všech herních magazínech, se Machinarium dočkalo vynikajících recenzí a zařadilo se mezi nejlépe hodnocené logické hry na trhu. A to se velmi důrazně projevilo i na celkových prodejích.

Čeští Amanita Design, kteří stojí například i za populární herní sérií Samorost, totiž nyní prozradili, že v případě jejich hry Machinarium, která je počítačovým hráčům k dispozici od roku 2009, se dokázalo celkem prodat neskutečné 4 miliony kopií, což samozřejmě v součtu všech čísel naznačuje velký finanční úspěch.

samorost4

Přečtěte si takéČeské vývojářské studio Amanita Design vydává třetí díl své nejpopulárnější hry SamorostČeské vývojářské studio Amanita Design vydává třetí díl své nejpopulárnější hry Samorost

Tomu velkou měrou pomohly určitě i mobilní platformy, zejména pak iOS, na které Machinarium zamířilo v roce 2011, a které se právě z pohledu mobilních platforem postaralo o 72 procent příjmů. O rok později, tedy v roce 2012 Machinarium zamířilo i na Android (25 % příjmů), s tím, že zbývající 3 procenta si ukouslo Blackberry.

Co se prodejních kanálů týče, nejlépe si z tohoto pohledu vedl prodej hry prostřednictvím balíčků Humble Bundle, který se postaral o 35 % všech prodejů. S 26 procenty následuje Steam, který na třetím místě doplňuje se 13 procenty Mac App Store.

Z pohledu příjmů pak vede Steam (29 %), oficiální web Amanita Design (27 %) a Mac App Store (26 %).

amanita

machi