Startup Magic Leap, který chce způsobit revoluci na trhu rozšířené reality, představil svůj první reálný produkt

Filip HouskaFilip Houska

magic
0Zobrazit komentáře

Dnes již nikdo nepochybuje o tom, že rozšířená realita je technologií budoucnosti, která se promítne i do života běžných lidí. Podobně to chápou nejen giganti typu Microsoft se svými brýlemi HoloLens nebo Apple, který nabízí vývojářskou platformu ARKit, ale také řada startupů. Jedním z nich je i unicornový Magic Leap, který za své sedmileté působení nasbíral na investicích od renomovaných skupin okolo 1,9 miliard dolarů a to i přesto, že nepředstavil žádný komerční produkt. Tedy až do této chvíle.

Floridský startup Magic Leap totiž nyní odhalil to, na čem údajně tři roky pracoval — sadu pro rozšířenou realitu pod označením Magic Leap One: Creator Edition, která se skládá z brýlí Lightwear, ovladače Control a malého přenosného počítače Lightpack. Princip fungování nemá být nijak neobvyklý: uživatelům bude zkrátka promítat digitální obsah do reálného světa.

492C76B6-38DE-4196-95A3-C32B86B49BB2

Přečtěte si takéVyfocením jídla přes aplikaci Foodvisor zjistíte, z čeho se skládá a jaké jsou jeho nutriční hodnotyVyfocením jídla přes aplikaci Foodvisor zjistíte, z čeho se skládá a jaké jsou jeho nutriční hodnoty

Co se týče brýlí, které na první pohled vypadají velmi futuristicky, ty disponují několika kamerami, díky kterým lze snímat nejen pohyb v prostoru, ale také rozeznávat okolní předměty. S brýlemi se kabelem pojí mobilní počítač Lightpack, který má sloužit jako hlavní zdroj veškerých provozních činností, nicméně detailnější specifikace zatím nejsou známy. Poslední částí celé sady je zmíněný ovladač Control, jenž má sloužit pro ovládání her, aplikací a obecně pro pohyb v „rozšířeném“ světě.

magicleapone

Namísto toho, aby startup pod vedením Ronyho Abovitze poskytl bližší informace o celém produktu, dal jej do rukou reportérovi serveru Rolling Stone Brianu Crecenteovi, který novinku poměrně důkladně popsal. Důležitým bodem v celém jeho textu je, že „rozdíl mezi skutečnou realitou a realitou rozšířenou je v tomto případě velmi malý“. Nyní je otázka, jak se této výzvy chopí vývojáři a co pro tuto platformu v budoucnu přinesou.

Sada Magic Leap One: Creator Edition má vstoupit do prodeje v příštím roce, nicméně zatím není známo, jaká bude cena. Mimo jiné se také plánuje, že spolu s prodejem bude spuštěna i open-source vývojářská platforma.

magicleaponone1

Foto: Magic Leap

Rada pro reklamu zakázala kvůli náboženství televizní reklamu českého fintech startupu Twisto

Michal PtáčekMichal Ptáček

twist

Twistuse nakonec v televizi zakázali

0Zobrazit komentáře

Česká finanční služba Twisto, která svým zákazníkům umožňuje platit za zboží se 45denním odkladem, řeší poměrně kuriózní problém. Nedávno natočená TV reklama, které si Twisto kvůli propagaci svých nových služeb v podobě platebního náramku a Twisto karty nechalo vytvořit u digitální agentury Symbio, totiž doslova ukřižovala Rada pro reklamu, která zakázala právě její vysílání v televizi.

Hlavním důvodem je názor, že reklama, která se měla vysílat například na TV Prima, hrubě uráží náboženské cítění spotřebitelů.

„Mrzí nás, že Rada pro reklamu označila naše spoty za hrubě urážlivé, s čímž nesouhlasíme. Naším záměrem nikdy nebylo jakýmkoli způsobem urážet či zesměšňovat Ježíše Krista, ani napadat církev. Přiznáváme, že náš Twistus Splatitel je lehce na hraně, jsme ale přesvědčeni, že ji nijak nepřekračujeme. Považujeme domnělou podobnost s postavou Ježíše Krista za jasně rozpoznatelnou nadsázku,“ říká Lukáš Janoušek, šéf marketingu Twista.

1. Taxify app

Přečtěte si takéČeské O2 prodalo za 70 milionů Kč svůj podíl v přepravním startupu TaxifyČeské O2 prodalo za 70 milionů Kč svůj podíl v přepravním startupu Taxify

Lehce provokativní kampaň měla původně v televizi běžet od Nového roku, na základě doporučení rady pro reklamu ji však nakonec vůbec televize neodvysílají.

„Zákaz reklamy je pro nás značnou komplikací a máme z toho pocit, že jsme se objevili v nové éře cenzury. Nevěřil bych, že se v zemi, kde je 80 % ateistů a platí svoboda slova, může něco takového stát,“ dodává Janoušek.

Na zakázaný spot se můžete podívat zde: