Obchodní řetězec Lidl spustí v Česku svůj e-shop ještě tento rok

Filip HouskaFilip Houska

lidl_072417_2
0Zobrazit komentáře

Nakupování spotřebního zboží online je ve světě již zcela běžnou záležitostí. Výjimkou není ani Česká republika, kde tento výdobytek moderní doby poskytují potravinové e-shopy jako Rohlik.cz, Kolonial.cz nebo Kosik.cz, nicméně kromě Tesca se do této sféry na českém území zatím nepustil žádný další větší supermarket.

To se má změnit ještě letos, kdy s nabídkou online nakupování chce přijít německý Lidl, jeden z nejziskovějších diskontních řetězců v Čechách. Informuje o tom server Hospodářské noviny.

damejidloceo

Přečtěte si takéDameJidlo.cz spouští v Praze a Brně novou funkci pro dovážku do piknikových místDameJidlo.cz spouští v Praze a Brně novou funkci pro dovážku do piknikových míst

Podle vyjádření mluvčí Lidlu Zuzany Holé má být služba dostupná po celém Česku ihned po spuštění a zákazníci budou moci objednávat stejné spotřební zboží, jaké mohou najít v kamenných prodejnách (s výjimkou čerstvých potravin). Bližší informace zatím nejsou známy.

 „Můžeme potvrdit, že start plánujeme ještě v průběhu tohoto roku. Přesný termín v předstihu upřesníme a zveřejníme,“ dodává Holá.

Penny Market spouští e-shop v Německu

Nutno přiznat, že Německo je v tomto ohledu daleko napřed. Své internetové obchody zde již spustily řetězce Kaufland, Norma, Netto a také Lidl. Nově se k nim přidal i Penny Market s nabídkou takřka veškerého sortimentu a stejně jako jeho konkurenti reaguje na krok Amazonu, který během jara na německém území rozjel online prodej potravin. Nakupování v online verzi Penny Marketu je však možné pouze s německou, popřípadě rakouskou adresou.

Do budoucna lze na českém trhu očekávat spuštění e-shopů od dalších, především německých, supermarketů, což nepřímo potvrzuje mluvčí skupiny REWE Marco Sandner, pod kterou spadá řada větších řetězců. Podle něj situaci v České republice sledují a vidí zde potenciál pro masovější spuštění těchto služeb.

Foto: Flickr / Klara_bella

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Letecká společnost Air France zakládá novou aerolinku speciálně pro millennials

Filip HouskaFilip Houska

4752539977_23904986b4_b
0Zobrazit komentáře

Pro mladé dospělé je dnes letecká doprava běžnou záležitostí a záliba v tomto způsobu cestování je rok od roku vyšší. Patrně největším problémem pro takzvané millennials (generace 18–35letých se „závislostí“ na digitálních technologiích) není doba cesty nebo nutnost první třídy, ale peníze. Nelze se tedy divit, že vyhledávají především nízkonákladové lety s minimálními nároky. To ví i letecké společnosti, které se pro tuto sortu cestujících snaží vymýšlet řešení.

Jedna z nich, konkrétně letecká společnost Air France tak představuje zcela nový brand Joon, respektive flotilu letadel, která cílí výhradně na millennials. Hlavním sdělením nemá být pouze „další nízkonákladovka“, ale kombinace zážitků, porozumění a nabídky všeho potřebného v moderním pojetí, čemuž také odpovídá celá marketingová kampaň.

Reebok-Space-Boot

Přečtěte si takéPodívejte se na revoluční, extrémně lehké boty, které Reebok vyvinul pro astronautyPodívejte se na revoluční, extrémně lehké boty, které Reebok vyvinul pro astronauty

Oficiální tisková zpráva společnosti Air France, která se týká této novinky, nenabízí příliš mnoho relevantních informací a spíše se zaměřuje na co nejpoutavější představení, nicméně pár konkrétních údajů přeci jen zmiňuje.

Joon má začít fungovat letos v září a nabídne 3 typy letadel, konkrétně Airbusy A320, A340 a A350, vyladěné do modro-bílé kombinace, které budou odlétat z domovského letiště Charles de Gaulle Airport v Paříži. Létat mají zatím jen medium-haul trasy, tedy do destinací na Blízkém východě, v severní Africe a samozřejmě po Evropě, přičemž příští rok budou dostupné i delší lety.

Bez internetu by to nešlo

Očekávají se nižší ceny oproti klasickým letům (alespoň v rámci Air France), dostupnost internetového připojení na palubě, což je pro millennials zásadní, a obecně odlišný servis od palubního personálu (těžko říct, co to může znamenat). Patrně je nutné počkat právě do zářijového spuštění – až poté by měly být zveřejněny bližší informace.

Foto: Air France – Corporate, Flickr / JBS