TV Nova míří do prodeje. Novým vlastníkem by údajně měla být skupina O2

redakceredakce

tvnovaInsider

Foto: CME / TV Nova

Pravidelné zpravodajství na Televizi Nova

0Zobrazit komentáře

Když v roce 1994 přešla poprvé do vysílání televizní stanice Nova, založená Vladimírem Železným prostřednictvím bermudské firmy CME, byla to věc, kterou v Česku dosud nikdo neviděl – šlo totiž o první soukromou TV stanici, která nebyla závislá na žádných okolních vlivech a sama si určovala, co bude vysílat a o čem bude informovat. Postupem času se z ní stala suverénní jednička na českém trhu.

Až do roku 2003 v ní Železný působil a poté byl nahrazen Petrem Dvořákem z PPF a poprvé se objevily diváky oblíbené reality show, dle amerického konceptu. Právě PPF měla nad TV Nova (dříve CET21) zhruba 85% kontrolu, později ovšem podíl prodala zpět společnosti CME, která vykoupila i všechny ostatní akcionáře a stala se výhradním vlastníkem Novy.

jakub-havrlant

Přečtěte si takéInvestiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta kupuje síť knihkupectví NeoluxorInvestiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta kupuje síť knihkupectví Neoluxor

V roce 2009 do CME vstoupila obří americká skupina Time Warner, která aktuálně vlastní přes 75 procent. Nyní se dle informací od našeho důvěrného zdroje TV Nova opět chystá do prodeje. Kupujícím by měla být skupina O2, která v rámci Česka patří pod PPF. Zatím není jasné, zda se prodej týká pouze televizních stanic patřících pod Nova Group a nebo i internetového byznysu, konkrétně například online televize Voyo.cz, bulvárního serveru Prask.cz nebo zpravodajského portálu TN.cz.

voyo

Důvodem k prodeji by mělo být zbavení se obřího dluhu, který společnost CME za roky vytvořila akvizicí dalších televizí. Nedávno prodala za přibližně 6 miliard korun své dvě televizní stanice v Chorvatsku a na Slovinsku a splatila tím přibližně čtvrtinu závazků. TV Nova je ovšem nejvýdělečnější část CME, takže se dlouhodobě spekulovalo, jestli pustí pryč i svůj zlatý důl.

Více informací, včetně data, kdy by se o změně mělo rozhodovat, bychom měli znát během několika příštích dní.

Foto: TV Nova

PodCase: nabíjecí pouzdro pro iPhone se slotem pro dobíjení sluchátek AirPods od tvůrců Pebble

Filip HouskaFilip Houska

podcase_090717x1
0Zobrazit komentáře

Bezdrátová sluchátka jsou v mnohých situacích mnohem pohodlnější než ta klasická, nicméně skrývají jednu zásadní nevýhodu – dobíjení. Uživatel má tak rázem o starost navíc, jelikož musí s sebou nosit příslušenství, pomocí kterého lze sluchátka dobít. Tento problém se však částečně rozhodl řešit muž stojící za oblíbenými, již neexistujícími hodinkami Pebble.

Eric Micigovsky spolu se Stevem Johnsonem spustili na crowdfundingovém portálu Kickstarter kampaň, kde prezentují PodCase, nabíjecí pouzdro pro iPhone 7 (respektive 7 Plus), které disponuje speciálním slotem pro dobíjení bezdrátových sluchátek AirPods od Applu. Prozatím se jim podařilo vybrat zhruba 5 % z cílových 2,3 milionů hongkongských dolarů, tedy asi 300 800 dolarů.

streetview_090517x1

Přečtěte si takéGoogle začíná pro Street View používat nové, výrazně lepší kamery s podporou umělé inteligenceGoogle začíná pro Street View používat nové, výrazně lepší kamery s podporou umělé inteligence

luckey-zuckerberg

Přečtěte si takéMeta a Anduril vyvíjejí AR technologie pro americkou armáduRozešli se ve zlém, teď jsou z nich parťáci. Zuckerberg a Luckey spojili síly ve jménu americké armády

Obal se podobá nabíjecím pouzdrům společnosti Mophie, avšak s tou výjimkou, že ve vrchní části jsou výřezy pro AirPods, které je umožní dobíjet. V těle je zahrnuta baterie o kapacitě 2 500 mAh, jež dokáže jednou dobít iPhone a až 40x zmíněná sluchátka. Pouzdro lze pochopitelně také dobíjet, a to pomocí USB-C.

PodCase je na Kickstarteru nabízen v různých balíčcích, přičemž ten nejlevnější, který zahrnuje samotný produkt a kabel, je za cenu 79 dolarů (cca 1 800 Kč). V případě splnění kampaně, tedy vybrání alespoň 300 tisíc dolarů, by se PodCase měl dostat do běžného prodeje za 99 dolarů (cca 2 200 Kč).