Připravovaný elektrický kamion od Tesly údajně ujede až 482 km na jedno nabití

Michal PtáčekMichal Ptáček

tesla1
0Zobrazit komentáře

Před pár týdny podnikatel Elon Musk prohlásil, že už v září tohoto roku by měla jeho společnost Tesla představit první fungující koncept svého elektrického nákladního automobilu, se kterým by chtěla způsobit revoluci v komerční nákladní dopravě. Po tomto nečekaném oznamení, které Musk zveřejnil tradičně na svém Twitteru, se samozřejmě ihned začalo spekulovat o technických detailech a vlastnostech plánované novinky, které v Tesle drží zatím poměrně dost pečlivě pod podkličkou.

rapidm

Přečtěte si takéMartin Šťáva a David Drobík z STRV: o náš nový projekt Rapid.io se zajímal i Peter ThielMartin Šťáva a David Drobík z STRV: o náš nový projekt Rapid.io se zajímal i Peter Thiel

I přesto však na povrch zdá se unikl údaj, který spoustu fanoušků značky po celém světě zajímá snad nejvíce a to konkrétně plánovaný dojezd. Scott Perry, jeden z vrcholných představitelů a akcionářů americké logistické společnosti Ryder, který se s užším vedením Tesly setkal letos v kalifornské městě Fremont, aby společně prodiskutovali technologie, kterými by právě tato novinka měla disponovat, nyní pro deník Reuters prozradil, že nákladní elektromobil Tesly bude schopný dojezdu 200 až 300 mil, což při přepočtu na kilometry dělá obdivuhodných 482 km.

Perry už nepotvrdil, odkuď tato čísla přesně získal, nicméně to podle všeho vypadá, že během schůzky se mu dostaly do rukou konkrétní materiály a plány, které právě tento údaj zmiňovaly.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

K novému ústředí Apple Park bude zaměstnance Applu dopravovat samořídící minibus

Filip HouskaFilip Houska

applepark_082417_1
0Zobrazit komentáře

Kalifornský gigant Apple byl jednoho času s autonomními technologiemi velmi silně spojován. Hovořilo se o takzvaném projektu Titan, který měl světu představit buď vlastní samořídící vůz, nebo alespoň patřičný software, jenž by byl licencován třetím stranám. Druhá varianta se s postupem času zdála mnohem pravděpodobnější, což se patrně nyní projevuje, nicméně způsobem, který by čekal málokdo.

Deník The New York Times přišel se zprávou, že cupertinská společnost vyvíjí spolu s doposud neznámou automobilkou samořídící minibus, který by zaměstnance vozil do práce. Přesněji řečeno, pendloval by mezi chystaným kampusem Apple Park v Palo Altu a stále aktuálním ústředím na Infinite Loop, jež bude pro konkrétní pracovníci pořád relevantní. Jmenovat by se měl PAIL, jakožto zkratka pro „Palo Alto – Infinite Loop“.

volkswagen_082017_1

Přečtěte si takéVolkswagen oživuje svůj kultovní americký mikrobus, který bude nově pohánět elektřinaVolkswagen oživuje svůj kultovní americký mikrobus, který bude nově pohánět elektřina

I když tato zpráva zatím vyznívá jako spekulace, jistý smysl by to dávalo. Apple se nikdy netajil kladným přístupem k životnímu prostředí, což by tento autonomní minibus na elektrický pohon potvrzoval, a také několikrát zaznělo, že v trendu samořídících aut vidí budoucnost (ostatně již proběhlo testování v běžném provozu). A pokud by nějaká firma měla ambice vozit své vlastní zaměstnance z jednoho kampusu do druhého, tak jedině ta, které velí Tim Cook.

Steve Jobs Theater, Apple Park

Podrobnější informace zatím nejsou známé, stejně tak jako oficiální otevření očekávaného ústředí Apple Park, do kterého postupně migrují vybraní pracovníci. Mluvilo se o tom, že by slavnostní přestřihnutí pásky mělo proběhnout před zářijovým eventem, jenž ukáže nový iPhone a další produkty, avšak to se z 99 procent nestane, jelikož se na okolní výstavbě stále pracuje.

Foto: Reprofoto (YouTube), Apple Newsroom