Jedna z nejkultovnějších her světa Super Mario od Nintenda dorazila oficiálně na iOS

Filip HouskaFilip Houska

mario1
0Zobrazit komentáře

Jakmile Šigeru Mijamoto, šéf herního designu společnosti Nintendo, v rámci zářijové keynote Applu oznámil, že legendární italský instalatér Mario bude součástí online obchodu App Store na iOS zařízení, fanoušci tohoto symbolu osmdesátých let byli plni očekávání. To z nich nyní může opadnout, protože kultovní Super Mario Run počínaje dnešním dnem přichází exkluzivně na všechna mobilní zařízení Applu.

Titul se svým stylem podobá jiným mobilním hrám jako Subway Surfers nebo Temple Run. Na App Store je nabízen zdarma, avšak pro aktivaci všech úrovní je nutné vynaložit jednorázový poplatek ve výši 10 eur (cca 270 korun). Koncepčně je Super Mario Run poměrně nenáročnou hrou: hráč ovládá figurku Mario v animovaném 2D světě a snaží se s ní zdárně doběhnout do cíle.

facebook_1214_1

Přečtěte si takéFacebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producentyFacebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producenty

Během celého dobrodružství musí sbírat mince k dosažení lepších výsledků a vyhýbat se různým nástrahám. Podporován je i asynchronní multiplayer. I když se stále jedná o pouhou mobilní hru, tak to pro obě společnosti znamená velký krok. Vůbec poprvé totiž přichází originální hra od Nintenda do ekosystému Applu. Není tedy divu, že své velké nadšení již dříve avizoval samotný Tim Cook, CEO Applu.

mario

V nejbližší době by se navíc mimo tuto pecku mohly na mobilních zařízeních objevit i legendární hry jako Legend of Zelda, další pokračování Maria nebo třeba kultovní Pokémoni, ve své původní podobě RPG hry, která v mnohém předčila aktuálně opěvovaný hit s názvem Pokémon Go.

Facebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producenty

Filip HouskaFilip Houska

facebook_1214_1
0Zobrazit komentáře

Není tajemstvím, že sociální síť Facebook začíná hlouběji pronikat do sféry audiovizuálního obsahu. Sám Mark Zuckerberg, CEO společnosti, se domnívá, že videa jsou budoucností. Potvrzuje to například iniciativa ohledně živých přenosů a 360stupňových materiálů. Nyní se schyluje k dalšímu milníku, který je logickým vyústěním dosavadních kroků.

Gigant na poli sociálně-mediálních sítí začíná projednávat smlouvy s televizními studii a dalšími producenty s úmyslem prosadit videoobsah přímo ve svém rozhraní. Diskuzi má v režii Ricky Van Veen, šéf kreativní strategie Facebooku.

apple

Přečtěte si takéApple vyřešil slabou baterii u nových MacBooků Pro tak, že odstranil indikátor zbývající výdržeApple vyřešil slabou baterii u nových MacBooků Pro tak, že odstranil indikátor zbývající výdrže

Na základě zprávy, kterou uveřejnil server Recode s odkazem na nejmenované zdroje, má Facebook diskutovat se společnostmi, které televizní obsah dlouhodobě produkují. Zuckerbergova firma by takové pořady, které se mají mimo jiné týkat i sportu a her, za velké peníze licencovala a nabízela svým uživatelům ke konzumaci. Zatím není jasné, zdali by celý systém fungoval na bázi předplatného, ovšem s ohledem na silnou konkurenci, mezi kterou se řadí Netflix, HBO GO nebo Amazon Prime Video, se to dá předpokládat.

facebook_1214

K  této situaci se vyjádřil i zmíněný Van Veen, který tyto kroky směřuje k úspěšnému konci:

„Začátkem roku jsme spustili sekci Video, místo pro videoobsah na Facebooku. Naším cílem je odstartovat nový ekosystém, kde se bude vyskytovat partnerský obsah. Zkoumáme příležitosti, do kterých bychom mohli investovat a to především ve sféře licencovaných scénářových a sportovních videomateriálů, jež by mohly těžit z mobilní a sociální interakce v našem unikátním rozhraní. Chceme lidem ukázat, co vše je na naší platformě možné. Také se chceme z takových partnerských spoluprací něco přiučit.“

Netflix v modrém provedení

Licencování materiálu třetích stran však patrně není jedinou vizí, kterou Facebook má. Do budoucna by se mohl alespoň částečně vzdát investování velkých peněz do ostatních a produkovat i své originální pořady. Stejně jako například Netflix. I když se k této iniciativě Van Veen spolu s Nickem Grudinem, viceprezidentem obsahu, nevyjádřili, nelze opomenout, že něco takového může přijít.

hbo

Finanční zázemí a ambice k tomu Facebook rozhodně má. Musí však být na pozoru. O podobné kroky se snažil i YouTube před pěti lety. A výsledek? Služba Red. Ta však ani zdaleka nesplňuje to, o co se průkopník internetových videí snažil.

Foto: Facebook Newsroom