Uber oficiálně vypustil svá samoříditelná vozidla v San Franciscu i přestože nemá licenci
Když jsme v průběhu roku slyšeli o tom, že Uber uzavřel stamilionovou dohodu s automobilkou Volvo na výrobě a dodání speciálně upravených autonomních vozidel, které chtěl nejhodnotnější startup zařadit do své nabídky, nikdo moc nečekal, že to půjde tak rychle. Již v srpnu vyjela první taková vozidla v americkém Pittsburgu a nyní se k němu má zařadit San Francisco.
Tam se Uber se svými samoříditelnými vozy dostal teprve před 2 dny a už se objevily první problémy. I přesto, že je momentálně služba stále ve fázi testování a u každé jízdy je za volantem k dispozici řidič, který hlídá nečekané situace a vyhodnocuje sesbíraná data, nemá Uber k provozování autonomní dopravy podle úřadu DMV v Kalifornii patřičná povolení.
Takové povolení za pouhých 150 dolarů momentálně dle serveru TechCrunch drží na 20 různých společností, ale Uber se razantně odmítá dostat do kategorie, která by ho zařadila mezi plně samoříditelné projekty – díky neustálé aktivitě reálného řidiče a fázi testování tak Uber provozuje danou službu i přes zmíněné komplikace a v nejbližší době se bude ochoten bránit i soudní cestou.
V ulicích San Francisca, stejně jako Pittsburgu, se tak nyní prohání minimálně desítky modelů XC90, které na sobě mají celkem 7 kamer nebo senzory typu LIDAR schopné kontrolovat teplotu a vzdálenost, stejně jako objekty kolem vozidla. Jak si ovšem Uber poradí se zmíněným problémem, uvidíme v následujících týdnech.
Foto: Uber Press