Český startup Spaceti získává od Ondřeje Fryce a Radomíra Čecha investici ve výši 28 milionů Kč

Michal PtáčekMichal Ptáček

Spaceti team
0Zobrazit komentáře

Český startup Spaceti, který vyvíjí vlastní hardware i software s cílem lidem zefektivnit a zpříjemnit čas, který tráví uvnitř budov, vítá na palubě prvního investora. Startup jehož lokační rešení během několika hodin zajistí, že tým firmy je schopen vytvořit vlastní pokrytí umožňující lidem navigovat se k bodům zájmů, k sobě navzájem nebo najít bezpečnou cestu ven v případě krizových situací, čímž zároveň šetří provozní náklady budov a usnadňuje práci Facility managementu, totiž právě ohlásil investici ve výši 28 milionů Kč. A to konkrétně od fondu Reflex Capital a marketingovou agenturou Fast Forward/Y&R. 

luptak

Přečtěte si takéEtický hacker Pavol Lupták: Anonymní kryptoměny a decentralizace služeb způsobí do pár let kolapsEtický hacker Pavol Lupták: Anonymní kryptoměny a decentralizace služeb způsobí do pár let kolaps

Právě za prvním jmenovaným subjektem nestojí nikdo jiný, než český podnikatel a zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc, který se po prodeji svého podílu v Mall věnuje právě investicím do nadějných internetových firem. To potvrzují například i jeho investice do projektů jako: Apiary, ProductBoardRekola.cz, Shopsys nebo Apifier.

 „Ve Spaceti, které má ambice osazovat svým produktem budovy moderních developerů po celém světě, již nyní pracují odborníci z devíti zemí. Je nám potěšením podporovat takto skvělý tým,” říká k investici Ondřej Fryc, původní zakladatel eshopu Mall.cz a nyní zakladatel fondu Reflex Capital.

Zakladatel Spaceti Max Verteletskyi pak k investici dodává…

„Raný rozvoj firmy jsme se i přes řadu investičních nabídek rozhodli utáhnout z vlastních zdrojů. Pro aktuální fázi vývoje společnosti jsme zvolili investory s podnikatelskou zkušeností sdílející naši vizi. Investorům a lidem okolo nás jsme velmi vděční za podporu. Je to skvělý týmový úspěch, který pomůže zrychlit růst společnosti. Je jen otázkou času, kdy se technologie jako Spaceti stane standardem ve většině komerčních nemovitostí na celém světě,”

spaceti

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tesla kompletně vyprodala letošní kapacitu pro své solární šindele

tesla
0Zobrazit komentáře

Blíží se druhá polovina roku a svět s napětím očekává, jak dopadne Tesla a její plány na produkci Modelu 3, u kterého společnost přijala k 15. květnu přes 373 tisíc rezervací pro které je nutno složit zálohu ve výši 1000 dolarů, a díky kterým na výrobu získala kapitál ve výši minimálně 373 milionů dolarů. Produkce by měla začít již během několika příštích měsíců, s tím, že první zákazníci se Modelu 3 mají dočkat již v posledním kvartálu letošního roku – ti noví si pak počkají minimálně rok.

Kromě potencionálních komplikací s produkční kapacitou se navíc Tesle prostřednictvím spojení s nedávno koupenou firmou SolarCity podařilo také vyprodat letošní kapacitu speciálních solárních šindelí, které poprvé představila loni v říjnu. Ty je možné, stejně jako u Modelu 3 rezervovat za 1000 dolarů. Pro letošek jsou ale beznadějně vyprodány a další zákazníci se jich dočkají až v průběhu roku 2018.

xtndtop

Přečtěte si takéOstravští XTND vybrali na svůj elektrický skateboard za necelých 12 hodin přes 2 miliony korunOstravští XTND vybrali na svůj elektrický skateboard za necelých 12 hodin přes 2 miliony korun

V příštím roce chce mimo jiné Tesla v rámci solárních šindelí představit dvě nové varianty s názvy Tuscan a Slate, které se připojí ke stávajícím Textured a Smooth – ty se liší svojí strukturou, ořezem a zabarvením. Kromě rezidenčních řešení má Tesla také program pro komerční nemovitosti, tam jsou ovšem objednávky i jejich plnění individuální.

T-Sroof-SmoothGlass

Foto: Tesla