Bonami.cz loni utržilo půl miliardy Kč

Jiří SvobodaJiří Svoboda

bonami-1
0Zobrazit komentáře

Internetový obchod s bytovými doplňky Bonami.cz, který patří do portfolia investiční skupiny Miton, má za sebou další úspěšný rok. Po tržbách ve výši 260 milionů korun v roce 2015 se stejný údaj za rok 2016 téměř zdvojnásobil. Růst navíc nebyl vidět jen ve financích a tak se stejně velkými očekáváními vstupuje společnost i do letoška.

Za zhruba 90% růst z pohledu tržeb může podle Bonami hned několik faktorů, avšak podíl na tom má i říjnová expanze do již třetí evropské země, Rumunska. Tam eshop využívá velkého potenciálu trhu a ochoty místních utrácet za značkové a statusové zboží, uvádí tisková zpráva. Kromě Česka operuje Bonami ještě na Slovensku a v Polsku.

jakub

Přečtěte si takéMall Group Jakuba Havrlanta ovládla 100% eshopu CZC.czMall Group Jakuba Havrlanta ovládla 100% eshopu CZC.cz

Desetitisíce nových produktů

Bonami se za minulý rok rozrostlo i personálně, konkrétně o dalších 50 lidí a do čela jako CEO získalo Davida Šišku, který nahradil zakladatele služby Václava Štrupla, který se jakožto jeden z partnerů Mitonu aktivně podílí i na ostatních projektech této investiční skupiny.

„Jedním z hlavních témat pro nás byla minulý rok podpora prodeje nábytku online. Obrat z prodeje nábytku se nám podařilo ztrojnásobit a tento rok plánujeme růst o dalších 150 %. Nejlépe se prodávají pohovky, komody, zákazníci mají zájem také o postele a židle,” vysvětluje David Šiška, CEO Bonami.

V plánu je mobilní aplikace i redesign webu

Pro rok 2017 už Bonami nepočítá s tak závratný růstem a předpovídá výsledné tržby ve výši 700 milionů korun.  Faktem ale je, že předminulý rok své výsledky eshop podcenil – zakladatel Václav Štrupl ještě v červenci 2015 řekl, že čeká roční tržby ve výši 200 milionů, výsledek však byl o 60 milionů lepší. Ve fázi přípravy pro tento rok je rozšíření sortimentu v sekci nábytku, větší množství zboží dostupného skladem a v neposlední řadě mobilní aplikace a kompletní redesign webu.

David Šiška, CEO Bonami

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Spustili jsme pracovní portál pro startupy a technologické firmy CzechCrunch Jobs

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Minulý čtvrtek jsme na našem Facebooku představili velkou novinku. Pracovní portál CzechCrunch Jobs, který by se měl do budoucna stát hlavním místem, kde technologické firmy a startupy najdou ideální posily do svých týmů a to ať už jde o programátory, grafiky, markeťáky, produkťáky, účetní, analytiky a spousty dalších. A na druhou stranu právě i místem, kde těmto šikovným lidem pomůžeme najít své uplatnění.

Proč jsme CzechCrunch Jobs spustili

Během spuštění, které vyvolalo obrovský ohlas se logicky objevily i dotazy, proč je vlastně potřeba něco, co už na našem trhu v několika podobách funguje. Pracovních portálů je samozřejmě několik, například v technologiích je v tomto směru určitě nejznámější portál StartupJobs, který před lety přivedl do Česka něco, co tu chybělo a díky velmi šikovnému týmu v čele se zakladatelem Filipem Mikschikem, zaujal například i investory z Mitonu, kteří do projektu investovali.

I přesto si myslíme, že se to celé dá dělat trochu jinak (hodně nás inspiruje například zahraniční AuthenticJobs) a prostor pro další hiring portál na českém trhu je.

Jako naši velkou výhodu vnímáme samotný CzechCrunch, který se stal během své tříleté existence na českém internetu hlavním místem, kde čtenáři najdou zajímavé novinky a informace ze světa startupů, byznysu a technologií. Máme tématickou a zajímavou cílovou skupinu, která každý měsíc roste a skládá se z šikovných a kreativních lidí ze světa IT, marketingu a byznysu, zkrátka z lidí kteří něco opravdu dělají a tvoří.

Druhým, neméně důležitým důvodem je propojení se samotným CzechCrunchem, díky čemuž věříme jsme schopni inzerujícím firmám nabídnout reálnou přidanou hodnotu a hlavně zásah bez zbytečných výdajů kolem. Pracovní nabídky totiž můžeme propagovat přímo na samotném CzechCrunchi.

clanek

Už brzy pak představíme novinku, kdy se pracovní pozice budou zobrazovat v článcích cíleně, na základě toho které firmy se konkrétní článek týká. Toto vše má navíc jeden benefit v podobě ústupu od klasické, často otravné bannerové inzerce, což vnímáme jako pozitivní věc pro všechny naše čtenáře :)

50 prodaných nabídek za prvních 7 dní

CzechCrunch Jobs jsme spustili minulý čtvrtek a první ohlasy jsou skvělé. „Word of mouth“ efekt zafungoval a firmy a startupy si zakoupily v podstatě bez jakéhokoliv marketingu z naší strany už okolo 50 pracovních pozic, s tím, že dnem i nocí přibývají další. Zájem postupně projevují i giganti typu Alza nebo technologický tým Škoda Auto, což je něco, co nás hodně těší.

cc

Evidujeme také první zájemce, kteří odpovídají na pracovní nabídky a navíc získáváme cennou zpětnou vazbu, díky které CzechCrunch Jobs neustále vylepšujeme, tak aby zájemcům i firmám přinášel stále větší přidanou hodnotu.

V následujících týdnech ještě představíme několik dalších novinek v čele s vlastním headhuntingem, který bude napojovat kandidáty na pro ně ideální startupy/firmy nebo funkcí, která se zaměří čistě na freelancery. Zároveň budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu, kterou můžete posílat na jobs@czechcrunch.cz

detail