Facebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producenty
Není tajemstvím, že sociální síť Facebook začíná hlouběji pronikat do sféry audiovizuálního obsahu. Sám Mark Zuckerberg, CEO společnosti, se domnívá, že videa jsou budoucností. Potvrzuje to například iniciativa ohledně živých přenosů a 360stupňových materiálů. Nyní se schyluje k dalšímu milníku, který je logickým vyústěním dosavadních kroků.
Gigant na poli sociálně-mediálních sítí začíná projednávat smlouvy s televizními studii a dalšími producenty s úmyslem prosadit videoobsah přímo ve svém rozhraní. Diskuzi má v režii Ricky Van Veen, šéf kreativní strategie Facebooku.
Na základě zprávy, kterou uveřejnil server Recode s odkazem na nejmenované zdroje, má Facebook diskutovat se společnostmi, které televizní obsah dlouhodobě produkují. Zuckerbergova firma by takové pořady, které se mají mimo jiné týkat i sportu a her, za velké peníze licencovala a nabízela svým uživatelům ke konzumaci. Zatím není jasné, zdali by celý systém fungoval na bázi předplatného, ovšem s ohledem na silnou konkurenci, mezi kterou se řadí Netflix, HBO GO nebo Amazon Prime Video, se to dá předpokládat.
K této situaci se vyjádřil i zmíněný Van Veen, který tyto kroky směřuje k úspěšnému konci:
„Začátkem roku jsme spustili sekci Video, místo pro videoobsah na Facebooku. Naším cílem je odstartovat nový ekosystém, kde se bude vyskytovat partnerský obsah. Zkoumáme příležitosti, do kterých bychom mohli investovat a to především ve sféře licencovaných scénářových a sportovních videomateriálů, jež by mohly těžit z mobilní a sociální interakce v našem unikátním rozhraní. Chceme lidem ukázat, co vše je na naší platformě možné. Také se chceme z takových partnerských spoluprací něco přiučit.“
Netflix v modrém provedení
Licencování materiálu třetích stran však patrně není jedinou vizí, kterou Facebook má. Do budoucna by se mohl alespoň částečně vzdát investování velkých peněz do ostatních a produkovat i své originální pořady. Stejně jako například Netflix. I když se k této iniciativě Van Veen spolu s Nickem Grudinem, viceprezidentem obsahu, nevyjádřili, nelze opomenout, že něco takového může přijít.
Finanční zázemí a ambice k tomu Facebook rozhodně má. Musí však být na pozoru. O podobné kroky se snažil i YouTube před pěti lety. A výsledek? Služba Red. Ta však ani zdaleka nesplňuje to, o co se průkopník internetových videí snažil.
Foto: Facebook Newsroom